یکی از مواردی که به خوشبو شدن بدن مردان کمک می‌کند استفاده از ادکلن است. ادکلن حاوی دو تا پنج درصد عصاره‌های روغنی معطر همچون گیاهان، میوه‌ و گل‌ها بوده که همراه با الکل درون بطری جای گرفته‌اند. انواع ادکلن خوشبو مردانه وجود دارند که خیلی گران نبوده و ضمن ماندگاری قابل قبول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند؛ از این رو مناسب استفاده همیشگی هستند و با عبارت Eau de Cologne نشان داده می‌شوند.

آرامیس ۹۰۰ | Aramis 900

آرامیس 900 ساخت ایالات متحده از سال 1973 در بازار وجود دارد که 100 میل حجم داشته و یکی از انواع ادکلن خوشبو مردانه به شمار می‌آید. آرامیس با بوی اسپرت چوبی مدیترانه‌ای انتخاب مردانه جوان و میانسال است و برای مصارف رسمی و روزانه کاربرد دارد. طبع گرم و تند آرامیس با ماندگاری بسیار طولانی مدت و پراکندگی خوب آن را برای استفاده در تمام فصول سال مناسب ساخته است. 
رایحه اصلی آرامیس لیمو ترش، ترنج، ترکیبات سبز، اقاقیای برزیلی و گشنیز بوده که در رایحه میانی روایح رز، ریشه زنبق، شمعدانی، گل برف، میخک صدپر و یاس احساس می‌شود و در نهایت با خزه درخت بلوط، چوب صندل سفید، خس خس، مشک زباد، کهربا و نعناع هندی پایان می‌یابد. قیمت ادکلن مردانه آرامیس با توجه به حجم و ویژگی‌های خوب آن کاملا مناسب است.

استی لودر پلیژرز مردانه | Estee Lauder Pleasures For Men

استی لودر پلیژرز (پلیژر) محصول کشور ایالات متحده یکی از ارزان‌ترین ادکلن خوشبو مردانه بوده که 100 میل حجم دارد. استی لودر با طبع خنک و تند و گروه بویایی معطر میوه‌ای مناسب استفاده در فصول گرم سال بوده که ماندگاری بسیار خوب و پخش بوی متوسط دارد. 
استی لودر پلیژرز با مجموعه نت‌های منحصر به فرد طراوت و نشاط خاصی به فرد می‌بخشد. شلیل، گریپ فروت، نت های سبز رنگ و آب نت‌های اولیه‌ای هستند که مشام را نوازش داده و جای خود را به گشنیز، زنجفیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز شیرین، اسطوخودوس، گل‌های رز و شمعدانی داده و با رایحه پایه چوب صندل، درخت آبنوس، گل‌سنگ و بنزوین پایان می‌پذیرد.

دانهیل بریتیش لدر | Dunhill British Leather

دانهیل یکی از برندهای ادکلن محصول انگلستان بوده که از همان بدو معرفی به بازار غوغا کرده است. دانهیل بریتیش لدر با گروه بویایی چوبی ادویه‌ای مناسب استفاده در فصول سرد سال است که تنها دو یا سه پاف از آن برای پخش شدن در فضا کافی است. لیموترش، ترنج، فندق، هل و سرو کوهی نت‌های آغازین و اسطوخودوس، فلفل، برگ بنفشه، شکوفه پرتقال و چای میت نت‌های میانی و چوب صندل سفید، نعناع هندی، خس خس و چرم نت‌های پایانی این ادکلن مردانه دوست داشتنی هستند. 
ادکلن خوشبو مردانه دانهیل بریتیش مردانه انتخاب آقایان جوان بوده که با توجه به ماندگاری طولانی مدت و طراحی بسیار زیبای بطری قیمت خوبی دارد که در سایز 100 میل به فروش می‌رسد. دانهیل چرمی مناسب استفاده در موقعیت‌های مهمانی رسمی، جلسات، روزانه، قرارهای دوستانه و عاشقانه است که طبع شیرین و گرم دارد. 

آکوا دی پارما کلونیا لدر | Acqua di Parma Colonia Leather 

ادکلن خوشبو مردانه آکوا دی پارما کولونیا لدر رایحه گرم و شیرینی دارد که بیشتر برای فصول سرد سال مناسب است. آکوا دی پارما محصول کشور ایتالیا برای استفاده رسمی، ملاقات‌های دوستانه و عاشقانه و همچنین جلسات کاری مفید بوده که ماندگاری بسیار عالی و پراکندگی خوبی دارد.
آکوا دری پارما 180 میل حجم داشته که با توجه حجم زیاد قیمت بسیار مناسبی دارد که در رده ادکلن‌های خوش قیمت قرار می‌گیرد. گروه بویایی مرکباتی آروماتیک که با گذر زمان رایحه گل‌ها و برگ درخت نارنج به آن اضافه می‌شود با نت پایانی چرم، سدر و چوب گایاک پایان می‌یابد که ترکیبی شکیل و دوست داشتنی می‌سازد.

