سلام دوستان، امروز براتون چند تا از بهترین فیلم های مهیج و درجه‌یک آماده کردم. این فیلم‌ها باعث میشه آدرنالین خونتون بالا بره و حالتون خوب بشه. پس‌بریم سراغ معرفی این فیلم‌های هیجان انگیز.

بهترین فیلم های مهیج

بی‌مصرف‌ها بهترین فیلم های مهیج

 ۱-بی‌مصرف‌ها (The Expendables)

بی‌مصرف‌ها شامل 3 تا از بهترین فیلم های مهیج و درجه‌یک هستش. بی‌مصرف‌ها اسم یه گروه شبه‌نظامی فوق‌العاده حرفه‌ای هستش. این گروه با رهبری بارنی‌روس (سیلوستر استالونه) و با عضویت لی کریسمس (جیسون استاتهام)، یینگ یانگ (جت لی)، هال سزار (تری کریوس) و تول راود (رندی کوتیور)، در قسمت اول قراره یه دیکتاتور به نام کازا رو، در آمریکای جنوبی سرنگون کنن. ولی قرار نیست ماجرا به این راحتی تموم بشه. در ضمن قسمت اول در سال ۲۰۱۰ ساخته شده.

قسمت دوم هم ۲ سال بعد در سال ۲۰۱۲ ساخته‌شده و در قسمت دوم گروه قراره برای آقای چرچ (بروس ویلیس) یه کار ساده انجام بده؛ ولی نقشه بی‌مصرف‌ها درست از آب در نمیاد و یکی از اعضای گروه کشته میشه و حالا باید اونا باید انتقام رفیقشون رو بگیرن و کار رو هم انجام بدن.

قسمت سوم در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و جنگ بین بارنی و کنراد استونبنکس موضوع این قسمت هستش. کنراد رئیس سابق و بنیان‌گذار گروه بی‌مصرف‌ها است. این آقا بعد مدتی که بی‌مصرف‌ها رو با بارنی درست می‌کنه در‌گیر فساد میشه و برای همین بارنی اونو میکشه ولی حالا بارنی میفهمه که اون زنده مونده. بارنی باید دوباره کنراد رو بکشه. این ۳ تا فیلم عالی هستن ولی دو قسمت اول رده سنشون بالا ۱۷ سال هستن؛ چون صحنه‌های اکشن زیادی دارن.


همچنین بخوانید:

فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!

فیلم های آخر الزمانی که تا کنون ندیده اید ،اما حتما باید ببینید!


خدمه پرواز بهترین فیلم های مهیج

۲-خدمه پرواز (Flight Crew)

این فیلم روسی، در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و ماجرا در مورد یک خلبان نظامی با بازی دانیلا کوزلوفسکی هست که از ارتش اخراج میشه و می‌خواد که در یه شرکت هواپیمایی استخدام بشه. بعد از استخدامش توی شرکت و چند تا پرواز،  قرار میشه با همکارش یا بهتره بگم مسئول ارشدش یه دوره یک ماهه به آسیا سفر بکنن و در ابتدای این دوره، بهشون خبر می‌رسه که تو یه جزیره آتشفشان شده و اونا میتونن با تشخیص خودشون، به کمک اونا برن ولی قرار نیست که این سه خلبان یکی‌شونم به عنوان ذخیره اومده به این راحتی از این آتشفشان خلاص بشن. بهتره بقیه ماجرا رو خوتون ببینید ولی مطمئن باشید که یه فیلم عالی هستش و هیجان کافی رو داره.


 ربوده شده بهترین فیلم های مهیج

۳- ربوده شده (Taken)

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های مهیج هست، در سه قسمت، به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ ساخته شده. داستان ربوده شده در مورد یه جاسوس سابق CIA به نام برایان میلز هست. بازیگر نقش برایان میلز جناب لیام نیسون هستن. بهتره بدونین جناب نیسون از گزیده کارهای هالیوود هستن و تو هر فیلمی بازی نمی‌کنن؛ پس میشه فهمید که این فیلم می‌تونه گزینه خوبی برای دوست‌‌داران فیلم های مهیج باشه.

