سرانجام آیفون های 2018 از راه رسیدند !

بعد از مدت ها انتظار بالاخره تمامی محصولات اپل برای سال 2018 به صورت رسمی معرفی شدند. همانطور که پیش بینی میشد دیگه خبری از حاشیه نمایشگر در هیچ کدام از آیفون ها جدید وجود نیست! اما همچنان ناچ به همان شکل که در آیفون x بود در محصولات جدید نیز حضور دارد (که جای نا امیدیه). امسال شاهد 3 آیفون جدید بودیم. آیفون XS و آیفون XS Max و آیفون XR ، جدا از این سه مدل نسل چهارم اپل واچ نیز معرفی شد.

Apple Watch S4

نسل چهارم اپل واچ دارای باتری بسیار قوی تر است که میتواند یک روز کامل را به راحتی سپری کند و صفحه نمایش با حاشیه کمتر به این معنی است که استفاده از محتوای بیشتر امکان پذیر شده . در اپل واچ نسل ۴ از اسپیکر جدیدی استفاده شده که میتواند صدا را تا ۵۰ درصد نسبت نسل سوم بلند تر پخش کند. تراشه به کار رفته در این گجت نیز s۴ نام دارد که تا ۲ برابر سریع تر شده است.

از ویژگی های جدید و جالبی که به اپل واچ 4 اضافه شده است این است که زمان افتادن یا سقوط هستید را میتواند تشخیص دهد و به شما پیغام میدهد که اگر تا 5 ثانیه آنرا تایید نکردید با اورژانس به صورت خودکار تماس میگیرد.

قابلیت جدیدی دیگری که به اپل واچ نسل 4 اضافه شده، حالت ضربان قلب است. این حالت ضربان قلب شما را مانیتور می کند و  میتواند افت و یا شدت ضربان قلب شما را اطلاع رسانی کند و در زمانی که ضربان قلب شما بیش از حد آهسته باشد بصورت خودکار با اورژانس تماس میگیرد.

آیفون Xs و آیفون Xs max

آیفون Xs و Xs Max در رنگ های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به بازار عرضه خواهند شد. دارای ابعاد صفحه 5.8 اینچ و 6.5 اینچ است ولی بدنه آیفون XS با این که صفحه نمایش بزرگتری دارد نسبت به آیفون 8 پلاس از ابعاد کوچکتری برخوردار است و این در حالیست که آیفون 6.5 اینچی Xs Max ابعاد بدنه دقیقا هم اندازه با ایفون 8پلاس دارد.

4 گیگابایت رم در هر دو نسخه تعبیه شده و دارای پردازنده ای با 6 هسته مرکزی است. هر دو مدل  دارای گواهینامه IP68 هستند و  میتواند در عمق بیش از  2 متر به مدت 30 دقیقه از آنها استفاده کرد. نمایشگر Super Retina از نوع OLED است و از تکنولوژی های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی میکند که این امکان را میدهد هنگام اجرای بازی یا پخش فیلم از وضوح بالایی از صدا و تصویر برخوردار باشیم. همچنین لازم به ذکر است طیف رنگی آیفون های 2018 به میزان 60 درصد نسبت به مدل پیشین افزایش داشته .

اپل همچنین نسل جدید فیس آی دی را معرفی کرد. نسل جدید Face Id از امنیت بسیار بالاتری برخور دار خواهد بود.

هر دو مدل XS و Xs Max از چیپست A۱۲ اپل بهره میبرند که توانایی پردازش ۵تریلیون عملیات عصبی را دارد، این در حالی است که در مدل A۱۱ این رقم به ۵۰۰ میلیارد می‌رسید. این پردازنده همچنین تجربه کاربری با هوش مصنوعی را تا ۹برابر سریع تر کرده است.

نکته جالب توجه دیگر پشتیبانی از دو سیم کارت در مدل XS MAX است، البته سیم دوم e-SIM است.

هر دو مدل از دوربین 12 مگاپیکسلی دوگانه بهره میبرد. یک لنز 12 مگاپیکسل واید با دریچه دیافراگم f1.8 و یک لنز  12 مگاپیکسلی تله با دریچه دیافراگم f2.4 دارد. دوربین سلفی نیز 7 مگاپیکسل f2.2 میباشد.

قابلیت جدید در دوربین تکنولوژی Smart HDR است.همچنین در دوربین آیفون های 2018 تاخیر شاتر به صفر رسیده است.

آیفون های Xs و Xs Max در سه نسخه 64/256/512 به بازار ارائه خواهد شد و پیش فروش آنها از 30 شهریور آغاز می شود. قیمت نسخه پایه آیفون XS برابر با 999 دلار است. آیفون XS Max با ظرفیت 64 گیگ 1099 دلار قیمت و نسخه 512 گیگ این گوشی با قیمت 1450 دلار به فروش خواهند رسید.

Iphone xr

نام نسخه ارزان مقرون به صرفه آیفون است و قرار است در رنگ های مشکی، قرمز، زرد، آبی، سفید، مرجانی عرضه شوند. این نسخه نیز از پردازنده  A12 بهره میبرد. ولی در این نسخه از 3 گیگابایت رم استفاده شده است. دوربین تعبیه شده در این نسخه دوگانه نمی باشد ولی دقیقا از همان لنز 12مگاپیکسلی که در آیفون های Xs و Xs Max به کار رفته بود استفاده شده و عکس های خیره کننده ای را ثبت میکند.

صفحه نمیاشگر 6.1 اینچی بر خلاف آیفون های Xs و Xs Max از پنل اولد نیست و به جای آن از LCD استفاده شده و رزولوشن +HD دارد. آیفون XR دارای گواهینامه IP67 میباشد به این معنی که تا عمق 1متر و به مدت 30 دقیقه دوام میاورد.

عملکرد باتری با وجود تمام امکانات جدید و پردازنده جدید میتواند 30 دقیقه بیشتر از آیفون x دوام بیاورد.

این نسخه نیز دارای Face ID میباشد که بسیار قدرتمند تر از آیفون 10 عمل میکند و میتواند در کمترین زمان ممکن در هر شرایط نوری شما را شناسایی کند.اما نکته ای که در نسخه میان رده آیفون Xr وجود دارد، حذف تکنولوژی 3D Touch است و به جای آن از فیدبک لمسی همانند آنچه در ترک  پد مک بوک پرو وجود دارد استفاده شده است.

 آیفون XR در 3 مدل 64،128 و 256 عرضه خواهد شد و از 27 مهرماه پیش فروشش آغاز می شود. قیمت آیفون XR در نسخه پایه برابر با 749 دلار است.

 

همچنین بخوانید

با سامسونگ گلکسی نوت ۹ بصورت کامل آشنا شوید + ویدیو نگاه نزدیک

آنر ۱۰ GT اولین گوشی هوآوی با ۸ گیگ رم !

با ویژگی های iOS ۱۲ بصورت کامل آشنا شوید

قیمت و زمان انتشار سونی اکسپریا xz۲ پریمیوم مشخص شد !