تامی باهاما ماریتایم دیپ بلو | Tommy Bahama Maritime Deep Blue

یکی از ادکلن خوشبو مردانه که قیمت مناسبی دارد برند تامی باهاما مدل ماریتایم دیپ بلو بوده که محصول ایالات متحده است. ماریتایم دیپ بلو در سال 2018 در با 125 میل حجم به بازار عرضه شد که گروه بویایی چوبی معطر دارد و قدرت ماندگاری و شدت پخش بوی آن خوب است. 
ماریتایم دیپ بلو انتخاب آقایان جوان و میانسال بوده که به بوی ترنج، رزماری، هل و سرو کوهی علاقه دارند. در نت‌های میانی روایح پونه کوهی، گل سوسن، شمعدانی و فرزیا حس می‌شود و در نت پایانی بوی سدر، درخت بلوط، مشک و نعناع هندی به مشام می‌رسد که برای مصارف روزانه و رسمی آن را به ادکلن شیک و خاص تبدیل کرده است.

ادکلن هالستون زد ۱۴ | Halston Z 14

رایحه‌های چرمی انتخاب گروه خاصی از آقایان است که عموما در دهه چهارم زندگی خود هستند زیرا به نوعی حس نوستالژیک دارد. هالستون زد ۱۴ یکی از انواع ادکلن خوشبو مردانه با قیمت مناسب بوده که 125 میل حجم دارد. برند هالستون محصول ایالات متحده بوده که ماندگاری بسیار خوب و قدرت پراکندگی متوسط دارد.
طبع گرم و تند هالستون Z14 با رایحه لیمو ترش، ترنج، ترکیبات سبز، سرو، ریحان و گاردنیای یاسمنی آغاز می‌شود. نعناع هندی، خس خس، سدر، شمعدانی، یاس، گشنیز و دارچین اسانس میانی و دانه تونکا، خزه درخت بلوط، لوبان، چرم، مشک و کهربا اسانس پایه هستند که از آن در همه فصول به ویژه نیمه دوم سال در مناسبت‌های مختلف توسط مردان با سلیقه استفاده می‌شود. 

ادکلن اینوکتوس پاکورابان (invictus paco rabanne)

ادکلن اینوکتوس رایحه‌ای خنک و قوی دارد. بوی پرتقال ماندارین، آب دریا و گریپ‌فروت اولین رایحه‌هایی است که پس از مصرف این عطر به مشام می‌رسد. ادکلن اینوکتوس در ادامه گل یاس و برگ‌بو را به شما هدیه می‌دهد. در پایان نیز رایحه چوب گایاک، عنبر سائل، نعناع هندی و خزه درخت بلوط وجود شما را در بر می‌گیرد. همین ترکیب بسیار قوی است که عطر اینوکتوس را برای ورزشکاران و افرادی که تعریق زیاد دارند، مناسب می‌کند. لازم به ذکر است که ادکلن  Invictusجزو خانواده عطرهای زمینی یا Earthy و چوبی محسوب می‌شود.

ادکلن اینوکتوس

آنتونیو پویگ اگوا براوا | ANTONIO PUIG – Agua Brava

ادکلن خوشبو مردانه در صورتیکه قیمت خوبی داشته باشد محبوب و معروف خواهد شد. اگوا براوا از برند آنتونیو پویگ محصول کشور اسپانیا بوده، به دلیل قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفته است که ماندگاری و پراکندگی قابل قبولی دارد. طبع تلخ و بوی چوبی مدیترانه اگوا براوا را مناسب استفاده در فصول سرد سال نموده که رایحه ابتدایی عطر با بوی سرو کوهی، اسطوخودوس، ترنج و لیمو ترش آغاز می‌شود و با گذر زمان حس ضعیف مرکباتی از بین رفته و حس چوبی و گیاهان معطر قدرت بیشتری پیدا می‌کند که کمی گرم و شیرین می‌شود. رایحه پایانی ادکلن شامل مشک، گیاه وتیور، چوب صندل، نعناع هندی، بلوط و چرم حسی کلاسیک اما دوست داشتنی را به تصویر می‌کشد.