سریال خاندان اژدها پس از غوغایی که با فصل اول خود به پا کرد، برای فصل دوم تمدید شد. مجله وارونه اینجاست تا بررسی کامل تریلرهای منتشر شده از فصل دوم سریال پرطرفدار خاندان اژدها (House of the Dragon) در اختیار شما بگذارد. مثل همیشه با من همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال خاندان اژدها House of the Dragon 


چرا دو تریلر؟

تیم تبلیغاتی سریال خاندان اژدها دو تریلر برای دو جناح سیاه و سبز منتشر کرد. اما House of the Dragonبه خاطر انتشار دو تریلر متهم به ایجاد دو قطبی سازی در جامعه شده است!

در ادامه این دو تریلر جدید به همراه اولین تریلر فصل دوم را که در سال گذشته منتشر شد تماشا کنید.

تریلر جدید فصل دوم House of the Dragon – جناح سیاه 

 

تریلر جدید فصل دوم House of the Dragon – جناح سبز

 

همچنین اولین تریلر فصل دوم خاندان اژدها که همین 4 ماه پیش منتشر شد را تماشا کنید تا درک بهتری از اتفاقات پیش رو داشته باشید. 

 

هرچند این اقدام HBO از منظر بازاریابی نبوغ‌ آمیز است؛ اما همان‌گونه که «مترو» می‌ نویسد، سریال‌ های بزرگ در عصر حاضر به هیاهو نیازی ندارند و فقط کافی است که درگیرکننده باقی بمانند. با این استراتژی، بینندگان حس می کنند حتما باید یک جناح سیاه یا سبز را انتخاب کنند. این نیاز حتی به کسانی سرایت خواهد کرد که سریال «خاندان اژدها» را دنبال نمی‌ کنند.

در حال حاضر جدال بین جناح سیاه و سبز در فضای مجازی تبدیل به جدال حامیان جنبش فمنیست و مخالفانشان تبدیل شده است. از طرفی دیگر، طرفداران متعصب جناح های سبز و سیاه در فضای مجازی به یکدیگر پرخاش می‌ کنند و حتی بازیگران و عوامل سریال نیز از توهین های آن ها در امان نیستند!

به نظر می رسد که جدال بین این دو جناح هیچوقت پایان نمی‌ یابد. شما طرفدار کدام جناح هستید؟

در ادامه به بررسی تریلر ، اطلاعات تکملی و زمان پخش فصل دوم سریال House of the Dragon اشاره خواهیم کرد.


مراسم یادبود پرنس لوکریس

در این تصویر ما شاهد پرنسس رینیرا و خانواده اش در مراسم تدفین پرنس لوکریس ولاریون هستیم که در اپیزود پایانی فصل اول توسط ویگار کشته شد. همانطور که در فصل اول مشاهده کردیم، ویگار جنازه لوک را بلعید. در کتاب نیز این موضوع به صراحت گفته شده است که بقایای لوک هرگز پیدا نشد. از این رو، ممکن است این مراسم تنها یک مراسم تدفین نمادین باشد. حتی تعداد کم شرکت کنندگان این موضوع را توجیه می‌ کند.

از طرفی دیگر، به نظر میاد شاهزاده جسیریس در این فصل شباهت بیشتری به دوست خانوادگی مادرش پیدا کرده است. اینطور نیست؟

بیشتر بخوانید: بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها | تمامی خاندان ها اینجا حضور دارند! 


پرنس دیمون و فرماندهی ارتش

در صحنه های زیادی از تریلر، ما پرنس دیمون را در حال فرماندهی ارتش طرفداران رینیرا مشاهده می‌ کنیم. با توجه به صحبت های دیمون و نمایی که از قلعه هارن هال در تریلر نشان داده شد، می‌ توان نتیجه گرفت که دیمون در حال لشکرکشی در سرزمین رودخانه ها (ریورلندز) و تصرف پایگاه های طرفداران اگان است. او احتمالا قصد دارد تا هارن‌هال را تسخیر کند.

همانطور که می دانیم، سرزمین رودخانه ها (ریورلندز) در نواحی مرکزی وستروس قرار دارد و با اکثر قلمرو های وستروس هم مرز بوده و نزدیک ترین قلمرو به پایتخت آن محسوب می شود. به همین دلیل در اکثر جنگ های تاریخ وستروس همانند جنگ فتح و جنگ پنج پادشاه، نقش میدان نبرد میان جناح های متخاصم را ایفا کرده است. پس شکی نیست که کنترل این سرزمین برای هر کدام از جناح ها بسیار حیاتی باشد.


تاج بر روی کلاهخود

ممکن است قرار دادن تاج پادشاهی روی کلاهخود برای برخی از مخاطبان عجیب باشد. اما باید گفت که این اقدام پادشاه اگان، چندان غیر معمول هم نیست. زیرا در قرون وسطی معمولا پادشاهان با کلاهخودی تاجدار به نبرد می رفتند.

