ورزش در خانه ! ورزش کردن در خانه برای کسانیکه وقت  و هزینه رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند ، گزینه ایده آلی است.اما ورزش کردن در منزل نیز دارای اصولی است که باید رعایت شود که در غیر این صورت باعث آسیب دیدگی تان می گردد.اما هنگام ورزش در خانه باید چه قوانین و اصولی را رعایت کنیم :

ورزش در خانه

با توجه به محبوبیت روزافزون رسانه های اجتماعی ، به ویژه محتوای ویدئویی آموزشی مربیان ورزشی درشبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب ، ورزش با افزایش تعداد برنامه های ورزشی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.با این حال ، این تحولات گسترده در ورزش که روز به روز در حال پیشرفت و افزایش است ، ممکن است به دلیل عدم آگاهی و گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش سبب مشکلات و آسیب دیدگی های جدی در فرد گردد.


همچنین بخوانید :


ورزش کردن در خانه در صورت عدم رعایت برخی نکات باعث آسیب دیدگی جدید به ستون فقرات و کمر می گردد از این رو رعایت نکات زیر بسیار مهم است :

با ورزش کردن ، سلامت تان را در خطر نیندازید !

انجام ورزش صحیح در خانه می تواند مفید باشد ، اما در صورت نادرست انجام شدن منجر به مشکلات عمده سلامتی می شود.کسانیکه به طور حرفه ای ورزش می کنند یا ورزش می کرده اند و مدتی ورزش را کنار گذاشته اند ، هنگام شروع دوباره ترجیح می دهند که بدون کمک مربی ورزش را آغاز کنند.

منطقه ای که هنگام انجام ورزش در خانه باید به آن توجه کنید؛ کمر و ستون فقرات است.انجام دادن حرکات اشتباه باعث وارد شدن بار و فشار زیادی به این مناطق می گردد.به عنوان مثال برداشتن وزنه از روی زمین بستگی به حالت برداشتن شما دارد تا به کمر و ستون فقراتتان فشار وارد نشود.اگر وزنه را با کمک کمر یا ستون فقرات خود بلند کرده و بالا می برید ، در معرض خطر زیادی برای ایجاد صدمه در آن مناطق هستید.اگر نمی خواهید این نوع مشکلات برای شما پیش بیاید ، باید این روند را با یک فرآیند بسیار دقیق و کند انجام دهید. 

کسانیکه بعد از مدت طولانی دوباره ورزش کردن را شروع کرده اند باید بدانند که دیگر عضلات آن ها مانند گذشته آماده نیست و نباید به یکباره به آن ها فشار وارد کنند.زیرا بارگیری ناگهانی  روی بدن افرادی که مدت طولانی از ورزش دور هستند باعث می شود که آنها به راحتی مجروح شوند.

کشش و گرما

به لطف حرکات کششی که باید قبل از شروع ورزش انجام شود ، عضلات نرم می شوند ، راحت تر حرکت می کنند و بعد از ورزش استراحت راحت تری را فراهم می کنند.به لطف حرکات کششی که 15-20 دقیقه  قبل از ورزش طول می کشد ، بدن گرم می شود ، ضربان قلب بالا می رود و برای ورزش آماده می شود. حرکات کششی باید خیلی آهسته انجام شود و سپس با حرکات گرم کردن تقویت شود.

 انجام ورزش پیلاتس در خانه آسان اما خطرناک است !

در حین اینکه پیلاتس  یکی از ورزشهای رایج در خانه است که به راحتی  با ابزار و فیلم های تهیه شده می توان آن را انجام داد اما این ورزش ممکن است باعث خطرات و آسیب های زیادی به ستون فقرات و کمر گردد.از این رو حتما سعی کنید حرکات ورزشی را به آهستگی انجام دهید.همچنین کفش ورزشی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است .هرگز در خانه بدون کفش ورزشی مناسب و با پا برهنه یا با جوراب ورزش نکنید.