طراحی مجدد و ویژگی های جدید به مناسبت دهمین سالگرد کروم

دیروز نسخه 69 مرورگر کروم منتشر شد، طراحی جدید به مناسبت دهمین سالگرد انتشار مرورگر کروم ! طراحی جدید شامل نوار جستجو کپسول شکل و تب هایی با گوشه های گرد، پالت رنگ جدید و آیکون های به روز شده است. گوگل بطور کلی و به منظور هماهنگی مرورگر با طراحی نوار جستجو و تب های جدید، طراحی کلی را دستخوش تغییر کرده است. این به‌روزرسانی و تغییر در ظاهر این مرورگر را می توانیم بزرگترین به‌روزرسانی در سال های اخیر بدانیم!

طراحی تب ها با گوشه گرد، شاید یکی از مشخص ترین ویژگی های نسخه جدید باشد! سرانجام گوگل تصمیم به تغییر ظاهر تب ها کلاسیک خود گرفت. طراحی جدید تب ها در مرورگر کروم باعث می شود مشاهده آنها راحتتر شود ، مخصوصا برای کاربرانی همانند من که علاقه دارند تب های زیادی را باز داشته باشند.

گوگل علاوه بر تغییرات ظاهری نحوه عملکرد نوار جستجو / omnibox را بهینه سازی کرده، از این پس پاسخ نتایج جستجو بصورت مستقیم در نوار جستجو نمایش داده خواهد شد و دیگر نیازی به باز کردن تب جدید نیست.

نسخه 69 مرورگر کروم منتشر شد / طراحی مجدد و ویژگی های جدید به مناسبت دهمین سالگرد کروم
نتایجی مانند اطلاعات مربوط به افراد مشهور، رویدادهای ورزشی و آب و هوا به طور خودکار در نوار آدرس ظاهر می شود، همچنین گوگل ویژگی جالب دیگر به نوار آدرس اضافه کرده و آن این است که شما می توانید با جستجو کردن نام یک تب باز آن را پیدا کنید و وارد تب مورد نظر شوید.
 
گوگل همچنین تغییراتی در نحوه عملکرد ویژگی تکمیل خودکار در Chrome انجام داده. نسخه 69 مرورگر کروم ، به طرز دقیق تر کلمات عبور، آدرس ها و شماره های کارت اعتباری را درون فرم ها پر می کند و این اطلاعات را در یک حساب گوگل ذخیره می کند. گوگل همچنین مدیریت رمز عبور در این نسخه را بهبود داده از این پس هنگام ثبت نام در سایت ها و سرویس های مختلف، گوگل بصورت خودکار به شما رمز های عبور قوی و ایمن را پیشنهاد می دهد! سپس گوگل رمز عبور شما را ذخیره کرده و آن را برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ ارائه میدهد.
 
نسخه 69 مرورگر کروم برای تمامی پلتفرم ها از قبیل پی سی، مک ، اندروید و iOS قابل دسترس است و شما می توانید آن را از اینجا دانلود کنید. همچنین اگر همین حالا از کروم استفاده می کنید برای دسترسی به نسخه جدید کافیست مرورگر خود را به روز کنید.
نسخه 69 مرورگر کروم منتشر شد / طراحی مجدد و ویژگی های جدید به مناسبت دهمین سالگرد کروم

جدا از تغییرات ظاهری و اضافه کردن ویژگی های جدید، گوگل تولد 10 سالگی کروم را فراموش نکرده و بازی DINO را به‌روزرسانی کرده! بازی که ایستر اگ (تخم مرغ جایزه دار) کروم است و زمانی که شما به اینترنت متصل نیستید ظاهر می شود. دایناسوری کوچک که باید از روی موانع بپرد. حالا گوگل به مناسبت تولد 10 سالگی کروم به این بازی سیاه سفید اشیایی رنگی نظیر کیک تولد، کلاه تولد و بادکنک اضافه کرده است.

نسخه 69 مرورگر کروم منتشر شد / طراحی مجدد و ویژگی های جدید به مناسبت دهمین سالگرد کروم
گوگل همچنین اشاره ای به این موضوع دارد که کروم در 10 سال آینده می تواند به چه ابزاری تبدیل شود دارد. در حالی که گوگل یادگیری ماشینی را به کروم برای شناسایی سایت های فیشینگ و مخرب اضافه کرده، شرکت قصد دارد مرورگر خود را با هوش مصنوعی هوشمندتر کند.!
 
گوگل سناریویی را تصور می کند که وقتی شما در حال جستجوی یک آهنگ هستید، بایوگرافی خواننده، کنسرت های او و توانایی خرید بلیط کنسرت در کروم به راحتی در اختیار شما قرار بگیرد. گوگل همچنین به دنبال بهبود فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی تعطیلات است که در آن شما مجبور به جابجایی میان تب ها برای جستجو هتل و رزرو بلیط هواپیما نیستید.
 
 ساندار پیچای مدیر عامل هندی تبار گوگل می گوید هنگامی که ما برای اولین بار کروم را راه اندازی کردیم، “ما به مرورگر به عنوان پنجره ای به وب فکر می کردیم.” Rahul Roy-Chowdhury، معاون مدیر فروش محصولات گوگل همچنین گفت “یک دهه بعد، این ابزار هنوز هم برای دسترسی به تمام وب سایت ها و برنامه های کاربردی که به مردم کمک می کنند تا کارهای مورد علاقه شان را انجام دهند استفاده می شود. در حالی که که کروم وارد 10 سال آینده خود می شود، ما می خواهیم این پنجره را گسترش دهیم تا کاربران بتوانید بیشتر ببینید و بیشتر انجام دهند.

همچنین بخوانید »