خاطره های تلخ دوران امتحان…

وحشت از امتحان را همه، کم یا زیاد، تجربه کرده اند. برای شما حس وحشت از امتحان چگونه بوده است؟ خاطره ای از روز های امتحان به یاد دارید؟

گزارش ما هم در مورد وحشت از امتحان است. مسئله ای که روزی همه ی ما را کم یا زیاد گزانده. حالا این وحشت شکل جدیدی به خودش گرفته. اگر می خواهید بدانید وحشت بچه های این دوره و زمانه چگونه است با ما باشید و از گزارش امروزمان لذت ببرید.


بهترین لپ تاپ های دانش آموزی 2019

اپلیکیشن‌هایی که دانش آموزان، کنکوری‌ها و دانشجویان نباید از دست بدهند


مراقب آنلاین چه شکلی است؟

به نظر می رسید غریبه ی برنامه ی زوم در یک چادر نشسته. هد ست سیاهی روی گوش هایش است و شروع به صحبت می کند.

غریبه می گوید: «سلام. اسم من شاراز است. امروز مراقب شما هستم. لطفا تایید کنید اسم شما جکسون است. امتحان شما حدود ساعت 11:30 شروع می شود.»

جکسون های در پاسخ می گوید:« درست است». او در خوابگاهش در آریزونا نشسته و منتظر است تا بالاخره امتحانش شروع شود.

جکسون برای کلاس آنلاین تاریخ سینمای روسیه ثبت نام کرده بود. اما هیچ فکرش را نمی کرد که برای امتخان دادن باید با شخصی از آن طرف دنیا سر و کله بزند.

جکسون وقتی خبر دار شد که سیلابس به دستش رسیده بود.

در این سیلابش نوشته شده بود که جکسون و بقیه ی هم کلاسی هایش چطور باید برای امتحان ثبت نام کنند. امتحانی که آنلاین است!

جکسون هم باید مثل بقیه برای خودش اکانت باز می کرد. باید به وب سایت می رفت و برای خودش تصویری آپلود می کرد. نام کامل، ایمیل، و شماره تلفن هم برای ساختن این اکانت ضروری بود. کارهای سخت و تکراری برای یک دانشجو.

وحشت از امتحان

جکسون گفته: « تمام این چیز ها در کنار هم خیلی مسخره بود. وب سایتش مثل وب سایت های 2008 کار می کرد».

1 ماه بعد جکسون برای دادن اولین امتحانش آماده می شد.

او باید در حضور مراقبی از آن سوی دنیا امتحان می داد. این در حالی است که جکسون نمی خواست زوم را دانلود کند. چرا که از مشکلات امنیتی اش خیلی چیز ها شنیده بود. اما برای دادن میان ترم چاره ی دیگری نبود.

وحشت از امتحان

مراقب جکسون از او خواست که اسکرین را تماما به او نشان دهد. بعد هم هر دو سوی گواهینامه رانندگی. بعد در دوربین وب کم نگاه کرد و از او خواست تا دوربین را طوری تنظیم کند که تمام میز و محل امتحان دادن مشخص باشد.

مراقب داستان ما در ادامه از او خواسته تا وب کم را 360 درجه بچرخاند و همه جا را به او نشان بدهد. جکسون هم اطاعت کرد. مراقب دست بردار نبود. بعد هم از او خواست که یک قدم به عقب بردارد تا تمام میز در وب کم دیده شود. و باز هم جکسون اطاعت کرد.

پس از آن جکسون به چند سوال امنیتی پاسخ داد.

چرا که کروم به صورت خودکار یکی از اطلاعات او را حذف کرده بود. این دیگر نهایت صبر جکسون بود. ای بابا! باز هم پر کردن اطلاعات.

مراقب بدون فرصت دادن از او می خواهد تا اسم و فامیلش را بدون فاصله تایپ کند. جکسون به سرعت اطلاعات را پر میکند. البته چهار رقم آخر کارت و تاریخ انقضا از قبل پر شده بودند.

آخرش هم جکسون مجبور شد به مراقبش اجازه دهد کنترل تمام صفحه اش را به دست بگیرد. مراقب بدون اجازه گرفتن از جکسون خواسته بود که به بخش تنظیمات برود و دسترسیِ خودش را قفل کند. آنهم با دست های خودش.

در ادامه بخوانید »

شبکه شاد تا پایان خرداد رایگان شد 

 بعد هم از او خواست تا پسورد را بگوید. پس از آن هم یک تشکر خشک و خالی و تمام!

در تمام امتحان مراقب سرش بالای جکسون بود. می توانید تصور کنید؟ مثل سایه ای مدام بالای سرتان.

