ورود آهنگسازان هیپ هاپ به دنیای انیمه !

چندی پیش (31 اوت/ 9 شهریور) آلبوم جدید امینم Kamikaze منتشر شد ! دهمین آلبوم استودیویی امینیم مثل همیشه موفق شد وارد تاپ چارت های جهانی در بسیاری از کشورها شود! اما دیس ترک ها ، استفاده از الفاظ رکیک علیه ترس از همجنسگرا هایی باعث شد این آلبوم وارد حاشیه های بسیاری شود ! از طرفی هم بسیاری از رپر ها آلبوم جدید او را به دلیل نداشتن محتوای غنی و ارزشمند و تکراری بودن سبک آهنگ ها نقد می کنند.

اما جدا از این موضوعات در دنیای انیمه نیز بر سر آلبوم جدید بحث های فراوانی وجود دارد چرا که به نظر می رسد برای ساخت یکی از ترک های آلبوم از موسیقی متن انیمه توکیو غول سمپل(نمونه) برداری شده است.اگر شما با انیمه توکیو غول آشنایی ندارید می توانید از اینجا با این انیمه بیشتر آشنا شوید.

یکی از آهنگسازان این آلبوم illaDaProducer در مصاحبه اخیر خود با مجله رولینگ استون اعلام کرده بود که برای ساخت ترک “Good Guy” از بازی محبوب Kingdom Hearts سمپل برداری کرده است.اما طرفداران چیز دیگری می گویند! آنها بر این عقیده هستند که برای ساخت ترک GOOD GUY از سمپل های موسیقی متن انیمه توکیو غول استفاده شده است.


همچنین بخوانید »

ریک و مورتی در موزیک ویدیو جدید Run The Jewels

ریوئیچی ساکاموتو برای مبارزه با موسیقی بد رستوران ها پلی لیست رستوران خود را ایجاد کرد

آلبوم درک Scorpion با بیش از یک میلیارد پخش در هفته اول رکوردهای جهانی را شکست !

سلیقه موسیقی شما در دوران نوجوانی شکل می گیرد !


illaDaProducer در مصاحبه اش اعلام کرده بود او از موسیقی متن بازی Kingdom Hearts سمپل برداری کرده، سپس آن را فیلتر کرده، بخش هایی از آن را قطع و جدا کرده و در نهایت با استفاده از افکت های مختلف آن را تبدیل به لوپی جدید و غیر قابل شناسایی کرده است.

اما بعد از جستجوهای فراوان یکی از نویسنده های مجله IGN مشخص شد که illaDaProducer به عمد یا بصورت تصادفی به اشتباه اعلام کرده که او از بازی محبوب Kingdom Hearts سمپل برداری کرده و در واقع برای ساخت ترک GOOD GUY امینم از سمپل های موسیقی متن انیمه توکیو غول ( ترک Tokyo Ghoul’s “Glassy Sky” / موسیقی متن فصل دوم توکیو غول) استفاده شده است. در ادامه » موسیقی متن انیمه توکیو غول را گوش کنید!

استفاده از سمپل های موسیقی متن انیمه توکیو غول برای ساخت آلبوم جدید امینم Kamikaze

بعد از انتشار مقاله، illaDaProducer در توییتی اعلام کرده که بصورت اشتباهی نام kingdom Hearts را آورده و درواقع از ترک Glass Sky از موسیقی متن فصل دوم انیمه توکیو غول ساخته یوتاکا یامادا / Yutaka Yamada استفاده کرده است.

برای آن دسته از دوستداران موسیقی که به تکنیک سمپلینگ آشنایی ندارند باید بگویم این تکنیک یکی از محبوب ترین تکنیک های ساخت موسیقی است که بیشتر آهنگسازان هیپ هاپ و رپ از آن بهره می برند گرچه این تکنیک توسط هنرمندان مطرحی دیگر نظیر فورتت، ردیوهد و … استفاده می شود. در این تکنیک آهنگساز از بخشی از آهنگ مورد علاقه خود نمونه برداری می کند و با کار کردن روی آن نمونه یا سمپل ( افکت گذاری، ویرایش زمان یا گام موسیقایی و …) آن را تبدیل به یک لوپ جدید می کند، البته گاهی آهنگسازان سمپل برداشته شده از ترک را بدون تغییر، در ترک خود استفاده می کنند!