کارل لاگرفلد آقای عجیب !

کارل لاگرفلد کیست ؟ کارل لاگرفلد در سال 1933 در هامبورگ آلمان چشم به جهان گشود. او در سن 14 سالگی به پاریس سفر کرد و در سن 17 سالگی با pierre balmain  شروع به کار کرد. او پس از برنده شدن در طراحی یک کت در مسابقات طراحی لباس برای یک مدت با جین باتو شروع به همکاری کرد.

او علاوه بر این برای charles jourdan ،Valentino نیز طراحی هایی انجام می داد. در سن 26 سالگی برای آموزش از پاریس به ایتالیا سفر کرد و پس از 3 سال به عنوان طراح مشاور برند فندی وارد دنیای مد شد. در سال 1983 با برند مطرح شانل همکاری کرد و در سال 1993 به عنوان طراح رسمی برند شانل انتخاب شد.

وی در اوقات فراغت خود به عکاسی و نقاشی می پردازد و دارای یک کلکسیون عتیقه است و به 4 زبان زنده دنیا تسلط دارد. لاگرفلد قبل از سفید شدن موهایش اقدام به سفید کردن آنها کرد تا دیگران با مرور زمان متوجه تغییر سن وی نشوند او می گوید من عاشق رنگ موی سفید هستم!

 

کارل لاگرفلد

او در سال 2000 به دلیل اضافه وزن نمی توانست لباس هایی که دوست دارد را بپوشد بنابراین تصمیم گرفت وزن خود را کاهش دهد و توانست در مدت 13 ماه 42 کیلو وزن کم کند ! او همچنین کتابی در مورد رژیم غذایی نیز نوشته است.کارل لاگرفلد که برخی اعتقاد دارند متولد 1933 است اما خود وی در سایت رسمی خود سال تولدش را 1938 اعلام کرده است.او در نهایت در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که در سال ۱۹۳۵ متولد شده است.

با این حال، پدر و مادر او، سال تولدش را به تاریخ ۱۹۳۳ ثبت کرده بوده و حتی ثبت نام او برای انجام غسل تعمید در هامبورگ نیز در همان سال انجام شده بود. بنابراین، تاریخ قطعی تولد او در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۳ ثبت شده است. همچنین، در مصاحبه­‌ای که با معلم و یکی از همکلاسی‌ ­های او انجام شد، هر دوی این افراد تایید کردند که او در سال ۱۹۳۳ متولد شده است. با این وجود، کارل لاگرفلد در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۸ به صورت عمومی اعلام کرد که تولد ۷۰ سالگی خود را در این تاریخ جشن خواهد گرفت. این امر در حالتی رخ داد که او در واقع ۷۵ ساله شده بود.

کارل لاگرفلد

وی که در 13 ماه موفق به کاهش وزن در حد 42 کیلو شده است در این مورد می گوید :(من بسیار علاقه داشتم که لباس های طراحی شده توسط hedi slimane را بپوشم، اما لباس های وی مخصوص مردان بسیار لاغر بود به همین دلیل تصمیم گرفتم که وزن کم کنم و این کار را در 13 ماه انجام دادم.)

در سال­‌های دهه ۱۹۸۰، کتاب افسانه هانس کریستین اندرسن با نام “لباس جدید امپراتور”، با نقاشی‌­های لاگرفلد منتشر شد.او همچنین به شدت از فعالیت طراحان جدید و خلاق از جمله فیلیپ کولبرت (Philip Colbert) حمایت می‌­کرد.

لاگرفلد در ۱۸ ماه دسامبر سال ۲۰۰۶، خبر از راه اندازی یک مجموعه لباس جدید برای مردان و زنان به نام کی کارل لاگرفلد (K Karl Lagerfeld) خبر داد. امجموعه ای، از تیشرت‌­ های تقریبا چسبان و طیف گسترده‌­ای از شلوار­های جین.

