برن استارک سریال Game of Thrones را با یک نقش محوری شروع کرد ، و با پرت شدنش از پنجره توسط جیمی لنیستر بر داستان تاثیرگذار بود. به هر‌حال، داستانی اصلی وی بعد از دیدن خواب‌ها و رویا‌های مرموز کلاغ سه چشم در فصل اول شروع شد. تا فصل 8، (بررسی قسمت به قسمت فصل 8 بازی تاج و تخت ) برن بیشتر یک کلاغ سه چشم بود تا یک استارک و دارای توانایی خارق‌العاده‌ای در پیش‌بینی وقایع در زمان‌ها و مکان‌های مختلف و کنترل ذهن هر موجود زنده‌ای بود.

 فصل 4، کلاغ سه چشم به بران گفت که دیگر هرگز قدم نخواهی زد «اما شما پرواز خواهید کرد». این باعث شد هواداران باور کنند که سرانجام برن قبل از اتمام سریالGame of Thrones  به یکی از سه اژدها دنریس تارگرین Daenerys Targaryen))  نفوذ ذهنی پیدا خواهد کرد. بسیاری حتی گمان می‌کردند که وقتی در فصل ۸ دنریس کینگز لندینگ را با خاک یکسان می‌کند این برن است که اخرین بازمانده‌ی اژدها‌را کنترل می‌کند.  


غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات

مقایسه ویچر با گیم آف ترونز ؛ پنج موردی که ویچر در آن ها بهتر عمل کرده!


با این حال ، این مورد به هیچ وجه اتفاق نیفتاد و برن بیشتر فصل 8 را به خیره شدن مرموز به مردم و به صحبت‌های معمایی مشغول بود تا اینکه در نهایت پادشاه شش قلمرو باقیمانده وستروس شد و تاج‌گذاری کرد. البته این مورد تا حدودی منطقی بود اما اکنون در این موقعیتی هستیم که هنوز هم امید وجود دارد که سرانجام در صفحات کتاب  The Winds of Winterکه توسط جورج آر.آر مارتین (George R.R. Martin) نوشته شده، برن کنترل اژدها را در دست بگیرد. کتاب The Winds of Winter کتاب ششم و بسیار مورد انتظار مجموعه‌یA Song of Ice and Fire است.

به راحتی می‌توان گفت که سریال Game of Thrones با هدیه‌های چشمگیر برن به عنوان کلاغ سه چشم به شکل کاملی استفاده نکرد و مقدار زیادی از دانش وی در مورد تاریخ و توانایی نفوذ ذهنی‌اش در این سریال ناگفته ماند، بسیاری از توانایی‌های برن پس از مرگ خدمت‌کار وفادارش هودور (Hodor) که هنگام تلاش نفوذ ذهنی برن جان باخت، هدر رفت.

تغییر نه چندان رضایت بخش برن در این سریال ارتباط بسیاری با این واقعیت دارد که سازندگان سریال دیوید بینف (David Benioff) و دی‌.بی ویس (D.B Weiss) از کتابهای مارتین هم جلوتر رفتند. از همه اینها که بگذریم براساس کتاب  A Dance with Dragons، برن هنوز در جنگل خالی از سکنه است و تازه تحول و درس‌های خود را با کلاغ سه چشم قبلی آغاز کرده است.

هنوز مشخص نیست که کتاب Winds of Winter شامل نبرد وینترفل (Winterfell) خواهد بود یا خیر، اما این امکان وجود دارد که برن بتواند به جای اینکه صرفاً به عنوان کلاغ سه چشم به این نبرد نگاه کند، از توانایی های خود برای تغییر نتیجه جنگ علیه وایت واکرها استفاده کند و در نجات وینترفل، خانواده‌اش و بقیه اعضای وستروس نقش داشته باشد.

اگر قرار باشد دنریس به  Mad Queenتبدیل شود و گینکز لندینگ را به طور کامل بسوزاند، برن می‌تواند با نفوذ ذهنی و کنترل اژدها، جان هزاران انسان را نجات دهد. ما می‌دانیم کا برن می‌تواند کنترل یک گرگ را به دست بگیرد، پس منطقی است که فکر کنیم اژدها قدم بعدی باشد، حداقل در این صورت نقش فعال‌تری را در این داستان ایفا خواهد کرد.

مارتین چند فصل از کتاب بادهای زمستان (Winds of Winter) را منتشر کرده است، اما در هیچ یک از آن‌ها موضوع اصلی برن  استارک نیست. با این حال، شخصیت او تاکنون یکی از شخصیت‌های کلیدی و تمرکز کتاب‌ها بوده است و اگر بالاخره به موجودی قدرتمند مانند اژدها نفوذ کند، می تواند  فوق‌العاده سرگرم کننده باشد. هنوز مشخص نیست که در آینده‌ی این کتاب‌ها چه چیزی رقم بخورد، اما اگر این او در کتاب Winds of Winter در نهایت از قدرت جدید خود استفاده کرده و وضعیت نفوذ خود را بالا ببرد ، بسیار شگفت‌آور خواهد بود.