تو قسمت اول کیم میلز، دختر برایان، می‌خواد با دوستش به فرانسه بره. پدر و مادر کیم از هم جدا شدن و کیم (با بازی مگی گریس) با مادرش زندگی می‌کنه و چون کیم هنوز به سن قانونی نرسیده؛ برای خروج از کشور به اجازه پدرش نیاز داره. برایان هم رضایت میده ولی توی فرانسه کیم رو مافیای قاچاق دختران می‌دزدن و برایان ۷۲ ساعت برای نجاتش وقت داره و فیلم این ۷۲ ساعت دلهره‌آور رو روایت می‌کنه و نشون میده که یه جاسوس برای همیشه یه جاسوس هست و می‌تونه هر کاری بکنه.

توی قسمت دوم، بقیه همون گروهی که برایان تو فرانسه دخلشون رو آورده؛ توی استانبول دوباره با برایان درگیر میشن و برایان این بار برای حفظ جون دختر و همسر سابقش باید باهاشون مبارزه کنه. در قسمت سوم هم برایان متهم به قتل همسرش میشه وحالا باید از دست پلیش فرار کنه تا بی‌گناهی خودش رو ثابت کنه و همچنین جون دخترش رو حفظ کنه. و در نهایت برایان با کمک دوستاش که همشون از جاسوس‌های CIA هستن، موفق میشه بی‌گناهی خودش رو ثابت کنه.


همچنین بخوانید: 20تا از بهترین فیلم های مافیایی (گانگستری) 


گرگ مبارز بهترین فیلم های مهیج

۴-گرگ مبارز (Wolf Warrior)

فیلم گرگ مبارز که در سال ۲۰۱۵ساخته‌شده، در مورد یه تک تیرانداز ارتش چین هست. این تک‌تیرانداز مهارت فوق العاده‌ای داره و بعد از اینکه توی یه ماموریت با خلاقیت خودش یه گروگان‌گیر رو می‌کشه؛ به واحد گرگ مبارز منتقل میشه. در یه مانور اونا با یک گروه واقعی که برای انتقام خون اون گروگان گیر اومدن، درگیر میشن و صحنه‌های اکشن این فیلم باعث میشن هیجان رو دوباره تجربه کنید. در واقع مهارت‌های لازم برای یه تکاور رو نشون داده.

قسمت دوم گرگ مبارز هم در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. در این قسمت از واحد گرگ‌های مبارز اخراج میشه و می‌خواد انتقام فرمانده‌شو (زنشم هست) رو بگیره وبرای همین به آفریقا میره. توی آفریقا در آخر فیلم قاتل زنشو می‌کشه و جان خیلی‌ها رو نجات میده.

فقط اگه قسمت دوم رو دیدید بعد تیتراژ یه سوپرایز درجه‌یک هستش اونو از دست ندید.


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا که حتما باید آنها ببینید! 

ادامه‌ی سریال بازی تاج و تخت ؛ 9 مورد از محتمل ترین سناریوها


دونده هزارتو بهترین فیلم های مهیج

۵- دونده هزارتو (The Maze Runner)

این مجموعه شامل ۳ قسمت از بهترین فیلم های مهیج و علمی تخیلی هست. قسمت اول در سال ۲۰۱۴ و قسمت دوم در سال ۲۰۱۵ و قسمت سوم در سال ۲۰۱۸ اکران شده.

در قسمت اول توماس وقتی بیدار میشه خودش رو تو یه آسانسور میبینه؛ وقتی آسانسور متوقف میشه عده‌ای دورش جمع میشن؛ توماس که حتی اسم خودش رو نمی‌دونه شروع به فرار میکنه و بعد از مدتی میفهمه که اونا توی یه جایی با دیوار‌های بلند گیر افتاده و تنها چیزی که می‌دونن اینه که برای رهایی باید برن داخل هزارتو. در اطرف توماس و دوستاش رو همه چی W.C.K.D نوشته شده. توماس و دوستاش توی قسمت اول باید محافظ‌های هزارتو یعنی گریورهای رو میکشن و فرار میکنن البته خیلی از دوستای توماس هم کشته میشن. در نهایت میفهمن که ویکد یه گروه تحقیقاتی بوده که بعد از شیوع یه ویروس خطرناک، افراد مصون رو به یه محیط آزمایشگاهی به نام هزارتو منتقل میکنن تا بتونن دارو تولید کنن.

در قسمت دوم (دونده هزارتو: مشقت‌های اسکریچ)، توماس و دوستاش از دست ویکد فرار میکنن تا به گروهی که مخالف ویکد هست؛ ملحق بشن. اونا موفق میشن به این گروه ملحق بشن ولی خیانت تریسا باعث میشه؛ ویکد به اونا حمله کنه و خیلی ها رو بکشه و مینهو (یکی از دوستای توماس) رو میگیرن. در پایان این قسمت توماس و دوستاش تصمیم میگرین تا به ویکد حمله کنن.

