برندگان مسابقه عکاسی نجومی 2018 مشخص شدند ، عکس هایی زیبا از بهترین عکاسان نجومی سراسر جهان ! جایزه بزرگ این رقابت ها به عکاس آمریکایی Brad Goldpaint رسید با عکس فوق العاده ای که از کهکشان راه شیری در یوتا آمریکا ثبت کرده است.

مسابقه عکاسی نجومی 2018
عکس : Brad Goldpaint

عکس فوق العاده Goldpaint برنده جایزه 10 هزار یورویی این مسابقات شد. Will Gater یکی از داوران راجع به این عکس نظر داد ؛ این عکس تمام المان های نمادین یک عکس فوق العاده نجومی و ستاره شناسی را دارد، تعادل بین سیاه و سفید، کنتراست مناسب تکسچرها و تن رنگی مناسب زمین و آسمان و در نهایت خود عکاس که در حال تماشای آسمان است.

این مسابقات بوسیله رصدخانه سلطنتی گرینویچ برگزار می شود البته به همراهی شرکت سرمایه گذاری Insight و BBC Sky و مجله Night . امسال دهمین سال برگزاری این مسابقات بود و بیش از  4,200 عکس از 91 کشور در این رقابت ها شرکت کردند. در این رقابت ها هم عکاسان حرفه ای و هم عکاسان آماتور اجازه شرکت داشتند و مسابقات در 8 بخش اصلی شامل : کهکشان، ماه، خورشید، شفق، آسمان و … برگزار شد.

مسابقه عکاسی نجومی 2018
عکس : Fabian Dalpiaz

بخش عکاسان جوان یکی از بخش های قابل توجه این مسابقات است که شامل عکس های ارسالی از عکاسان 15 سال و کمتر است! در این بخش Fabian Dalpiaz عکاس 15 ساله ایتالیایی موفق شد برنده جایزه 1,500 یورویی این بخش شود! عکس او عکسی است زیبا است از آسمان آلپ ایتالیا / Alpe di Siusi که عبور شهاب سنگی را به تصویر می کشد.

Melanie Vandenbrouck کیوراتور رصدخانه سلطنتی گرینویچ و یکی از داوران این دوره می گوید : این مسابقات در طول سالیان همواره در حال درخشش و پیشرفت بوده، و بخش رو به رشد عکاسان جوان همواره ما را شگفت زده کرده است با تصاویر شگفت انگیز تخیلی و فوق العاده زیبا که از لحاظ تکنیکی کامل هستند، و در جایگاهی بین مرز علم و هنر قرار می گیرند.!


همچنین بخوانید »

نگاهی به آثار برگزیده مسابقه عکاسی Nikon Small World ۲۰۱۸

نگاهی به بهترین عکس های ارسالی به مسابقه عکاسی سونی ۲۰۱۹

نگاهی به عکس های برگزیده مسابقه عکاسی ۲۰۱۸ EyeEm


او ادامه داد» مسابقه عکاسی نجومی 2018 نیز ما را نا امید نکرد ! ما مجبور شدیم تنها 34 عکس از 134 عکس برگزیده را به عنوان برنده نهایی اعلام کنیم که این کار بسیار سخت بود !

آثار برجسته دیگر در این مسابقات جذاب شامل عکس فوق العاده جذاب از خورشید گرفتگی ، عکس وهم آور اما زیبا از تصویر شبیه چهره انسان در کیهان !  و یک نمای منحصر به فرد از شفق شمالی پر از رنگ های غیر معمول که در کشور بریتانیا ثبت شده است.

مسابقه عکاسی نجومی 2018

31 عکس برنده و لیست 134 عکس برگزیده درون کتابی منتشر شده که اگر خارج از ایران هستید می توانید آن را در رصدخانه سلطنتی گرینویچ تهیه کنید. و اگر شما در انگلیس هستید می توانید عکس های برگزیده امسال و سال های قبل را در نمایشگاه ویژه در موزه ملی دریانوردی لندن تماشا کنید.

در ادامه 31 عکس برگزیده را تماشا کنید ! برای بزرگ شدن تصاویر لمس یا کلیک کنید !