شایع ترین دروغ ها در روابط زناشویی

هر انسانی می تواند تحت فشار و در شرایط سخت به راحتی دروغ بگوید. در شرایطی که فرد قصد دارد به طرف مقابل آزار نرسد دروغ هایی می گوید که در اصطلاح دروغ مصلحتی و یا دروغ سفید گفته می شود. در هر حال دروغ بهترین انتخاب نیست ما به شما پیشنهاد می کنیم که مخصوصا در زندگی مشترک هرگز به شریک زندگی تان دروغ نگویید. صداقت اگر چه گاهی اوقات ممکن است عواقب خوشایندی نداشته باشد، اما باور کنید نتیجه آن بسیار بهتر از عواقب دروغ گفتن است. زیرا دروغ گفتن باعث عدم اعتماد می گردد. اما شایع ترین دروغ ها در روابط زناشویی چه دروغ هایی هستند؟

در راهم، پنج دقیقه  دیگر آنجا خواهم بود.

یکی از شایع ترین دروغ ها در روابط زناشویی ،بدون شک همین جمله است. حقیقت این جمله این است که فرد حداقل نیم ساعت دیگر می رسد و فرد پشت تلفن زمان زیادی را باید منتظر بماند.


همچنین بخوانید :آیا اشتغال زنان تاثیر مخربی بر روی رضایت زناشویی و بهزیستی فرزندانشان دارد؟


حل خواهیم کرد.

یکی دیگر از شایع ترین دروغ ها که اغلب توسط پدران گفته می شود این است که حل خواهیم کرد. مثلا همسر و یا فرزند آن ها طلب چیزی دارد و پدر و یا همسر برای رهایی از بحث وعده دروغ می دهد و به جای نه گفتن سعی می کند این جمله را انتخاب کند.

من هم همین الان می خواستم با شما تماس بگیرم.

متاسفانه این نیز یکی از دورغ هایی است که ما در روابط زناشویی از آن ها بسیار استفاده می کنیم و تقریبا به یک عادت تبدیل شده است.

اما چگونه ما به این دروغ های به اصطلاح مصلحتی عادت کردیم ؟

حقیقت باور نکردنی  است که هر کسی دروغ می گوید.بسیاری از افراد در این مورد می گویند که آن ها برای نشان دادن اینکه انسان صادقی هستند و جلوگیری از تخریب شخصیت آن ها دروغ می گویند.یعنی احساس می کنند که حق آن هاست که با دروغ های مصلحتی شخصیت خود را حفظ کنند.شاید تصور می کنیم که با دروغ گفتن می توانیم از خود دفاع کنیم.اما همان طور که می دانید هیچ دروغی در حافظه انسان ثبت نمی شود و فراموش می گردد.

کسانی که ادعا می کنند هرگز دروغ نمی گویند.

یکی از شایع ترین دروغ ها در روابط زناشویی این است که طرفین ادعا می کنند که هرگز دروغ نمی گویند.کسانی که از این جمله استفاده می کنند در واقع باز در حال دروغ گفتن هستند.البته دروغ گفتن یک عمل جسورانه نیست، اما چنین افرادی بسیار ساده لوح هستند؛ زیرا حتی نمی توانند دروغ بگویند و فکر می کنند که بسیار راحت دروغ می گویند.به شما پیشنهاد می کنیم از این انسان ها فاصله بگیرید.

در ادامه بخوانید:

۲ کلمه که هر گز نباید در زندگی زناشویی خود از آن ها استفاد کنید 

مدیریت مالی در زندگی زناشویی چگونه است ؟

دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک !