فصل دوم انیمه Demon Slayer – هاشیرای صدا: Tengen Uzui

دمون اسلیر انیمه اکشن و فانتزی ایه که با انتشار همون اولین اپیزودش در سال 2019 تونست طرفداران زیادی بدست بیاره. اما به نظر میرسه با انتشار فصل دوم تعداد زیادی از طرفدارانش رو از دست داده. علت این افت محبوبیت و نقدهای منفی که به تازگی دریافت کرده کارکتر اصلی فصل دوم انیمه هست. تنگن اوزوی در انیمه Demon Slayer این روزها هدف انتقاد طرفداران قرار گرفته. تنگن اوزوی، هاشیرای صدا، که در فصل اول معرفی شد در فصل دوم به عنوان محور اصلی داستان به نمایش گذاشته شده.

انتقاد مخاطبان از هاشیرای صدا

دلیل اصلی انتقاد از تنگن اوزوی در انیمه Demon Slayer اینه که تنگن چند همسر داره. ماکیو، سوما و هیناسورو سه همسر تنگن هستن که در اپیزود اخیر دمون اسلیر معرفی شدن. عده ای از مخاطبان فکر میکنند این نگرش کاملا مثبت در انیمه میتونه دیدگاه بعضی افراد رو نسبت به این پدیده منفی تغییر بده و به نوعی باعث ترویج چند همسری بشه. یه کابر ژاپنی در این باره توئیتی منتشر کرد که بعد از مدتی پاک شد. اما ای توئیت به قدری در فضای مجازی دست به دست شد که حتی بعد از پاک شدن نسخه اصلی همچنان اسکرین-شات ها و کپی های اون به اشتراک گذاشته میشن.

مرتبط: رکوردهای انیمه شیطان کش demon slayer و حواشی آن

این کاربر ژاپنی نوشته: به نظر میرسه فصل دوم انیمه شیطان-کش شروع شده. اما وقتی متوجه شدم که پروتاگونیست اصلی، تنگن اوزوی با سه زن به صورت توافقی رابطه چندهمسری داره، حالت تهوع بهم دست داد. شوک بزرگتر جایی به من وارد شد که فهمیدم وقایع در یک فاحشه خانه اتفاق میفتن! اصلا نمیتونم به این موضوع فکر نکنم که آیا سازندگان تنها قصد تحریک فمنیست ها و حاشیه سازی داشتن؛ یا واقعا به گسترش تبعیض علیه زنان فکر میکردن؟! این یک اعتراض رسمی است!

دیدگاه های متفاوت مخاطبان نسبت به چندهمسری

چندهمسری همیشه مورد بحث بوده اما هیچوقت به یک نتیجه ثابت نرسیده. دیدگاه ها نسبت به چند همسری متفاوت هستن. بستگی داره شما در چه شهر یا کشوری زندگی میکنید، پیرو چه دینی هستین، قوانین کشور شما در این باره چطور تصویب شده یا اصلا عقاید شخصی شما مخالف این موضوع هست یا نه. به طور مثال در کشورهای مسلمان مثل مالزی یا اصلا ایران خودمون، یه مرد اجازه داره چهار همسر قانونی داشته باشه. هرچند این موضوع مثل گذشته رایج نیست اما هنوز هم اتفاق میفته. البته اگر کسی به برابری حقوق زن و مرد باور داشته باشه میدونه که این موضوع اصلا برای زنی که در این شرایط قرار میگیره آسون نیست، و واضحا بی عدالتی تلقی میشه. همونطور که یه مرد میتونه از ارتباط داشتن همسرش با آقایون دیگه ناراحت و آزرده خاطر بشه. چون این کار فارغ از جنسیت اون فرد درست نیست!

مرتبط: موسیقی متن Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba را گوش کنید! تیغه‌ای درخشان 

چند همسری در سایر انیمه ها

قبل از این هم انیمه هایی بودن که در اونها شاهد چندهمسری بودیم. کارکتر Regulus در انیمه Re:Zero بیش از 200 همسر داره. اما برخلاف تنگن و همسرانش در انیمه Kimetsu no Yaiba که رابطه کاملا توافقی دارن؛ به نظر میرسه که رابطه ریگولوس و همسرانش کاملا توافقی نیست.

نظر شما درباره چندهمسری چیه؟ به نظرتون چهره جدیدی که از تنگن به نمایش گذاشته شده فقط جنبه داستانی داره یا اهداف دیگه ای هم پشتش بوده؟