جوانان کرونا را جدی بگیرند!!!

افزایش قربانیان کرونا در بین جوانان از خبر های نگران کننده ی این روز هاست! تا به حال تصورمان این بود که این بیماری با جوانان کاری ندارد! اما…

با ما همراه باشید تا به علت های افزایش قربانیان کرونا آشنا شوید و راه های پیشگیری را بدانید!!!



کووید 19 ، بیماری جدید است که سالمندان را تهدید به مرگ می کند!

اما اخیرا نمونه ی ویخیم این بیماری در بین جوانان هم دیده شده است! سوال این جاست! چرا در جوانان هم شاهد وخامت بیماری هستیم؟؟؟ 40% از اولین افرادی که به علت کرونا دربیمارستان بستری شدند 20 تا 54 سال سن داشتند!

داستان به همین جا ختم نمی شود! 2 کادر درمان در ووهان که 29 سال بیشتر نداشتند به شدت بیمار شدند! از میان این دو نفر تنها یکی زنده ماند!

داستان جوان هایی که از این بیماری جان سالم به در نبردند هم چنان زیاد و زیادتر می شود! این داستان ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد !

و ترس ما از این است! آیا افراد سالم بدون بیماری زمینه ای هم باید بترسند؟؟؟ این موارد چه چیزهایی را در مورد این بیماری به ما گوشزد می کنند؟

متخصصین در این باره چه می گویند؟؟؟

متخصصین سلامت بر این باورند که در هر گروه سنی امکان وخامت شرایط بیمار هست! برای هر گروه سنی دلیل برای بیمار شدن وجود دارد! وقتی می گوییم افراد سالمند بیشتر امکان ابتلا دارند دلیل نمی شود افراد سالم خود را از این قضیه مبرا بدانند!

جوانان هم در صورت رعایت نکردن امکان ابتلا و وخامت دارند! حتی آمار وخامت کم در میان جوانان هم دلیل نمی شود که جوانان این بیماری را ساده بگیرند ! و به راحتی مسائل بهداشتی را زیر پا بگذارند!

سازمان بهداشت این داسان را تایید کرده است!

38% از افرادی که در بیمارستان ها بستری می شوند جوان هستند! پس جوانان نسبت به این بیماری ایمنی خاصی ندارند!

البته این را هم بگوییم که شاید آمار تمام این داستان را خوبی بازتاب ندهد! این آمار ها بر اساس اولین گروه از افراد بستری شده هستند! این در حالی است که اولین گروه ها همیشه بدترین نمونه ها هستند!

چرا که در مراحل اولیه بیماری تست های تشخیصی و داروهای درمانی بسیار کم است! بیمارانی که علائم شدیدتری دارند در مراحل اولیه بیماری بستری می شوند!

خیلی ها هم که علائم کمتری دارند اصلا تشخیص داده نمی شوند! اما ما مجبوریم به این آمار ها بسنده کنیم! در حال حاضر آمار گویای این است که ریسک مرگ با بالا رفتن سن بالا می رود! 85% از افراد فوت شده بر اثر این بیماری بالای 65 سال هستند!

امکان ابتلای جوانان هر روز بیشتر از دیروز می شود!

تنها به این دلیل که شیوع این بیماری در حال گسترش است! خیلی ها ممکن است روز ها پس از ابتلا به این بیماری علائم نداشته باشند!

دوره ی کمون بیماری بالا بوده ! متخصصین هم حدس می زنند که در روز های آینده شاهد موج دومی از این بیماری باشیم!

بر اساس گفته های بنجامین سینگر ، استاد یار دانشگاه پزشکی فینبرگ، کرونا درست مانند مسئله ی ریاضی حل نشده می ماند! با اینکه درصد مرگ در سالمندان بالاست نمیتوانیم بگوییم که جوانان از مرگ مستثنی هستند!

چرا که با رفتن شیوع هر روز جوانان بیشتری به این بیماری دچار می شوند!

البته این را هم ندید نگیریم که جوانان با نادیده گرفتن بیماری شرایط را برای خودشان بدتر هم می کنند! جوانان از سابقه ی بیماری خودشان خبر ندارند!

خیلی از جوان ها نمی دانند که بیماری زمینه ای مانند دیابت دارند! همین موضوع هم موجب وخامت بیماری شان می شود!

در نهایت باید بگویم که حتی جوانان هم باید این بیماری را جدی بگیرند!

شاید خودشان علائم شدید نداشته باشند! اما در واقع ممکن است ناقل بیماری باشند! و این بیماری را به افراد ضعیف تر جامعه انتقال بدهند !

همین موضوع باعث شیوع بیشتر بیماری می شود! هرگز با خود نگویید من که جوانم چیزی نمی شود! شما این بیماری را به خانواده خود انتقال می دهید!

عزیزان خود و دیگران را به ریسک نیندازید! لطفا با ما و کادر درمان همکاری کنید تا این بیماری کنترل شود!