کاش آزادی سرودی می خواند، کوچک! همچون گلوگاه پرنده ای!

بعد تقریبا 7 ماه بالاخره با بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم.درضمن شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید. قسمت اول از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan بر خلاف تصور من شامل آرک نیم فصل نبود و ای کاش که بود !

7 ماه انتظار ارزش اینو داشت یکم اکشن بیشتر ببینیم ! با این حال تیم سازنده تصمیم گرفته اکشن اصلی رو برای قسمت 14 درنظر بگیره !!! درست مثل فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت ، کلا این دوتا سریال باهم خیلی مقایسه میشن اما این کجا و آن کجا ! البته هردو سریال کانسپت سورئال جالبی دارن اما مفهومی که اتک آن تایتان داره تلاش میکنه ارائه بده خیلی عجیب تر ، ترسناک تر ، جدی تر و واقعی تر از بازی تاج و تخته !

راستی میتونید بررسی قسمت به قسمت فصل هشتم بازی تاج و تخت رو هم از اینجا بخونید !

برگردیم سر اصل داستان، این قسمت درکل قسمت جالبی بود،اما انیمیشن به شدت ضعف داشت و اوپنینگ و اندینگ به شدت ضعیف و ناراحت کننده بود ! ترکیب انیمیشن دوبعدی و سه بعدی در اوپنینگ که خیلی بد بود! و از اون بدتر اندینگ بود هرچی تا الان اندینگ ها حفن بوده این اندینگ حتی انیمیشن هم نداشت و فقط تصاویر بصورت اسلاید شو نمایش داده شدن اندینگ فصل دوم خدایی خیلی خفن بود کلی تصویر عجیب و نقاشی های مفهومی جذاب! تو خود قسمت هم از تکنیک استیل فریم یا فریم ثابت خیلی استفاده شده بود، امیدوارم بلایی که سر توکیوغول اومد سر AOT نیاد!

موسیقی اوپنینگ از لینک هورایزن بد نبود خیلی خوب هم نبود ! موسیقی اندینگ هم از سینما استف معمولی بود به نظرم! موسیقی متن اما همچنان گوش نوازی میکنه! لطفا شما هم بگید نظرتون رو راجع به موسیقی!

این قسمت در ظاهر جوری به نظر می رسید که انگار اطلاعات زیادی رو ارائه نکرده اما در اصل به نکات ریز خوبی اشاره کرد . من از این فرم دیتا دادن Attack on Titan خیلی خوشم میاد. قطره چکونی بهت اطاعات میده میزاره بری بشینی فک کنی یکم مطالعه کنی ببینی چی می گه اصلا !!!

[megadesc]از این گذشته این نحوه دیتا دادن خیلی مهمه چرا که هر چی جلوتر داره میره بیشتر و بیشتر داستان داره شبیه دنیای واقعی ما میشه و با یه نگاه از بالا کم کم داره مشخص میشه ایسایاما به شدت علاقه به تمدن ها گمشده یا از دست رفته داره و اطلاعات و تکنولوژی هایی که با اون تمدن از بین رفته ! نویسنده داستان هوشمندانه ذهن تورو درگیر دنیای واقعی میکنه جایی که بعد دیدن این انیمه به خودت میگی از کجا معلوم این اطلاعاتی که راجع دنیا و گذشته داره بهت داده میشه توسط جامعه جهانی دستکاری شده یا ساختگی نباشه !!!![/megadesc]

این قسمت اطلاعات جالبی داشت ! نوشیدنی عجیب ! اشاره مجدد به دریا ! توانایی های عجیب تایتان میمونی ! وجود حفره های داخل دیوار و شاید جاهای دیگه! نحوه تبدیل شدن راینر، رنگ قرمز چشم های تایتان ها ! زکاوت آرمین و اروین! ظهور هم زمان کلی تایتان و اشاره به فصل دوم ! اطلاعات جدید از تایتان ها شب رو و روز رو ! اسلحه جدید و پنهانی اروین ! و چند فریم در اوپنیگ که به نظرم تکمیل کننده او چند فریمی بودن که در پایان قسمت 12 نمایش داده شد که به نظر بخش هایی از قسمت های آینده هستن (خودشون داستان رو اسپویل کردن کمی !!) و چند تا موضوع دیگه که در ادامه با هم بررسی می کنیم.


