برخی از فایت های انیمه‌ به قدری هیجان انگیز و نفس گیر هستند که علاوه بر طرفداران دنیای انیمه، نظر دیگر مخاطبان را هم جلب می کنند. در این مطلب بهترین فایت های انیمه را به شما معرفی خواهم کرد. پس مثل همیشه با من همراه باشید:


بهترین مبارزات انیمه

یکی از مهم ترین دلایلی که مخاطبان یک انیمه اکشن و هیجان انگیز را برای تماشا انتخاب می کنند، دیدن صحنه های اکشن و بهترین فایت ها است. کشمکش هایی که بین قهرمانان و دشمنان آنها وجود دارد، همیشه توانسته است مخاطب را به وجد بیاورد. مخصوصا اگر این کشمکش ها به یک مبارزه هیجان انگیز تبدیل شود.

تا به حال انیمه های شونن زیادی ساخته شده اند و هرکدام از آنها مملو از فایت های مهیج و نفس گیر هستند. به طوری که برخی از آنها به قدری فوق العاده هستند که سال ها بعد طرفداران از آنها به خوبی یاد می کنند. اما در این مطلب مجله وارونه 15 تا از بهترین فایت های تمام تاریخ انیمه را برای شما رتبه بندی خواهد کرد. بنابراین با من همراه باشید.

همچنین بخوانید: چرا انیمه های شونن انقدر محبوب هستند؟ 


15) فایت شیرو امیا و گیلگمش

انیمه Fate/stay night: Unlimited Blade Works

از بهترین فایت های انیمه

فایت گیلگمش و شیرو یکی از بهترین فایت های انیمه Fate/stay night: Unlimited Blade Works و فرنچایز Fate محسوب می شود. شیرو یک پسر بچه دبیرستانی است که ناخواسته درگیر مبارزاتی می شود که همگی برای به دست آوردن جام مقدس تلاش می کنند. از طرفی دیگر، گیلگمش پادشاه نیمه خدا و نیمه انسانی است که همین موقعیت او باعث شکست‌اش می شود. بی تجربگی گیلگمش در مقابل عزم راسخ شیرو برای پیروزی، باعث می شود که شیرو بتواند او را شکست دهد. نبرد گیلگمش و شیرو در مبارزات جام مقدس یکی از بهترین فایت های انیمه محسوب می شود.


14) فایت ایچیگو و آلکیورا

انیمه Bleach

از بهترین فایت های انیمه

همه قهرمان های انیمه های شونن به لحظه‌ای نیاز دارند تا به قدرت خود دست یابند و نشان دهند که چقدر قوی هستند. و آن هم لحظه‌ای است که آنها کنترل خود را از دست می دهند. برای ایچیگو در انیمه بلیچ این فرصت زمانی محیا شد که در مبارزه مقابل آلکیورا قرار گرفت. آلکیورا یک آرانکا با رتبه کواترا چهارم اسپادا است که قدرت زیادی در اختیار دارد. به حدی که در مبارزه این دو، مخاطبان کار ایچیگو و دوستانش را تمام شده می دانستند.

با استفاده از قدرت وایت، ایچیگو نه تنها از ریاتسو (نیروی روح) بیشتری برخوردار بود، بلکه سبک مبارزه خاصی داشت که به آلکیورا مهلت نفس کشیدن نمی داد. این مبارزه‌ی نفس گیر با به نمایش گذاشتن صحنه های هیجان انگیز یکی دیگر از بهترین فایت های دنیای انیمه محسوب می شود؛ که طرفداران ایچیگو همیشه با افتخار از آن صحبت می کنند.


13) فایت توشینوری یاگی و همه برای یکی

انیمه My Hero Academia

از بهترین فایت های انیمه

مبارزه میان همه برای یکی و توشینوری یاگی ملقب به آل مایت یکی از بهترین فایت های انیمه مای هیرو آکادمیا محسوب می شود. با بازگشت All for One به صحنه جهانی، توسینوری یاگی خود را در موقعیت سختی می بیند. هرچند که All for One تمام تلاش خود را کرد که آل مایت را شکست دهد، اما قدرت او برای مقابله کردن با او به اندازه گذشته کافی نیست.

آل مایت اجازه نمی دهد که محدودیت هایش مانع تلاش های او برای برقراری صلح شود. و در نهایت موفق می شود دشمن همیشگی خود را از بین ببرد. هرچند که ممکن است مبارزه آنها کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما نمی توان اینکه نبرد آل مایت و آل فور وان یکی از بهترین فایت های انیمه است را انکار کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های رزمی | 15 انیمه برتر ژانر هنرهای رزمی 


12) فایت گوهان و سل

انیمه Dragon Ball Z

از بهترین فایت های انیمه

بدون شک مبارزه گوکان و سل یکی از بهترین فایت های انیمه دراگون بال زد است. گوهان کسی است که سال ها زیر نظر پیکولو و گوکو تعلیم دید و با خطرناک ترین جنگجویان کهکشان مبارزه کرد. از این رو، تا قبل از مبارزه با Cell هیچ چیز را تنهایی به دوش نمی کشید.

در مبارزه با سل، گوهان فهمید که گاهی باید برای محافظت از چیزهایی که دوست دارد تا حد مرگ بجنگد. از این رو مبارزه‌ی این دو شخصیت یکی از تاریخی ترین صحنه های انیمه دراگون بال محسوب می شود. صحنه‌ای که هیچوقت از ذهن طرفداران پاک نخواهد شد.


11) فایت اسکار و بردلی

انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood

از بهترین فایت های انیمه

انیمه کیمیاگر تمام فلزی: برادری صحنه های اکشن و مبارزات نفس گیر زیادی دارد، اما مبارزه اسکار و بردلی یکی از برجسته ترین صحنه های این انیمه محسوب می شود. در ثانیه های آخر این نبرد، پادشاه بردلی خود را به عنوان یکی از خطرناک ترین مبارزان این انیمه نشان داد.

مقابله با بردلی یک چالش جدید برای اسکار بود. چون او نماینده گروهی بود که برای انتقام بازگشته بودند. علیرغم اینکه بردلی از قدرت زیادی برخوردار بود، اما غرور او و یک اشتباهی که مرتکب شد، باعث شد همه چیز به قیمت جانش تمام شود.


10) فایت لوفی و راب لوچی

انیمه One Piece

از بهترین فایت های انیمه

دهمین رتبه در لیست بهترین فایت های انیمه متعلق به مبارزه لوفی و راب لوچی است. از آنجایی که انیمه وان پیس از آن دسته مجموعه‌هایی است که مبارزات زیادی را به تصویر می کشد، انتخاب اینکه کدام فایت از بقیه هیجان انگیزتر است، بسیار سخت خواهد بود.

اما به جرئت می توان گفت که نبرد لوفی و راب لوچی در شهر واتر سون یکی از بهترین فایت های این انیمه است. چون در این مبارزه، لوفی به خوبی توانست با راب لوچی که از قدرت فوق العاده‌ای برخوردار است، مقابله کند. در این نبرد با وجود اینکه لوفی مجروح شده بود، اما از قدرت گیر دوم (Gear Second) استفاده کرد. او همچنین از محدودیت های خود فراتر رفت تا از قدرت Gear 3 هم استفاده کند.

مرتبط: قوی ترین شخصیت های وان پیس (One Piece) را بشناسید! 


9) فایت ناروتو و ساسوکه

انیمه Naruto

از بهترین فایت های انیمه

درست مانند وان پیس، انیمه ناروتو هم مملو از مبارزه های سخت و نفس گیر است. به گونه‌ای که انتخاب یکی از آنها به عنوان بهترین کمی دشوار است. اما به جرئت می توان گفت که نبرد بین ناروتو و ساسوکه یکی از بهترین فایت های انیمه ناروتو است که همیشه منتقدان به خوبی از آن یاد می کنند.

مرتبط: مهارت های رزمی ناروتو در دنیای واقعی و انیمه را بشناسید! 

هنگامی که اشتیاق ساسوکه برای انتقام گرفتن باعث شد تا دهکده را ترک کند، چندین تن از دهکده کونوها با سربازان اوروچیمارو مبارزه کردند تا او را برگردانند. اما کاملا مشخص بود که ساسوکه قصد بازگشت ندارد و تلاش ناروتو منجر به اولین مبارزه جدی آنها شد. تمام حرص و خشمی که از ابتدای مجموعه در دل این دو جمع شده بود، در این مبارزه نمایان شد و از این رو طرفداران آن را یکی از حساس ترین مبارزه های انیمه Naruto می دانند.