می دانیم که تاج اگان فاتح برخلاف تاج جیهریس که پرنسس رینیرا بر سر می‌ گذارد؛ از جنس فولاد والریایی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات دارد. از این رو، برای استفاده در میدان نبرد کاملا مناسب است. لازم به ذکر است که تنها پادشاهان جنگجویی همچون میگور و اگان فاتح این تاج را بر سر می‌ گذاشتند.

مرتبط: حقایقی از فصل اول سریال خاندان اژدها که به سوال های زیادی پاسخ می دهند!


خاندان براکن به جنگ خانوادگی می پیوندند

شخص شمشیر به دستی که در این تصویر مشاهده می کنید؛ با توجه به نشان اسب سرخی که بر سینه دارد یکی از اعضای خاندان براکن است. اگر به خاطر داشته باشید، در فصل اول سریال، جرالد براکن یکی از اعضای این خاندان بر سر نزاعی که در مراسم خواستگاری پرنسس رینیرا رخ داد توسط ویلم بلک‌وود کشته شد.

دو خاندان باستانی بلک وود و براکن هر دو از قوی ترین خاندان های ریورلند هستند که دشمنی دیرینه‌ای از یکدیگر دارند. پس شکی نیست که این دو خاندان ها به جناح های مخالف یکدیگر ملحق خواهند شد.


سان فایر

در این تریلر بالاخره سان فایر، اژدهای اگان دوم، را با نمایی مناسب مشاهده می‌ کنیم. اگرچه سان فایر در فصل اول نیز حضور داشت اما در آن فصل تنها از دور نشان داده شده بود.

همانطور که می دانید، سان فایر اژدهایی جوان با فلس های طلایی و بال هایی صورتی رنگ است که از آن به عنوان زیباترین اژدهای تاریخ وستروس یاد می شود. اگرچه سان فایر به دلیل سن نه چندان زیادش جثه غول آسایی ندارد اما به اندازه کافی بزرگ و سریع است تا تهدیدی قابل توجه به حساب بیاید.

همچنین بخوانید: هرآنچه باید در مورد سریال House of the Dragon بدانید! 


گوین هایتاور؟

فردی که در این تصویر مشاهده می کنید به احتمال بالا گوین هایتاور، پسر سِر اوتو و برادر ملکه آلیسنت است. طبق اطلاعاتی که در تریلر داده شد ارتش خاندان هایتاور در حال لشکرکشی به سمت قلمرو طرفداران رینیرا است و به نظر می‌ رسد گوین جزء فرماندهان این ارتش است. با توجه به چهره وحشت زده‌اش، می‌ توان نتیجه گرفت که او در حال مواجه با سپاهیان طرفدار رینیرا است. حدس شما چیست؟


رینیرا و اژدهاسوارانش

در این تصویر، ما پرنسس رینیرا را در حال گفت و گو با افرادی می بینیم که به نظر می آید اژدهاسواران او باشند.

به غیر از پرنس جسیریس و بیلا تارگرین ما شاهد سه اژدها سوار جدید هستیم و با توجه به غذاهای رنگین روی میز به نظر می رسد پرنسس به افتخار آن‌ ها ضیافتی ترتیب داده است.

همانطور که در فصل اول اشاره شد، جناح سیاه دارای اژدهایانی بدون سوار بود و از آنجایی که فرد دیگری از تارگرین ها برای رام کردن اژدهایان موجود نبود به ابتکار پرنس جسیریس، از میان بچه‌های نامشروع دارای خون تارگرینی موسوم به بذر های اژدها برای آنها سوارانی پیدا شده است.

مرتبط: 7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز که حتما باید آنها را ببینید!


سی اسموک

فصل دوم سریال خاندان اژدها

در این صحنه از تریلر ما دوباره شاهد سی اسموک اژدهای سابق لینور ولاریون هستیم که اکنون چند سالی است که بدون سوار به حال خود رها شده است.

همانطور که در اپیزود پایانی فصل اول گفته شد؛ اژدهایان بدون سواری در جزیره دراگون استون زندگی می کنند که اگر جناح سیاه موفق به پیدا کردن سوارانی برای آن ها شود قدرت آنها به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. با این حال سی اسموک با دیگر اژدهایان بدون سوار متفاوت است. زیرا سوار سابق او لینور ولاریون بود که نمرده است. بلکه مرگ خود را جعل کرده است. حال این سوال پیش می آید که آیا شاهد بازگشت لینور خواهیم بود یا سریال به‌ این‌ نکته مهم توجهی نخواهد کرد؟


پرنس جسیریس و لرد کرگن استارک

فصل دوم سریال خاندان اژدها کی میاد

در این تصویر نیز پرنس جسیریس را به همراه لرد کرگن استارک در حال قدم زدن بر روی دیوار مشاهده می‌ کنیم. اگرچه می دانیم که جسیریس برای جلب حمایت لرد کرگن به شمال سفر کرده است. اما مشخص نیست آیا دیوار و نگهبانان شب در جنگ پیش رو نقشی ایفا می‌ کنند یا پرنس و لرد کرگن تنها در حال بازدید از نگهبانان شب هستند. حدس شما چیست؟

همچنین بخوانید: درس ها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!!