در ادامه با بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

ارن قهرمانی از جنس واقعیت

همونطور که تو بررسی قسمت های قبل گفتم برخلاف قهرمان های هالیوودی که نترس و همه فن حریف هستیم اینجا با شخصی طرف هستیم که هم می ترسه، هم نا امید میشه، هم گریه می کنه و هم می لرزه اما مهمتر از همه ناامید نمیشه و با ترسی که داره به سراغ هدفش میره !

درست مثل زندگی واقعی و افرادی که زیرفشار با احساسات مختلفی دسته و پنجه نرم می کنن!

آرمین هم همین مسئله رو بهش گوشزد میکنه و بیادش میاره که ارن برای چه هدفی این همه سختی رو پشت سرگذاشته !

هانجی و اطلاعات جدید تایتانی

یکی از اطلاعات جدیدی که به ما تو این قسمت داده می شه اینه که هانجی متوجه شده تایتان ها انرژی شون رو از نور تابشی میگیرن ! و تایتان های معمولی به دو نوع هستن تایتان هایی که فقط در روز راه میرن و تایتان هایی که توانایی حرکت در شب رو هم دارن ! این اتفاق تو فصل دوم هم افتاده بود که تو بررسی تریلر نیم فصل دوم بهش اشاره کردم!

چراغ های ساخته شده از کریستال تایتانی

تو ایفوگرافی این قسمت در ادامه صحبت های هانجی به این متریال جدید اشاره میشه! سنگی درخشان که قابلیت تولید نور از خودش داره در نتیجه باعث فعال شدن تایتان ها نمیشه ! این سنگ از کریستال هایی که از کلیسای راد رییس بدست اومده!

نقشه پس گیری !

نقشه کاملا ساده به نظر میاد، بستن دروازه خروجی و ورودی ، نابودی تایتان های باقی مانده ! اما تایتان میمونی چطوری از این نقشه خبر داشته ؟ به نظر تایتان میمونی یا بهتر بگم رایدر تایتان میومنی مثل اروین یه مغز متفکر جنگی هستش!

جدا از این مسئله و به گفته لیوای هدف بستن و کشتن تایتان میمونی و سایرین هستش!

بعد بستن دروازه اول توسط ارن شاهد این مسئله بودیم که تبدیل و جدا شدن ارن از بدن تایتانی خیلی بهتر شده و مشخص تمریناتی که هانچی با ارن داشته باعث شده ارن توانایی هاش پیشرفت کنه و باور دارم که به غیر از این موضوع ویژگی های جدیدی هم به ارن اضافه شده !!!

آرمین

بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

هرچی داستان بیش تر جلو میره نقش آرمین داره پر رنگ تر میشه و چقدر هم در عین سادگی هوشمند و جذابه ! هوش بالای آرمین به قدری تاثیرگذاره که اروین چشم بسته به این بچه اطمینان داره و تو مهمترین عملیات نظامی بشریت بهش اعتماد می کنه و فرماندهی بخشی از نیروهاشو به آرمین میسپاره!

آرمین تیز بینه ، به جزئیات خیلی دقت میکنه، باهوشه و مهمتر از همه قابلیت فکر کردن خارج از چارچوب رو داره ! همین مشخصه ها باعث میشن آرمین بتونه به کمک هم رزماش بیاد! تو این قسمت هم تونست تو چند تا حرکت جون هم رزماش و نجات بده!

بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تو تصویر بالا نکته های جالبی هستش ! این سه تا ظرف که آرمین پیدا کرد و نوشیدنی سیاه رنگ توش بود ! برای راینر، برتولد و تایتان میمونی بوده (از کجا میدونم ؟ باید تا ته نوشته بام همراه باشی تا بگم) و با توجه به تعریف آرمین این نوشیدنی قهوه هستش !  قهوه گیاهی که تو نواحی استوایی آمریکا و جزایر آسیا کشت میشه ! اشاره ای غیر مستقیم به دریا و سرزمین ها خارج از دیوارها !

[megadesc]تو این قسمت مجددا ارن هم راجع به دریا صحبت کرد ! تو قسمت 12 هم بهش اشاره شد ![/megadesc]

فکر عالی آرمین باعث شد تا تیم از حضور راینر و سایر دشمن ها آگاه بشن و از فنا رفتن نجات پیدا کنن ! اما خود این موضوع سوال های جالبی به همراه خودش داره !

