چکیده : در این مقاله به بررسی ایمپلنت دندان و مراحل آن می پردازیم تا با قدم به قدم فرآیند های انجام کاشت دندان آشنا شوید و بتوانید با آگاهی بیشتر درباره هر مرحله، استرس کمتری داشته باشید.

در این مقاله به بررسی ایمپلنت دندان و مراحل آن می پردازیم تا با قدم به قدم فرآیند های انجام کاشت دندان آشنا شوید و بتوانید با آگاهی بیشتر درباره هر مرحله، استرس کمتری داشته باشید.

ایمپلنت دندان و مراحل آن

ایمپلنت دندان و مراحل آن:

ایمپلنت اغلب بهترین و محبوب ترین راه حل برای جایگزینی دندان های بیمار، آسیب دیده یا از دست رفته است. کاشت دندان به معنای قرار دادن ایمپلنت در داخل دهان بیمار است. ایمپلنت های دندانی معمولا در یک عمل سرپایی و تحت بی حسی موضعی در فک قرار می گیرند. جراحی شامل 4 مرحله است:

  1. باز شدن غشای لثه
  2. ایمپلنت را به استخوان پیچ کردن
  3. قرار دادن یک پیچ پوششی در ایمپلنت برای مدت زمان بهبودی
  4. بخیه زدن

قبل از کاشت چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

قبل از برنامه ریزی روش کاشت، دندانپزشک معالج شما توضیحات مفصلی را ارائه می دهد. همه چیز به این بستگی دارد که چه ترمیم پروتزی می خواهید و به چه تعداد ایمپلنت نیاز دارید.

در معاینه اولیه و قبل از کاشت ایمپلنت، به بزرگ کردن استخوان فک پرداخته می شود. در صورت وجود التهاب در فک، باید درمان شود. همچنین اگر استخوان کافی وجود نداشته باشد، می توان عمل بزرگ کردن استخوان را انجام داد.

فرآیند کاشت ایمپلنت دندان 

در روز عمل نیازی به اقدامات خاصی نیست. اگر دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از جراحی ایمپلنت دندان، این موضوع را با دندانپزشک و همچنین متخصص قلب خود در میان بگذارید.

تحت هیچ شرایطی نباید خودتان بدون مشورت مصرف دارو را قطع کنید. بلافاصله قبل از عمل کاشت، دهان خود را با محلول ضدعفونی کننده بشویید تا از ایمپلنت در برابر میکروب ها محافظت کنید.

فرآیند کاشت ایمپلنت دندان

بیماران اغلب فقط یک بی حس کننده موضعی برای کاشت دندان دریافت می کنند که در بیشتر موارد کافی است. اگر به دلیل مراحل ایمپلنت دندان دچار تنش شدید شدید، درمان ایمپلنت دندان را می توان با اکسید نیتروژن انجام داد. اکسید نیتروژن برای بیمارانی که هوشیاری کامل دارند بسیار آرامش بخش است. اگر نمی خواهید کاشت ایمپلنت های دندانی را ببینید، می توانید درمان را تحت بیهوشی عمومی انجام دهید. با این حال، شما به عنوان یک بیمار باید برای این کار مناسب باشید، به همین دلیل یک بحث اولیه با دندانپزشک ضروری است.

به محض اینکه داروی بی حسی اثر کرد و فک شما نسبت به درد بی حس شد، جراحی شروع می شود. ابتدا لثه در نقطه مناسب با یک برش کوچک باز شده و فک نمایان می شود. سپس موقعیت دقیق در استخوان فک برای ایمپلنت ها مشخص می شود. امروزه بسیاری از دندانپزشکان از قالب مته استفاده می کنند که دقیقاً با استخوان فک شما سازگار است و ایمپلنت را در موقعیت صحیح قرار می دهد.

پس از اعمال شابلون دریل روی فک، فضای کاشت ایمپلنت ها با مته های مخصوصی که اندازه آن ها افزایش می یابد، به داخل فک سوراخ می شود. بیماران دردی را احساس نمی کنند، اما لرزش مته محسوس است.

پس از سوراخ کردن، ریشه‌ های دندان مصنوعی به استخوان فک پیچ می‌شوند و درپوشی برای فرآیند بهبود بسته ارائه می‌شود. به طور کلی، بسته به تعداد ایمپلنت ها و وضعیت استخوان، این فرآیند 15 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد.

اگر ترمیم باز برنامه ریزی نشده باشد، زخم روی ایمپلنت ها دوخته می شود تا ایمپلنت های دندانی به خوبی در استخوان ترمیم شوند. تنها در این صورت است که دندان مصنوعی نهایی خود را دریافت خواهید کرد. پس از کاشت ریشه دندان مصنوعی، بیماران نباید سیگار بکشند و قهوه یا الکل مصرف کنند.

پس از دوره بهبودی، ایمپلنت ها در معرض دید قرار می گیرند و پروتزهای برنامه ریزی شده وارد می شوند. این به نوبه خود نیاز به یک برش کوچک دارد. پیچ کاور با اباتمنت تعویض می شود که از پروتز شما پشتیبانی می کند. پس از اینکه ساختار به طور ایمن لنگر انداخت، دندان مصنوعی محکم سیمان یا چسب می شود. پس از آن، درمان کامل می شود.

ساختار ایمپلنت:

خود ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است. از یک یا سه قسمت تشکیل شده است. ساختار واقعی بستگی به این دارد که ایمپلنت کدام پروتز را حمل کند. اگر ایمپلنت دارای یک تاج یا پل ایمپلنت باشد، از سه قسمت تشکیل شده است.

ساختار ایمپلنت به سه قسمت تقسیم می شود:

  1. بدن ایمپلنت
  2. ساختار ایمپلنت (اباتمنت)
  3. دندان مصنوعی قابل مشاهده

در موارد نادر از ایمپلنت های دندانی یک تکه استفاده می شود. اینها از نظر ساختار کمی متفاوت هستند و از بدنه ایمپلنت با اباتمنت (ستون نگهدارنده) نسبت به تولید استاندارد تشکیل شده اند.

ایمپلنت دندانتیتانیومی:

از نظر علمی ثابت شده است که بدن انسان تیتانیوم را به خوبی تحمل می کند. به همین دلیل است که ایمپلنت های تیتانیوم معمولاً بدون هیچ مشکلی در استخوان فک شما بهبود می یابند. آن ها پایه بلندمدت خوبی برای محکم و ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی شما هستند.

ایمپلنت های سرامیکی:

جایگزینی برای ایمپلنت های تیتانیومی، بدنه های ایمپلنت سرامیکی هستند. آن ها سطح بالایی از زیست سازگاری را نشان می دهند. در بیمارانی که لثه های بسیار نازکی دارند، ایمپلنت های سرامیکی این مزیت را دارند که می توانند با رنگ استخوان هماهنگ شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید. 

این یک پست تبلیغاتی می باشد و مجله وارونه صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب نمیکند!