اگان و تغییر نمادهای رد کیپ

با توجه به این تصویر متوجه می‌ شویم که پادشاه اگان در حال تغییر نماد ها و دکوراسیون قلعه سرخ مطابق با سلیقه خودش است. نشان رسمی خاندان تارگرین، یعنی اژدهای سه سر سرخ در زمینه‌ای سیاه، با نشان شخصی اگان که اژدهایی طلایی در زمینه طلایی است تعویض شده است.


ماکت شهر والریا کجاست؟

علاوه بر تغییر نمادها همچنین به نظر می‌ رسد که اگان ماکت گران‌ بهای شهر والریا را که پادشاه فقید ده ها سال برای ساختش تلاش کرده بود را از اتاق سابق پدرش جا به جا کرده و به احتمال قوی دور انداخته است.

بیشتر بخوانید: غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات 


کریستون کول در جناح سبز

در اینجا ایموند تارگرین را می بینیم که با سِر کریستون در مورد چگونگی مبارزه با پرنس دیمون صحبت می کند. با توجه چیزی که در تریلر نشان داده شد ظاهرا قرار است در فصل دوم شاهد درگیری گسترده ای میان جناح سبز و سیاه در ریورلندز باشیم.

نکته قابل توجه گردنبند طلایی است که در این تصویر سِر کریستون به گردن دارد. این زنجیر بسیار شبیه گردنبندی است که دست پادشاه به گردن می آویزد. لازم است بدانید اگرچه در سریال بازی تاج و تخت نشان دست به صورت یک سنجاق سینه نمایش داده شده است؛ اما در کتاب ها دست پادشاه زنجیری طلایی به گردن دارد که از تعداد زیادی دست طلایی تشکیل شده است. آیا این گردنبند نماد دست پادشاه است؟


مون دنسر

به نظر می‌ رسد اژدهایی که در این تصویر مشاهده می کنیم، مون دنسر، همان اژدهای پرنسس بیلا تارگرین دختر دیمون باشد. با توجه به صحنه‌ای که در تریلر مشاهده کردیم، ظاهرا مون دنسر به سربازان تحت امر کریستون کول یورش برده و آنها را به جنگل فراری داده است!

مرتبط: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد!


رینیرا در جستجوی جسد پسرش

فصل دوم سریال خاندان اژدها

در این صحنه اگر به گوشه تصویر و نزدیک قایق ها دقت کنید می توانید رینیرا را مشاهده کنید که به نظر می رسد بقایای پسرش یا شاید بقایای اژدهای او را پیدا کرده است!
ظاهرا سیراکس اژدهای رینیرا نیز که با سوارش پیوند احساسی دارد از شدت خشم و اندوه او غرش می‌ کند!


نکات پوستر سبز

ابتدا پوستر را تماشا کنید سپس باهم به سراغ بررسی آن می رویم.

 

پوستر فصل دوم سریال خاندان اژدها

یکی از نکات قابل توجه پوستر جدید سریال خاندان اژدها سوراخ شدن پرچم پادشاه اگان دوم توسط یکی از شمشیر های تخت آهنین است !

پوستر فصل دوم سریال خاندان اژدها
همچنین با کمی دقت در پس زمینه پوستر می‌ توان متوجه دو اژدها در پشت پنجره ها شد که به نظر می آیند ویگار و ورمیثور (یا حتی ملیس) باشند! نظر شما چیست؟

همچنین بخوانید: اجرای زنده موسیقی متن سریال گیم آف ترونز توسط رامین جوادی ، تام مورلو ، دن وایس 


نظر رایان کندال

نظر رایان کندال درباره فصل دوم سریال خاندان اژدها

اظهار نظر های جدید رایان کندال، شورانر فصل دوم سریال خاندان اژدها در مورد اختلاف میان جناح سبز و سیاه:

“این داستان در مورد آدم خوبا و آدم بدها نیست. بلکه داستان خانواده‌ای است که به خاطر اختلاف نظر بر سر جانشینی، متلاشی شده است.
برخی بینندگان فکر می‌ کنند اون فرد (جانشین اصلی) رینیراست و برخی دیگر فکر می‌ کنند اگان جانشین اصلی است.”


کدام جناح؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها

لازم به ذکر است در حالی که تریلر جناح سیاه سریال خاندان اژدها بسیار مورد استقبال هواداران سریال قرار گرفته و تاکنون نزدیک به هشت میلیون بازدید در پلتفرم های مختلف داشته است. اما تریلر جناح سبز به طرز عجیبی مورد بی مهری قرار گرفته و در حدود شش میلیون بازدید قرار دارد. هرچند که این بازدید هم آمار کمی نیست.

فصل دوم خاندان اژدها کی پخش میشه ؟

فصل دوم قرار از 28 خرداد 1403 پحشش شروع بشه.

مثل همیشه در بخش کامنت ها نظر خود را بنویسید. ممنون که تا پایان این مطلب هم همراه من بودید. به نظر شما فصل دوم سریال خاندان اژدها چگونه خواهد بود؟

همچنین در ادامه بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت