با شروع شدن فصل تابستان بسیاری از بانوان و آقایان دوست دارند به استخر های روباز بروند و برنزه شوند.اما همه از آسیب های نور خورشید مطلع هستیم.گاهی اشتباهات رایج در برنزه شدن سبب بیماری های پوستی می گردد.اما چگونه بدون آسیب دیدن برنزه شویم ؟

چگونه بدون آسیب دیدن برنزه شویم

زمان زیادی را زیر آفتاب سپری نکنید .

خوابیدن طولانی زیر نور خورشید سبب سوختگی ،التهاب و قرمزی پوست می گردد.به  خصوص در ساعات ظهر که نور خورشید به طور مستقیم می تابد ما به شما پیشنهاد می کنیم که زیر نورخورشید نخوابید.اگر چه حمام آفتاب بسیار لذت بخش است اما در صورت رعایت موارد ممکن است بسیار مضر باشد و باعث بیماری های پوستی گردد.

کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

  • البته که کنترل زمان آفتاب گرفتن به تنهایی کافی نیست .اگر می خواهید بدون آسیب دیدن برنزه شوید باید کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید.به خصوص برای افراد با پوست سفید توصیه می کنیم از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنند.علاوه بر توجه به مقدار SPF کرم انتخابی باید از پوست در مقابل اشعه  UVAوUVB محافظت کند.

استفاده از کلاه و عینک آفتابی

برای برنزه شدن بدون آسیب دیدن باید به کلاه و عینک آفتابی اهمیت دهید.سعی کنید ت عینک آفتابی تان دارای استاندارد لازم باشد و از چشمان تان در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

رطوبت پوست خود را حفظ کنید.

پوست در معرض نور خورشید و قرار گرفتن در آب دریا و استخر رطوبت خود را از دست می دهد.به همین دلیل مرطوب کردن پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.یکی از بهترین روش های مرطوب کردن پوست نوشیدن آب به مقدار کافی است.آب باعث حفظ رطوبت پوست می گردد .همچنین اگر می خواهید رنگ برنزه پوستتان سریع ار بین نرود باید آن را مرطوب کنید.زیرا پوست بدون رطوبت دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می گردد و بدین ترتیب رنگ پوستتان سریعا از بین می رود.در تابستان از خوردن نوشیدنی های الکلی خودداری کنید و تا می توانید میوه هایی مانند نارگیل ،آووکادو و زیتون را مصرف کنید.

بعد از حمام آفتاب دوش بگیرید.

حتما بعد از حمام آفتاب یک دوش با آب ولرم بگیرید.به دمای آب اهمیت دهید آب نباید خیلی سرد و یا گرم باشد.دوش گرفتن همچنین باعث پایین آمدن دمای بدنتان می شود.

در ادامه بخوانید :

راهکارهایی برای درمان آفتاب سوختگی در خانه

انتخاب صحیح کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن !!!

۱۰ راه مفید برای دریافت ویتامین D بدون نیاز به خورشید!

هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