  • آیا تو دیوار ها راه های ارتباطی هست یعنی میشه از داخل دیوار هم حرکت کرد !؟

  • آیا این نقاط پنهان فقط داخل دیوارها وجود داره؟

  • چه کسی از وجود این مکان ها مخفی اطلاع دارن؟

  • جایی که برتولد بود با جای راینر متفاوت بود! برتولد هم تو دیواره آیا ؟

  • اگر آرمین جای راینر رو پیدا نمیکرد نقشه تایتان میمونی به چه نحوی بود؟

لیوای

بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
همه دنبال راینر تو دیوار این لعنتی منتظر پاره کردنه !

این لعنتی خیلی کم حرف میزنه عوضش خیلی خوب عمل میکنه ! و زمانی هم دست به کار میشه که همه خشکشون زده! نحوه پاره کردن و حمله ش به راینر حرف نداشت !

اما از اون عجیب تر تبدیل عجیب غریب راینر بود ! هم نوع تبدیل شدنش متفاوت بود همینطور رنگ چشاش و از همه مهمتر چقدر زود تبدیل شد! اون کاریو که لیوای باش کرد باید درجا مرخص میشد ، چشاشم برای یه لحظه رفت ولی سریع برگشت همونجا لیوای غلاف کرد.

اروین

بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین همیشه یه ورق داره تا دست آخر رو کنه ! و همین یه مسئله بد جذابش کرده !

با توجه به اتفاقات این قسمت و صلاح مخفی که به نظر برگ برنده اروین میاد باید ببین نقشه خونی کی بهتره ؟ اروین یا تایتان میونی ؟

تایتان میومنی هم با اون چهره شرارت بارش بعد خوف شده !!!

تایتان میونی

بررسی قسمت سیزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

از هر کی بگذریم از این وحشی و رایدر باهوشش نمیتونیم بگذریم !

خب هنوز هم هیچی از این بشر نمیدونیم جز اینکه خیلی باهوش و خطرناکه ! از توانایی هاش هم خیلی اطلاع نداریم اما با توجه به تصاویر و صحبت های من تو بررسی تریلر اول از نیم فصل دوم به نظر میرسه تایتان میمونی علاوه بر هوش بالا و توانایی های فیزیکی عجیبی که داره، توانایی کنترل و تبدیل کردن افراد عادی به تایتان رو داره که اگه این موضوع صحت داشته باشه اوضاع خیلی خر تو خر میشه !

اولا اگه توانایی تبدیل انسان به تایتان و بلعکس رو داره ، چطوری این کارو میکنه ؟ آیا آدم هایی که این تبدیل به تایتان میکنه آگاهانه مثل راینر و برتولد دارن ازش پیروی می کنن! منظورم اینکه اهالی دهکده هم قابلیت تبدیل به تایتان عادی رو داشتن و دارن با تایتان میمونی همکاری می کنن!؟

اگه نه پس چطور تبدیل به تایتان و بعد انسان میشن ! چون کل منطقه هیچ تایتانی نبود این یعنی تایتان ها تبدیل به انسان شدن و بعد تایتان! و در اون زمان که تبدیل به انسان میشن چی میشه ! مثل تایتان های هوشمند آدم عادی میشن ؟ خیلی عجیبه !!! این اکیپ تایتان با چش قرمز و اون کیف لعنتی رو کولشون خیلی رو حرص دربیارن و هیچ درک نمیکنم چی شده !

خب این بررسی انیمه حالا از اینجا به بعد میخوام برم سراغ اوپنینگ و تصاویری که توش نمایش داده شد! لطفا توجه کنید اطلاعات و تصاویر زیر حاوی اسپویله که کار من نیست کار تیم سازنده س !

اوپنینگ

تصاویر مهم رو به ترتیب میزارم و راجع بهشون زیر عکس توضیح میدم!

دوتا تصویر که در قسمت 12 بهشون اشاره شد!

تصویر صدف !

زن ناشناس

راجع به گرافیک بیشتر از این نمی خوام حرف بزنم اما انتظار خیلی بیشتری از استودیو ویت داشتم به نظر میرسه این استودیو زیادی درگیر تولید فصل دوم انیمه کابانری از قصر آهنین بوده و یا شاید هم همه انرژی رو صرف ساخت آرک اصلی فصل سوم یعنی قسمت بعدی کردن! به هرحال امیدوارم از بررسی این قسمت خوشتون اومده باشه منتظر حدسیات و نظرات جالب شما هستم! لایک،اشتراک و … هم فراموش نشه دمتون گرم.

بررسی قسمت چهاردهم فصل سوم انیمه Attack on Titan