مشهد، دومین شهر بزرگ ایران و یکی از جاذبه‌های گردشگری-مذهبی پرطرفدار کشور است. با این حال، سفر به مشهد صرفا به بازدید از اماکن مذهبی محدود نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد که حائز اهمیت‌ هستند. با توجه به تعداد زیاد گردشگری که در طول سال به این شهر سفر می‌کنند، هتل های متنوعی مانند هتل الماس نوین مشهد در دسترس مسافران قرار دارد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های مشهد توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا بامعروفترین مکان‌های دیدنی مشهد و اطراف آن آشنا شوید.

جاذبه ‌های گردشگری شهر مشهد

مراکزی که در این قسمت معرفی می‌شوند، معروف‌ترین و پرطرفدارترین اماکن گردشگری مشهد هستند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، مشهد شهری مقدس است که جاذبه‌های گردشگری آن به دسته‌های زیارتی، تفریحی، تاریخی و هنری تقسیم می‌شود.

حرم امام رضا

حرم امام رضا (ع) مهمترین جاذبه‌ی شهر مشهد است. این زیارتگاه در مرکز شهر قرار دارد و محل دفن امام رضا، امام هشتم شیعیان است. هر ساله زائران زیادی نه تنها از ایران بلکه از دیگر کشورهای مسلمان برای زیارت امام رضا راهی مشهد می شوند.

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در مجاورت حرم امام رضا قرار دارد و یکی از زیباترین مساجد ایران است. این مسجد در قرن پانزدهم و دوران سلطنت تیموریان ساخته شده و معماری منحصربه‌فرد آن، با کاشی‌کاری، خوشنویسی و نقاشی تزئین شده است. این مسجد حیاط بزرگی دارد و هزاران نمازگزار را در خود جای می‌دهد.

موزه‌ نادرشاه

این موزه‌ که در مرکز شهر قرار دارد، به پادشاه معروف ایران، نادرشاه تقدیم شده و در حقیقت مجموعه‌ای از وسایل شخصی او از جمله سلاح، لباس و جواهرات است. این موزه همچنین نمونه‌هایی از سکه‌های باستانی، سفال‌ها و نسخه‌های خطی آن دوران را به نمایش گذاشته. موزه‌ نادرشاه یکی از جاذبه‌ های دیدنی مشهد است که بازدید آن به دوستداران تاریخ ایران پیشنهاد می‌شود.

پارک کوه‌سنگی

پارک کوه‌سنگی، پارکی زیبا در جنوب مشهد است که در دامنه‌ کوه ساخته شده و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از شهر ارائه می‌دهد. این پارک با چندین مسیر پیاده‌روی، فضایی مناسب برای پیک‌نیک و زمین‌های بازی، بهترین انتخاب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است.

جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد

فارغ از دیدنی‌های داخل شهر، اطراف مشهد هم سرشار از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد است. به گردشگران توصیه می‌شود در سفر به مشهد، بازدید از مراکز دیدنی حومه‌ی شهر را از دست ندهند و تجربه‌ای همه‌جانبه از سفر به این شهر مقدس کسب کنند.

طرقبه و شاندیز

طرقبه و شاندیز دو شهر کوچک واقع در حومه مشهد است. طرقبه به باغ‌های زیبای میوه و شاندیز به کباب خوشمزه‌ش معروف است. فضای آرام و ساکت این دو شهر، آن‌ها را به پرطرفدارترین مراکز تفریحی مردم محلی و گردشگران‌ تبدیل می‌کند.

