موسیقی مورد علاقه خود را بدون مزاحمت برای سایر سر نشینان گوش کنید!

گوش کردن به موسیقی در حال رانندگی، میتواند بسیار دلچسب باشد، البته اگر تنها باشید! در غیر اینصورت اگر سرنشینان دیگری با سلیقه موسیقی متفاوت در خودرو شما حضور داشته باشند، شما با مشکلی اساسی مواجه خواهید شد. ما پیش تر با تکنولوژی هایی نظیر سیستم صوتی Sound Zone technology (مخصوص خودروهای هیوندا و کیا) و همچنین جدیدترین سیستم صوتی Harman(سیستم صوتی که از اجزای ماشین به عنوان اسپیکر استفاده میکند) آشنا شده ایم، اما سیستم صوتی دینامیک متمرکز چیز دیگریست ! این سیستم که بوسیله طراحان خودرو پایه ریزی شده می تواند بصورت بی سیم صدا را به گوش راننده یا سایر سرنشینان بصورت مستقیم برساند!

این تکنولوژی که هدفون مجازی من / My Virtual Headphones نام دارد باری اولین بار توسط کمپانی Noveto در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته شد. این محصول بوسیله سنسورهای حرکتی، حرکات سر شما را تشخیص میدهد. حالا سیگنا صوتی از طریق پردازشگر سیگنال های دیجیتال و مبدل های بی سیم صدای متمرکز به طور مستقیم به گوش علاقمندان به موسیقی ارسال می شود.

حالا Noveto با کمپانی خودروسازی Seat قرار دادی را برای نصب کردن این سیستم بر روی خودروهای کمپانی امضاء کرده است. هدف Seat از این قرارداد ایجاد حالتی است که همه سرنشینان بتوانند بدون مزاحمت برای دیگری به موسیقی، پادکست، و … گوش کنند.

هنوز جزئیات زیادی راجع به نحوه عملکرد این سیستم منتشر نشده! گرچه ما با سیستم های صوتی متمرکز غریبه نیستیم! ما بیش از این شاهد اختراع تکنولوژی Soundlazer توسط ریچارد هابرکرن بودیم ! تکنولوژی که از سنسورهای حرکتی و صوتی برای ارسال صدا به هر نقطه ای استفاده میکرد.

فابیان سیمر از SEAT می گوید : “استفاده از این فناوری جدید ما را قادر می سازد تا دنیایی از امکانات موجود برای وسایل نقلیه خصوصی و به ویژه وسایل نقلیه مشترک را باز کنیم. به اشتراک گذاشتن خودرو و حفظ حریم خصوصی شما قطعا چالشی بزرگ است که به نظر می رسد این موضوع قابل حل باشد. ما با بهره‌گیری از تکنولوژی سیستم صوتی دینامیک متمرکز Noveto به کاربران امکان به اشتراک گذاری خودرو و در عین حال حفظ حریم خصوصی را در خودروهایمان میدهیم”

 

همچنین بخوانید

‫بنگ اند اولافسن‬‎ به شما امکان تبدیل اسپیکرهای قدیمی به اسپیکر وایرلس را می دهد !

تکنولوژی AptX Adaptive آخرین راهکار برای مقابله با کیفیت پایین بلوتوث صوتی

خاموش کردن آتش بوسیله امواج صوتی !