حتما با کیفیت HD این ویدیو رو تماشا کنید !!!

سفر به فنلاند ! فنلاند با حدود 5 میلیون نفر شادترین کشور جهان هستش و دارای زیبایی های طبیعی به شدت جذاب ! 10 درصد مساحت این کشور رو دریاچه های مختلف و حدود 78 درصد بقیه جنگل نشکیل داده! قنلاند با کشورهای سوئد، نروژ و روسیه هم مرز هستش !

 نکته جالب اینه که تو شمالی‌ترین نقطه فنلاند تابستون‌ها خورشید برای ۷۳ روز غروب نمی‌کنه و همه ۲۴ ساعت روز هوا روشنه.  تو زمستون هم ۵۱ روز خورشید طلوع نمی‌کنه!. 

این خط زیر رو عینا از ویکی پدیا کپی کردم بخونید جالبه ! 

فنلاند به عنوان یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین نظام آموزشی دنیا شناخته می‌شود.نظام آموزشی فنلاند سیستمی برابرطلب بدون هیچ گونه شهریه‌ای می‌باشد. در مدرسه به دانش آموزان تمام وقت نهار رایگان داده می‌شود. برنامه‌های آموزش پیش دبستانی که عمدتاً در مهدکودک‌ها به کودکان رده‌های سنی ۰ تا ۶ سال ارائه می‌گردد. علاوه براین، مراکز مراقبتی روزانه خانوادگی نیز جهت نگهداری و مراقبت از کودکان مادران شاغل دایر می‌باشند. کودکان رده‌های سنی ۶ تا ۷ سال نیز قادر به پیگیری آموزش خود در مراکز پیش دبستانی یا مدارس جامع می‌باشند. مدارس جامع، مدارسی می‌باشند که آموزش در آن ۹ سال به طول می‌انجامد. در این مدارس هم‌چنین آموزش پیش دبستانی به کودکان رده سنی ۶ سال عرضه می‌گردد.


همچنین بخوانید »


مقطع تکمیلی متوسطه LUKIO، که مدت زمان سه سال آموزش عمومی به طول انجامیده و سرانجام به آزمون نهایی سراسری منتهی می‌گردد. آموزش مقدماتی حرفه‌ای (آموزش ۳–۲ ساله) که در مدارس فنی وحرفه‌ای تخصصی یا چند رشته‌ای ارائه می‌شود. آموزش عالی فنی و حرفه‌ای (آموزش ۵–۳ سال) که معمولاً در دانشکده‌های تخصصی عرضه می‌گردد که می‌توان یا پس از مدرسه جامع یا پس از اتمام تحصیلات مقطع متوسطه در آن حضور یافت. مدارک کار آموزی دوره‌های مذکور به صورت روش جایگزین عرضه می‌شود.

جدا از ویژگی های ذکر شده فنلاند یکی از معدود کشورهایی که توش میشه شَفَق قُطبی رو مشاهده کرد! به همین خاطر هتل هایی داره که از کلبه های کوچک تشکیل شدن ، کلبه های مدرنی که سقف شیشه ای دارن و به راحتی میشه از داخل به آسمون و محیط اطراف نگاه گرد.

حتی میتونید کلبه هایی که با یخ مثل کلبه اسکیمو ها ساخته شدن رو احاره کنید.!

اگه شکمو هم باشید توی فنلاند میتونید غذاهای خوشمزه و نابی پیدا کنید سوسیس فنلاندی یکی از اون چیزایی که حتما باید به بدن بزنید! ماهی هم که جزو خوراک اصلیشونه مخصوصا باربی کیو ماهی!!!

زمستون هام که دیگه نگم خوراک اسکی هستش و کلی پیست ناب داره !!!!

در ادامه ویدیو سفر به فنلاند رو تماشا کنید.