طرقبه در حقیقت مجموعه‌ای طبیعی است که در شمال مشهد واقع شده و بلندترین قله‌ی استان خراسان را دارد. قله‌های این منطقه با جنگل‌، چمن‌زار و چشمه‌های متعدد احاطه شده‌ و این شهر کوچک را به مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و گردشگران تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد طرقبه، آب‌وهوای تمیز و خنک آن است که قرارگیری در ارتفاع ناشی می‌شود. این مزیت،‌ طرقبه را به مکانی عالی برای فرار از شهر و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت تبدیل می کند. این شهر کوچک از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی هم برخوردار است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها گنبد طرقبه است. این گنبد یکی از مهم‌ترین شاهکارهای معماری دوره‌ی تیموریان به‌شمار می‌رود که از گچ و آجر ساخته می شود. یکی دیگر از جاذبه ‌های تاریخی طرقبه، قبرستان خالدنبی است. این قبرستان که در دامنه‌ شهر قرار دارد، برای پیروان حضرت خالد، از تقدس زیادی برخوردار است.

توجه داشته باشید که نباید از امکانات تفریحی طرقبه غافل شد. چراکه یکی از مکان‌های فوق‌العاده برای جمع‌های خانوادگی است. رستوران، چایخانه و کافه‌های متعددی در این مراکز وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های محلی منطقه را سرو می‌کنند. علاوه‌بر این، چندین زمین بازی، فضاهایی برای پیک‌نیک و مکان‌هایی مناسب کمپینگ وجود دارد که سرگرمی و راحتی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

توس

توس شهر کوچکی است که در 20 کیلومتری مشهد قرار دارد و به‌واسطه‎ بنای یادبود فردوسی، شاعر نامدار فارسی‌زبان، شهرت پیدا می کند. علاوه‌بر آرامگاه فردوسی، بازدید از شهر باستانی توس هم خالی از لطف نیست. این شهر که مرغوب‌ترین زعفران جهان را تولید می‌کند، به واسطه‌ صنعت کشاورزی رونق یافته است.

بهترین هتل برای اقامت در مشهد

بدون شک این جاذبه‌ها هر فردی را مشتاق سفر به مشهد می‌کند و اولین چالش مسافران در این خصوص، انتخاب هتلی مناسب برای اقامت است. هتل الماس نوین، هتلی لوکس در مشهد است. انتخاب این هتل، به کسانی که در حین بازدید از شهر به‌دنبال اقامتی راحت و مناسب هستند، توصیه می‌شود.

هتل الماس نوین مشهد دارای ۲۰۲ اتاق است که هر یک از آنها به امکاناتی نظیر تهویه، تلویزیون، مینی‌بار و وای‌فای رایگان مجهز شده‌اند. اتاق‌ها، با الهام از معماری سنتی طراحی شده‌ و محیطی متفاوت و راحت را برای استراحت مسافران فراهم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این هتل موقعیت جغرافیایی آن است که در قلب مشهد واقع شده و تنها چند دقیقه تا حرم امام رضا (ع) فاصله دارد. این موقعیت برجسته، امکان دسترسی آسان را برای مسافران فراهم کرده و آن‌ها را قادر می‌سازد به‌سادگی از جاذبه‌های شهر دیدن کنند.

علاوه بر این، هتل الماس نوین مشهد امکانات و خدمات متنوعی به منظور بهبود اقامت مهمانان ارائه می‌دهد که استخر سرپوشیده، مرکز تناسب اندام و سونا، شماری از آن‌هاست. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و می‌خواهید از تمامی جاذبه‌های شهر دیدن کنید، اقامت در این هتل به شما پیشنهاد می‌شود.

رزرو متنوع ترین هتل های مشهد در فلای تودی

مشهد، شهری با تاریخ و فرهنگی غنی است که جاذبه‌های فراوانی دارد و سفری همه‌جانبه را برای مسافران رقم می‌زند. گردشگران می‌توانند تنها با کاوش در این شهر، از نمونه‌های شاخص تاریخی، هنری، فرهنگی و مذهبی شهر دیدن کرده و با سنت‌های رایج در کشور، آشنا شوند. برای رزرو هتل های مشهد می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت متنوع ترین فهرست هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد در اطراف حرم و به طور کلی در این شهر را مشاهده خواهید کرد. با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق ها به راحتی می‌توانید مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین و متنوع ترین مرجع خرید بلیط هواپیما مشهد و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته باکیفیت‌ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این یک پست تبلیغاتی می باشد و مجله وارونه صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب نمیکند!