8) مبارزه مروئم و نترو

انیمه Hunter x Hunter

از بهترین فایت های انیمه

به جرئت می توان گفت که Hunter x Hunter یکی از بهترین انیمه های شونن است که صحنه های هیجان انگیز زیادی را به تصویر می کشد. هنگامی که مروئم (پادشاه مورچه ها) وارد داستان شد تنها کسی که می توانست جلوی او را بگیرد، رئیس انجمن شکارچی ها، یعنی آیزاک نترو بود. بر خلاف سن زیاد نترو، او ثابت کرد که تنها کسی که می تواند مروئم را به چالش بکشد. اما در نهایت دست صفرم نترو هم نتوانست مروئم را شکست دهد. در ابتدای نبرد همه چیز خوب پیش می رود. اما با گذشت زمان، نترو متوجه می شود که مروئم خیلی قدرتمند است و او نمی تواند مروئم را بکشد.

مرتبط: بهترین انیمه های هیجان انگیز که به خوبی سرگرم تان می کنند! 


7) مبارزه بی یاکویا و ایچیگو

انیمه Bleach

مبارزه بیاکویا و ایچیگو از بهترین فایت های انیمه

وقتی صحبت از بلیچ می شود، همگی یاد دو صحنه مبارزه به یاد ماندنی ایچیگو می افتند؛ که هر دو در لیست بهترین فایت های انیمه جای دارند (دیگری در رتبه چهاردهم). هرچند که مبارزه او با آلکیورا خیلی هیجان انگیز بود؛ اما به اندازه مبارزه او با بی یاگویا طرفداران را به وجد نیاورد.

بی یاکویا کوچیکی (Byakuya Kuchiki) کاپیتان مورد احترام گوتی 13 است. از این رو، همگی بی یاکویا را یک دیوار غیرقابل نفوذ برای ایچیگو می دانستند. اما به لطف تمرین های نفس گیر و در عین حال سودآور اوراهارا، ایچیگو توانست بر توانایی‌های خود مسلط شود و در سطح بایاکویا مبارزه کند. از این رو، قدرت و تجارب بی یاکویا، سخت ترین مبارزه ایچیگو را رقم زد. اما باز هم ایچیگو کسی بود که این مبارزه را برد.


6) مبارزه اسپایک و ویکیوس

انیمه Cowboy Bebop

مبارزه اسپایک و ویکیوس از بهترین فایت های انیمه

لازم نیست تمام گزینه های این لیست را فایت هایی تشکیل دهند که بین شخصیت های قدرتمند انیمه صورت بگیرد. قدرت این شخصیت ها می تواند هوش و ذکاوت آنها هم باشد. در انیمه کلاسیک کابوی بیباپ، وقتی ویکیوس فهمید که متحدش، فِی ولنتاین را ربوده است، اسپایک مجبور شد با گذشته‌ای که از آن فرار می کرد روبرو شود. عوامل زیادی در این صحنه مبارزه وجود دارند که آن را به یک فایت هیجان انگیز و نفس گیر تبدیل کنند. نظر شما چیست؟ امیدوارم شما هم با من هم عقیده باشید.

مرتبط: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی 


5) مبارزه وگتا و گوکو

انیمه Dragon Ball Z

مبارزه  وگتا و گوکو از بهترین فایت های انیمه

برخی از طرفداران انیمه دراگون بال زد معتقدند که این مجموعه در واقع با Saiyan Saga به اوج خود رسید. هرچند که این موضوع یک بحث طولانی به دنبال خود دارد. اما چیزی که قابل بحث نیست این است که نبرد نهایی تا چه حدی توانست مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد.

پس از اینکه گوکو متوجه رازهای خانوادگی خود شد، دریافت که باید به عنوان یک Inferior Saiyan در مقابل وگتا بایستد. با رفتن دوستانش و به خطر افتادن سیاره، گوکو ثابت کرد که با تمرین کافی حتی می توان شاهزاده همه‌ی سایان‌ها را شکست دهد. گوکو به لطف تکنیک های جدیدی که از کینگ کای آموخته بود، به راحتی توانست وگتای قدرتمند را شکست دهد. علاوه بر هیجانی که حین تماشای این مبارزه به شما منتقل می شود، شاهد صحنه هایی خواهید بود که شما را به وجد خواهد آورد.