در قسمت سوم هم که اسمش دونده هزارتو: علاج مرگ هست. توماس و دوستاش برای نجات دوستشون وارد پایگاه ویکد میشن ودر نهایت با کمک تریسا فرار میکنن و بازمونده ها حالا باید یه زندگی جدید رو شروع بکنن چون که دیگه ویکدی وجود نداره تا با بهانه‌ی تولید دارو اونا رو شکنجه بدن.


همچنین بخوانید:

7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز که حتما باید آنها را ببینید!


نقشه فرار بهترین فیلم های مهیج

۶-نقشه فرار(Escape Plan)

نقشه فرار در مورد یک متخصص فرار از زندان، به نام ری برسلین با هنرمندی سیلوستر استالونه هست. ری برسلین یه پیشنهاد از یک خانم به خانم جسیکا میلر دریافت می‌کنه. در واقع اون باید امنیت یه زندان مخفی رو آزمایش کنه. ری برسلین این کار رو می‌کنه ولی وارد زندان میشه می‌فهمه که دوستش بهش خیانت کرده و حالا اون گیر افتاده. برسلین در این قسمت با کمک یکی از هم‌سلولی هاش به نام امیل راتمایر (آرنولد شوارتزینگر) فرار می‌کنه.

 در نقشه فرار که یکی از بهترین فیلم های مهیج چند سال اخیر هست، داستان هر قسمت با دیگر قسمت فرق داره. در قسمت دوم یکی از مورد اعتمادترین افراد ری برسلین، دستگیر میشه و به یه زندان پیشرفته منتقل میشه. برسلین تو این قسمت تلاش میکنه تا اونو نجات بده و هم چنین زندانی رو که یکی از شاگرداش ساخته رو، نابود کنه. در قسمت سوم پسر دوست قبلیش که توی قسمت اول اونو فروخته بود؛ برای انتقام از برسلین که پدرش رو کشته، یکی از همکارای ری برسلین رو گروگان می‌گیره و برسلین باید اون رو نجات بده.


کشتی جنگی بهترین فیلم های مهیج

۷-کشتی جنگی(Battleship)

تو این فیلم، دانشندان با استفاده از امکانات رادیویی پیشرفته، یه سیگنال به یه کهکشان دیگه میفرستن. اونا احتمال میدن که ممکنه اونجا موجودات هوشمندی وجود داشته باشن. در همین هنگام دو برادر به نام هاپر، وارد نیروی دریایی میشن. توی وسط یه رزمایش، موجودات هوشمند پس از دریافت سینگال ارسالی، برای یافتن و نابود کردن منبع سیگنال به زمین میان و حالا تنها چند کشتی نیروی دریایی میتونن باهاشون بجنگن؛ چون که اونا با استفاده از یه دیوار انرژی، جلوی ورود نیروی کمکی رو گرفتن. فیلم در واقع تلاش‌های برادر کوچکتر رو بعد از کشته شدن بردار بزرگترش رو نشون میده. کشتی جنگی میتونه گزینه مناسبی برای همه باشه.

بدون توقف بهترین فیلم های مهیج

۸-بدون توقف(Non-Stop)

بدون توقف در مورد یه مامور امنیت پرواز، به نام بیل مارکس (لیام نیسون) هست که تو یه پرواز پیامی دریافت می‌کنه که میگه اگه تا ۲۰ دقیقه دیگه ۱۵۰ میلیون دلار به این شماره حساب وارد نشه؛ یه نفر رو می‌کشم. بیل طبق وظیفه‌اش این رو گزارش میکنه. امنیت پرواز پس از بررسی حساب، متوجه میشه که شماره حساب مال بیل هستش و پول رو واریز نمی‌کنه. بعد از ۲۰ دقیقه خلبان کشته میشه و بیل حالا باید قاتل رو از بین مسافرا پیدا کنه. هیجان این فیلم فوق العاده هست. هر لحظه فکر میکنین که شاید کار این مسافر باشه یا شاید هم کار خود بیل هستش.


اگه شما هم فیلم دیگری در این ژانر یا ژانرهای دیگه میشناسید؛حتما معرفی کنید.