نرم افزار جاسوسی پگاسوس

نزدیک به یک دهه قبل یک شرکت تکنولوژی بنیان اسرائیلی به نام گروه NSO که توسط هیئت هوشمندانه ای از خود اسرائیلی ها اداره می شد نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرد. این شرکت یکی از شرکت هایی است که از اشغال گری اسرائیل سود می برند. و این برنامه نرم افزاری به عنوان اسلحه و با مجور وزیر دفاع اسرائیل به سایر کشورها فروخته می شد. اخیرا هم این خبر به بیرون درز کرده که کشورها از این نرم افزار جاسوسی استفاده می کنند تا گوشی فعالان اجتماعی، خبرنگاران و رهبران سیاسی را چک کنند.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای محافظت از شما در برابر هکرها!

نرم افزارهای جاسوسی چطور در گوشی ها نصب می شوند؟

این نرم افزار جاسوسی خیلی باهوش تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید و از هر باگ و نقطه ضعف ممکن در گوشی تان استفاده می کند. ممکن است با کلیکی ساده روی گوشی تان اجرا شود. خبر بد این است که در گوشی های آیفون جدید با یک آی مسیج ساده و بدون حتی یک کلیک قابلیت اجرا دارد. وقتی گوشی شما به این نرم افزار آلوده شود، تمام پسوردها، لوکیشن شما، پیام ها، تماس ها، اطلاعات اپلیکیشن ها و حتی میکروفون و دوربین گوشی تان برای کنترل کنندگان در دسترس خواهد بود.

پگاسوس تنها نرم افزار جاسوسی هوشمند در دنیا نیست

البته این را هم بگویم که پگاسوس تنها نرم افزار جاسوسی دنیا نیست. بسیاری از نرم افزارها هستند که توسط مجرمین و گروه های هوشمند و سازمان های جاسوسی استفاده می شوند. و هدفشان هم این است که با استفاده از گوشی، از کارتان سر در بیاورند. برخی از این نرم افزارها، یا بهتر بگویم بدافزارها، آنقدر باهوشند که پس از آلوده شدن، گوشی تان حتی قابلیت ریست شدن هم ندارد. یعنی نمی توانید گوشی تان را ریست کنید تا اطلاعات اپلیکیشن ها را از بین ببرید و آن را به حالت کارخانه بازگردانید.

مطلب مرتبط: بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد که ممکن است برای شما مفید باشند! 

نشانه های تحت نظر بودن گوشی تان

اگر آیفون شما خیلی زود باطری خالی می کند بدون اینکه از آن استفاده کرده باشید، اگر اسکرین بدون هیچ نوتیفیکیشنی روشن و خاموش می شود، سرویس های لوکیشن آلارم می دهند که دوربین گوشی تان از لوکیشن استفاده کرده یا عکسی پاک شده را می بینید که خودتان نگرفته اید به احتمال زیاد گوشی تان تحت نظر است. درواقع ما در دنیایی به هم پیوسته زندگی می کنیم. اگر قرار بر این باشد که سازمانی قدرتمند گوشی تان را بررسی کند اینکار را به راحتی انجام خواهد داد.