مرتبط: 17 انیمه با دوبله انگلیسی عالی برای کسانی که طرفدار زبان ژاپنی نیستند! 


4) فایت یوسوکه و توگورو

انیمه Yu Yu Hakusho

مبارزه یوسوکه و توگورو از بهترین فایت های انیمه

توگورو برای آزمایش قدرت خود، یوسوکه را به مسابقات تاریکی دعوت می کند. در طول این مبارزات، یوسوکه به تدریج با حریفان قدرتمندتری روبرو می شود، در حالی که نمی دانست در انتهای این مبارزات یک چالش سخت در انتظار اوست. این مبارزات بسیار طولانی و طاقت فرسا بودند. اما یوسوکه ثابت کرد که حاضر است برای چیزی که به آن اهمیت می دهد، تمام تلاش خود را بکند. علیرغم وجود مبارزات به یاد ماندنی در Dark Tournament، فایت یوسوکه و توگورو یکی از به یادماندنی ترین و بهترین فایت های تاریخ انیمه محسوب می شود.


3) فایت جوتارو و دیو

انیمه Jojo’s Bizarre Adventure: Stardust Crusaders

مبارزه جوتارو و دیو از بهترین فایت های انیمه

یکی از جذاب ترین و پرحاشیه ترین فایت ها در انیمه Jojo’s Bizarre Adventure: Stardust Crusaders مبارزه بین جوتارو و دیو است. پس از کلی ماجرا، بالاخره در پایان مجموعه زمان آن می رسد تا یکی از بهترین شرور های دنیای انیمه دیو براندو، بتواند خودی نشان دهد.

درست است که شکست دادن دیو کار آسانی نبود، چون مشخص شد که او توانایی‌ای دارد که هیچکس از آن باخبر نبوده است: قدرت متوقف کردن زمان. هرچند که جوتارو توانست او را شکست دهد؛ اما دیدن اینکه این دو تایتان که همه چیز را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند، چیزی از شگفت انگیز بودن آن کم نمی کند.

مرتبط: بهترین انیمه‌ های خون‌ آشامی که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! 


2) فایت راک لی و گارا

انیمه Naruto

مبارزه راک لی و گارا از بهترین فایت های انیمه

مبارزه راک لی و گارا یکی از بهترین فایت های انیمه ناروتو محسوب می شود. مگر می شود فایت یک پسر سخت کوش با اعجوبه‌ای با استعداد در این لیست قرار نگیرد؟ هرچند که پیروزی راک لی در این نبرد غیر ممکن است؛ اما به هرحال این مبارزه به خوبی توانست هیجان و استرس زیادی را به مخاطبان خود منتقل کند. با اینکه فایت راک لی و گارا در رتبه بهترین فایت های انیمه‌ای قرار می گیرد موافق هستید؟

بیشتر بخوانید: 30 تا از قوی ترین شخصیت های انیمه ناروتو 


1) فایت فریزا و گوکو

انیمه Dragon Ball Z

مبارزه فریزا و گوکو از بهترین فایت های انیمه

و اما رتبه بهترین فایت انیمه‌ای این لیست هم متعلق به فایت فریزا و گوکو است. همگی می دانیم که فریزا یکی از قدرتمند ترین شخصیت های انیمه Dragon Ball Z محسوب می شد و به نظر می رسید که کسی نمی تواند آن را شکست دهد. گوکو از هر ترفندی که بلد بود برای مقابله با فریزا استفاده کرد، اما شکست دادن او کار آسانی هم نبود. فریزا در طول نبرد، مدام از سطح جدیدی از قدرت خود رونمایی می کرد و منتظر بود تا گوکو تمام تلاش خود را بکند و خسته شود. این نبرد یکی از بهترین فایت های شونن محسوب می شود که با گذشت مدت ها، طرفداران هنوز هم به خوبی از آن یاد می کنند.


ممنون که تا پایان این مطلب هم همراه من بودید. امیدوارم که از لیست “بهترین فایت های انیمه” لذت برده باشید. شما کدام مبارزه را بهترین فایت انیمه می دانید؟ مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با من و دیگر همراهان مجله وارونه به اشتراک بگذارید.