در سال ۲۰۰۷، یک فیلم مستند بلند در مورد این طراح با نام محرمانه لاگرفلد (Lagerfeld Confidential)، توسط Vogue ساخته شد.او در پاریس یک گالری عکاسی دارد .همچنین وی علاقه زیادی به کتاب خواندن دارد.

در ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۱۰، شورای طراحی لباس موزه‌­ای در موسسه مد فناوری، جایزه ­‌ای که منحصرا برای لاگرفلد ایجاد شده بود را در یک ضیافت ناهار در شهر نیویورک به او اعطا نمود.

در سال ۲۰۱۳، او یک فیلم کوتاه با نام روزی روزگاری (Once Upon a Time) را کارگردانی نمود. در این فیلم، کایرا نایتلی در نقش کوکو شنل (Coco Chanel) و کلوتیلد هسمه (Clotilde Hesme) در نقش عمه او، آدرین شانل ایفای نقش می­‌کردند.

در سال ۲۰۱۵، اولین فروشگاه کارل لاگرفلد در فروشگاه لاگونا (Lagoona) در دوحه قطر افتتاح شد.

کارل لاگرفلد کیست

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، اعلام شد که کارل لاگرفلد، دو لابی مسکونی از شهرک­‌های آکوالینا (Acqualina) را که در منطقه مسکونی لوکسی در جزایر آفتابی ساحل میامی واقع شده‌­اند را طراحی خواهد کرد. لاگرفلد، در سال ۲۰۰۱ و در نخستین هفته مد در مرکز لینکلن واقع در شهر نیویورک، هدف انتقاد و اعتراض برخی از اعضای گروه رفتار اخلاقی با حیوانات (PETA)  قرار گرفت.

این اعتراضات توسط فعالان حقوق حیوانات و به علت استفاده از پوست واقعی حیوانات در مجموعه ­‌های او انجام شد. سخنگوی پتا، لاگرفلد را با کلوین کلاین مقایسه نموده و اعلام کرد: “کلوین کلاین، طراح و دوست بزرگ حیوانات بوده و از خز واقعی در محصولات و طراحی‌ ­های خود استفاده نمی‌­کند، در حالی که لاگرفلد، طراح دوران دایناسوری (کنایه به قدیمی بودن سبک کار) است که همچنان از خز واقعی در مجموعه­‌های خود استفاده می‌­نماید.”

پتا در سال ۲۰۱۰، مطلبی در مورد لاگرفلد که از خز مصنوعی در مجموعه شانل خود استفاده کرده بود در وب سایت خود منتشر کرده و اعلام نمود: “این یک پیروزی برای خز مصنوعی به شمار می‌­رود. به این دلیل که خز مصنوعی آنچنان تغییر کرده و از کیفیت بالایی برخوردار است که در حال حاضر، شما به سختی می‌­توانید تفاوت میان خز مصنوعی و واقعی را تشخیص دهید.

لاگرفلد در طول سالیان متمادی در خانه‌­های متعددی زندگی کرده است: از جمله، از سال‌های دهه۱۹۷۰ تا سال ۲۰۰۰، یک خانه قرن ۱۸ تزئین شده به سبک روکوکو (Rococo style)؛ آپارتمانی در مونت کارلو، تزئین شده به سبک ممفیس؛ از اواسط دهه ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰، ویلایی در هامبورگ، تزئین شده به سبک آرت دکو (Art Deco style)؛ از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، آپارتمانی در منهتن؛ سال‌های دهه ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۶، ویلای تابستانی در بیاریتز (Biarritz)، تزئین شده به سبک مدرن. لاگرفلد از سال ۲۰۰۷، در خانه‌­ای متعلق به سال‌های دهه۱۸۲۰ در پاریس زندگی می‌­کند. این عمارت، به سبک مدرن و هنر دکو تزئین شده است.

به روز رسانی :

کارل لاگرفلد یکی از مهمترین شخصیت های دنیای مد و فشن در 85 سالگی درگذشت!