وحشت از امتحان

شیوع کرونا در آنلاین شدن امتحان ها کم بی تاثیر نبود، اما داستان مراقب های آنلاین به خیلی قبل از داستان کرونا بر می گردد.

دانشگاه آریزونا یکی از 500 دانشگاهی است که با این روش از دانشجوهایش امتحان میگیرد. پس این تنها نمونه ی برنامه ی آنلاین برای چک کردن دانشجوها نیست.

خیلی از برنامه ها هستند که دزدی ادبی پروژه ها را چک میکنند. دانشجوها باید متون را در این برنامه آپلود کنند تا به آنها جوازی بدهد و کارشان توسط استاد قبول شود.

 کرونا این روند را شروع نکرد اما به آن پرو بال داد.

مراقب های آنلاین با شیوع کرونا مدارس و اداره ها را زیر سلطه ی خودشان گرفتند.

 چرا که تمام کلاس ها آنلاین است و چاره ای جز این نیست. مدیر یکی از همین برنامه های مراقب آنلاین گفته که کیفیت کار کارمندان و امتحانات دانش آموزان با این روش 4 تا 5 برابر بیشتر می شود.

البته همه ی دانش آموزان هم با این روش تست نمی شوند. خیلی هایشان به این داستان ها اعتراض کرده اند و نتیجه هم گرفته اند. مثلا در سال 2006، 1190 دانش آموز امضا جمع کردند تا این گونه امتحانات کنسل شود.

بر اساس گفته های یکی از این دانش آموزان این کار دقیقا مثل این می ماند که شما از تک تک دانش آموزان یک مدرسه تست اعتیاد بگیرید. یا دنبال سوزنی در انبار کاه باشید.

خیلی از بچه ها با وجود همه ی این سخت گیری ها راه تقلب کردن را خوب یاد گرفته اند.

مثلا یکی از آنها می گوید می تواند برگه ی پلاستیکی سبکی را بالای وب کم نصب کند در حالیکه اصلا دیده نمی شود .

برای مقابله با این گونه تقلب کردن ها وب کم هایی ساخته شده که مانند عینک روی چشم دانش آموز قرار میگیرد. سوال ها هم به صورت واقعیت مجازی در شیشه ی عینک ها دیده می شود.

 در این مدل امتحان گرفتن ها راه برای تقلب کردن خیلی کم است اما مطمئنا غیر ممکن نیست.

خیلی از استاد ها هم این جور امتحان ها را قبول ندارند. اما خیلی های دیگر هم هستند که برای این برنامه های آنلاین سر و کله می شکنند. تصور کنید با شیوع کرونا این مسئله چند برابر شده است؟

 اساتید نمی توانند مسافرت کنند یا در دانشگاه ها حضور داشته باشند. ولی به راحتی می توانند از استرالیا امتحان دانش جویانشان در آمریکا را مدیریت کنند.

حتی با وجود محدودیت های اینترنتی هم این برنامه اجرا می شود.

چین، اولین کشوری بود که با کرونا درگیر شد و به این قبیل برنامه ها روی آورد. اما از هر 24 دانش آموز و دانشجوی چینی تنها 20 تایشان می توانند تمام امتحاناتشان را با این روش بگذرانند.

جالب این جاست که دانشگاه های چینی این روند را یک موفقیت بزرگ می دانند.

نکته ی اصلی این گزارش در این است که این روند کاملا غیر مترقبه و غیر قابل توقف است. مدرسه های آمریکا بیش از 150 متخصص مراقبِ امتحان را تا پایان ماه مارچ استخدام کردند. 150 متخصص جایگزین هم برای اینکار در نظر گرفته شد.

 البته برای چند هفته ی اول کار کردن با این مراقبان خیلی سخت بود. اما کم کم مراقبان جزیی از فضای مجازی شدند و حضورشان حس نمی شد.

کمپانی های سازنده این برنامه ها از حس بدی که دانش آموزان دارند با خبرند. و در تلاشند تا اوضاع را کمی بهتر کنند.

البته جکسون که به تازگی امتحان میان ترمش را داده بود گفت که هنوز هم مراقبان حس بدی به آدم می دهند.

 آیا برای این کمپانی ها و مدارس وحشت بچه ها از امتحان مهم است؟ آیا این وحشت همیشگی خواهد شد؟ یا روزی همه چیز به روند قبل باز می گردد؟

 اما نکته این جاست: وقتی دانش آموز باشید چاره ی دیگری ندارید. مدرسه های 2020 همین هستند و دانش آموزان هم باید اطاعت کنند.