چادویک بوزمن هنرپیشه آمریکایی که به خاطر بازی در نقش پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول به شهرت دست یافته بود، چندی پیش پس از سال‌ها مبارزه با سرطان درگذشت. حال قصد داریم در این مطلب بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن را معرفی کنیم.

5. Get On Up / برخیز  (2014)

Get On Up

لیستمان را با فیلم برخیز ساخته تیت تیلور شروع می‌کنیم. این فیلم که در ژانر درام و زندگینامه‌ای است، در سال 2014 منتشر شد. داستان فیلم روایتگر زندگی خواننده مشهور، جیمز براون از کودکی تا بزرگسالی است و سیر موفقیت و اوج گرفتن این خواننده را شرح می‌دهد. از نکات مثبت فیلم می‌توان به برخورد منطقی کارگردان به این خواننده و عدم ایجاد شخصیتی بت مانند از براون و بازی بسیار خوب چادویک بوزمن اشاره کرد. با این که فیزیک بوزمن به طور کلی متناسب با شخصیت جیمز بروان نبوده اما او با هنرمندی هرچه تمام توانسته از پس عهده این نقش برآید و شخصیتی قابل باور را تحویل مخاطبان دهد. برخیز، از آن دست فیلم‌های موزیکالی است که نباید از دست بدهید.


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم های بیوگرافی که باید بببینید ؛ کتاب های درسی به اسم زندگی بزرگان!

10 تا از بهترین فیلم ها در مورد زندگی نامه بازیگران


4.  42 / چهل‌و‌دو  (2013)

بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن

فیلم 42 به کارگردانی برایان هالگلند را می‌توان نقطه عطفی در زندگی هنری چادویک بوزمن دانست. فیلم روایتگر زندگی جکی رابینسون و حضورش به عنوان اولین سیاه پوست در مسابقات بیسبال پس از سالها است. با این که فیلم از مشکلاتی رنج می‌برد و در بعضی از موارد از ساختار یک فیلم سینمایی پیروی نمی‌کند اما ارزش یک بار دیدن را دارد. نقش آفرینی بوزمن در نقش رابیسنون چندان فوق العاده نیست اما در سکانس‌هایی عالی عمل کرده است. این نقش آفرینی کم و بیش خوب با این که نسبت به فیلم قبلی لیست، ضعف‌هایی دارد اما از آن جهت که باعث شناخته شدن چادویک بوزمن شد، حائز اهمیت است. همچنین حضور بوزمن در فیلم‌های زندگینامه‌ای نشان می‌دهد که او تبحر خاصی در نشان دادن شخصیت‌های تاریخی دارد.


همچنین بخوانید: 6 فیلم انگیزشی که به شما انگیزه ی پیشرفت و تلاش می دهند!


3. Marshall / مارشال  (2017)

فیلم Marshall

سومین رتبه از لیست بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن به عنوان مارشال تعلق می‌گیرد. فیلمی به کارگردانی رجینالد هادلین که همانند دو فیلم قبلی لیست داستان یک شخصیت واقعی به نام مارشال را روایت می‌کند که اولین قاضی آفریقایی آمریکایی دیوان عالی ایالات متحده می‌شود. فیلم برخلاف دو فیلم بیوگرافی قبلی بوزمن، هرچند در کلیات داستان دقیق است اما سعی نکرده به یک اثر زندگینامه‌ای صرف تبدیل شود. نقش آفرینی بوزمن در نقش وکیل داستان به خوبی انجام شده است و به خوبی نشان می‎دهد که چرا تقاضا از او برای این گونه نقش‌ها زیاد است. جالب است بدانید که بوزمن زمانی این نقش را اجرا کرده که در حال مبارزه با بیماری سرطان بوده است.

2. Avengers: Infinity War / انتقام جویان: پایان بازی  (2018)

infinity-war

پایان بازی را شاید بتوان به عنوان بهترین فیلم از دنیای سینمایی مارول تاکنون رده بندی کرد. فیلمی که به خوبی توانست نبرد تعداد بی شماری از ابرقهرمان‌ها در مقابل خبیثی به نام ثانوس تحویل طرفداران دهد بدون این که دچار شلختگی شود. موردی که در بسیاری از فیلم‌های مشابه دیده می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که موفقیت این فیلم حاصل سالها برنامه ریزی و فیلم‌های قبلی مجموعه بوده است. کلیف هنگر پایانی فیلم را می‌توان بهترین کلیف هنگری دانست که تاکنون در دنیای سینمایی مارول وجود داشته است. نقش آفرینی بوزمن به عنوان پلنگ سیاه، پادشاه واکاندا، با این که در فیلم زیاد مشاهده نمی‌شود اما این بازیگر به خوبی نشان می‌دهد که برای این نقش نمادین عالی است.


همچنین بخوانید: Avengers: infinity war ؛ من باب یک پشت صحنه!!!


1. Black Panther / پلنگ سیاه  (2018)

بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن

پلنگ سیاه به کارگردانی رایان کوگلر بالاترین نمره را در بین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول دارد. این فیلم توانست در کنار روایتی جذاب از یک ابرقهرمان سیاه پوست یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی را به طرفداران ارائه دهد و تحسین منتقدان و مردم را در پی داشت و در مراسم‌های مختلف سینمایی حضور پیدا کرد و همچنین جوایزی را نیز برنده شد. نقش آفرینی بوزمن در نقش پلنگ سیاه عالی است و برای این بازیگر شهرتی جهانی به همراه داشت. او به خوبی توانست ابرقهرمانی متفاوت را برروی پرده سینماها نشان دهد و تاثیر زیادی در موفقیت فیلم داشت. در لیست بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن بدون شک فیلم پلینگ سیاه در رتبه اول قرار می‌گیرد. نقش آفرینی بوزمن با وجود مبارزه با سرطان به حدی خوب بود که حال با توجه به مرگ غم انگیز او، تصور پوشیدن لباس این ابرقهرمان توسط بازیگری دیگر، غیرممکن است.

در ادامه بخوانید:

فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده!

ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه