این روزهای با اینکه نزدیک به جشنواره موسیقی فجر هستیم ولی اخبار زیادی از این جشنواره،هنرمندها، اجراها و.. منتشر نشده. با این حساب باید بریم سراغ اخبار موجود و غیر مرتبط با جشنواره.

پس اخبار موسیقی ایران و این هفته و با خبر منتشر شدن تک آهنگ جدید گروه چارتار و خبری از کسب جایزه جهانی دیگر توسط کیهان کلهر شروع میکنم.

البته در ادامه یه خبری هم داریم از هنرمند نوجوان کشورمون به اسم پارسا خائف، برگزیده جایزه برنامه عصر جدید…


با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته چهارم دی


آهنگ جدید گروه چارتار با نام ایران منتشر شد

همونطور که گفتم در هفته ای که گذشت، تازه ترین اثر گروه موسیقی چارتار به اسم “ایران” پس از دریافت مجوز ارشاد منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

 این اثر را نوید زمردی آهنگسازی کرده و آرش پاکزاد، میکس و مستر آن را بر عهده گرفته است. مؤسسه ققنوس، ناشر قطعه تازه گروه چارتار است.

از این گروه پیش ازین، تک آهنگ های دیگری چون «آسمان هم زمین می خورد»، «صدایم بزن»، «آوازه خوان» و…با صدای آرمان گرشاسبی به انتشار رسیده است.


کیهان کلهر یک جایزه جهانی دیگر کسب کرد

اخبار موسیقی ایران هفته چهارم دی

جایزه گلوبال فست سال ۲۰۲۰ در بخش هنرمند سال به کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده سه تار و کمانچه رسید.

به نقل از صفحه اینستاگرام گلوبال فست، این جایزه جهانی در بخش هنرمند سال به هنرمند ایرانی کیهان کلهر، در بخش تاثیرگذاری به تام اشنابل و در بخش کار سازنده به لیزا استافورد که هر دو اهل ایالات متحده امریکا هستند، اهدا شد.

این مراسم در نیویورک، بدون حضور کیهان کلهر انجام شد.

همچنین متنی به نقل از برگزارکنندگان این جایزه جهانی در صفحه کاربری کیهان کلهر نوشته شده است:

«ما مفتخریم از سه هنرمند برتر در جشنواره جهانی فست ۲۰۲۰ تقدیر به عمل آوریم. کیهان کلهر، تام اشنابل و لیزا استنفورد؛ برای مشارکت‌های منحصر به فرد، چشمگیر و انگیزشی شما در عرصه هنر از شما سپاس گزاریم.»

گلوبال فست باور دارد که موسیقی می‌تواند یک محرکه‌ به سوی جامعه‌ای باشد که تنوع فرهنگی را به عنوان منبع وحدت ارزشگذاری می‌کند.

با انتقال موسیقی بین‌المللی به مرکز هنرهای نمایشی، گلوبال فست یک اکوسیستم قوی و پایدار برای موسیقی جهانی در ایالات متحده آمریکا ایجاد می‌کند.

گلوبال فست شبکه‌های خلاق و هنری را که مرزهای فرهنگی و اجتماعی را تجزیه می‌کنند، سرعت می‌بخشد.

این امر به حمایت و اشتراک موسیقی جهان توسط اجرا، تور و رسانه کمک می‌کند.

کیهان کلهر سال ۲۰۱۹ برنده نوزدهمین جایزه جهانی هنرمند سال وومکس و در سال ۲۰۱۷ به همراه گروه راه ابریشم برنده جایزه گرمی شده بود.


همچنین بخوانید

سینتی سایزر Korg wavestate ؛ اولین محصول کرگ برای 2020

اخبار موسیقی ایران ; هفته سوم دی ۱۳۹۸ 

موزیک ویدیو Akira Kosemura – DNA ؛ انیمیشنی مینیمال برای موسیقی به شدت زیبا ! 


با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته چهارم دی


پارسا خائف، از عصر جدید تا انتشار اولین آلبوم رسمی

پارسا خائف، آواز خوان نوجوانِ برگزیده برنامه عصر جدید (برنده جایزه بین المللی موسیقی اصیل ایرانی)، اولین آلبوم رسمی خود را به زودی منتشر می کند.

این آلبوم شامل قطعات تازه ای از موسیقی ایرانی و بازخوانی چند قطعه آذری است که با نظارت حسین علیشاپور به ضبط رسیده است.

علیشاپور که به عنوان ناظر آواز و ضبط در کنار پارسا خائف حضور دارد. او معتقد است که در ضبط های استدیویی برای یک خواننده، حضور یک ناظر آواز امری ست ضروری و باید ضمن تعامل با آهنگساز اثر، شرایط خواندن خواننده را با توجه به مفاهیم شعری، تصاویر کلامی، نوانس های لازم، جنس صوت، صحت بیان و لحن، کوک و…به سمت یک اجرای هرچه بهتر هدایت کند و ازین روی خود لازم است بر فنون آواز تسلط داشته باشد.

او متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در اردبیل است که پس از درخشیدن در این برنامه، فعالیت خود را با حضور در کلاس‌های آواز در اردبیل ادامه داد؛ او ابتدا با دستگاه‌های موسیقی و پس از آن با آوا شناسی آشنا شده و حالا خواننده سبک سنتی است.


سی و پنجمین فصلنامه خانه موسیقی منتشر شد

اخبار موسیقی ایران هفته چهارم دی

به گزارش سایت خانه موسیقی، سی و پنجمین شماره فصلنامه خانه موسیقی ویژه پاییز 1398 با مطالب متنوعی پیرامون فعالیت های این نهاد منتشر شد.

در این شماره که زیر نظر کانون پژوهشگران خانه موسیقی و به سردبیری حمیدرضا عاطفی منتشر شده، گزارش هایی از نشست های ماهیانه خانه موسیقی، مراسم تشییع سه هنرمند درگذشته در پاییز، دیدار بااستاد فرهاد فخرالدینی، مراحل اخد کارت صلاحیت تدریس و … منتشر گردیده است.

سرمقاله این شماره به قلم سردبیر با عنوان “یک لغو بجا!” نگاهی به اتفاقات خانه موسیقی در ماه های اخیر دارد. همچنین در این شماره مطالبی با عناوین “دهلوی مردی از جنس مهر”، “سنندج شهر خلاق موسیقی”، “آشنایی با مهدی مفتاح” آمده است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند این شماره از فصلنامه داخلی خانه موسیقی را از این لینک دانلود و مشاهده کرد.