بهترین انیمیشن های شبیه THE CROODS

با معرفی 5 مورد از بهترین انیمیشن های شبیه THE CROODS در خدمت شما هستیم. کرودها مجموعه انیمیشن دو قسمتی است که نسخه دوم آن با نام “عصر جدید” همین امسال منتشر شد. داستان این انیمیشن درباره خانواده ای غارنشین است که با حوادث مختلفی رو به رو میشوند.

همچنین قسمت اول آن توانست بین نامزدهای اسکار آن سال در شاخه بهترین انیمیشن قرار بگیرد. تم های داستانی ای مانند دنیاسازی رنگارنگ، شخصیت های بامزه، ماجراجویی های گوناگون و کشف دنیاهای جدید در این انیمیشن وجود دارند که شباهت بسیاری با دیگر آثار سالیان دور و نزدیک دارد.


همچنین بخوانید: انیمیشن های برنده اسکار ؛ بهترین انیمیشن های دهه را بشناسید!


این شما و بهترین انیمیشن های شبیه THE CROODS :

1. RIO / ریو

انیمیشن های شبیه THE CROODS

سال ساخت:2011 تا 2014

صداپیشگان: جسی آیزنبرگ/ان هتوی

کارگردان: کارلوس سالدانها

“ریو”، مجموعه انیمیشنی دو قسمتی ساخته شده توسط کمپانی “بلو اسکای”و به کارگردانی “کارلوس سالدانها”، کارگردان برزیلی است. داستان انیمیشن درباره طوطی ای کمیاب به نام “بلو” است که پس از اینکه به دست یک نوجوان برزیلی به دام میافتد، حوادث بسیاری برایش رقم میخورند که در تضاد با زندگی شاهانه اش در آمریکا است.

همین خلاصه داستان، به خودی خود شباهت بسیاری به انیمیشن کرودها دارد. از طوطی ای که از چهارچوب امن خود به اجبار خارج میشود تا جهان رنگارنگ بیرون و ماجراجویی هایی که وی با انواع و اقسام پرنده ها تجربه میکند. در این میان رابطه عاشقانه ای هم بین وی و جول، طوطی هم نژاد خودش شکل میگیرد تا میزان شباهت این دو انیمیشن به حداکثر برسد.

این مجموعه با بودجه عظیم 193 میلیون دلاری به فروش خارق العاده 900 میلیون دلاری رسید تا رسما یکی از پرفروش ترین انیمیشن های کمپانی بلو اسکای لقب بگیرد. هرچند موفقیت مالی عظیم آن چندان دور از ذهن نبود زیرا ترکیب فرمول ماجراجویی/پرندگان، ایده ی جدیدی بود و نقدهای نسبتا مثبت آن هم شیب موفقیت را بیشتر کردند. بعد ها کاراکترهای این مجموعه در چند سری بازی مشهور “ANGRY BIRDS” هم حضور پیدا کردند. در مجموع اگر به دنبال انیمیشن های شبیه THE CROODS هستید و کیفیت انیمیشن هم برای شما اهمیت دارد، این مجموعه محبوب را از دست ندهید.


همچنین بخوانید: چرا انیمیشن مولان بدترین لایو اکشن دیزنی تاکنون است؟


2. HOW TO TRAIN YOUR DRAGON / چگونه اژدهای خود را تربیت کنید

سال ساخت: 2010 تا 2019

صداپیشگان: جی باروشل/جرالد باتلر

کارگردانان: کریس سندرز(مشترکا در قسمت اول) / دین دبلوا (قسمت 1و2و3)

فروش هنگفت، کیفیت ثابت، این ها تنها دو کلمه برای توصیف این مجموعه انیمیشن غول آسا است. در واقع برای اینکه به درکی از عظمت این فروش خارق العاده برسید این است که بودجه هر دو قسمت مجموعه “ریو” که از لحاظ محبوبیت چیزی از این مجموعه کم ندارد تنها 193 میلیون دلار است، این در حالی است که تنها بودجه قسمت اول “چگونه اژدهای خود را تربیت کنید”، با بودجه هر دو قسمت این مجموعه تقریبا برابر است! (165 میلیون دلار).

اما موفقیت این مجموعه فقط در آمار و ارقام فروش آن خلاصه نمیشود. در واقع یکی از خصوصیات این مجموعه، کیفیت بالای آن چه از لحاظ داستانگویی و چه از لحاظ فنی است. در حالی که این مجموعه در ترسیم یک جهان متفاوت و شبیه به دنیای وایکینگها عالی ظاهر میشود، طراحی کاراکترهای فوق العاده ای دارد، در زمینه انیمیشن های شخصیت ها در بالاترین سطح تکنولوژی است، در زمینه فیلمنامه و کارگردانی نیز بالاتر از استاندارد ظاهر میشود. درواقع این انیمیشن تمام تم های مشترک موضوعی و داستانی با انیمیشن “کرودها” را در خود جای داده است(جهان گسترده، شخصیت قهرمان ماجراجو، شخصیت های فرعی اغراق شده، و در نهایت ایده نجات سرزمین).


همچنین بخوانید: سریال انیمیشنی Solar Opposites را ببینیم یا نه؟


داستان این مجموعه انیمیشن که در قسمت سوم خود به پایان لایقی میرسد، درباره پسری به نام “هیکاپ” است که قبیله اش مدام توسط اژدهایان مورد حمله قرار میگیرد و او از لحاظ جسمانی و فکری با از بین بردن آنها مخالف است. اما پدر وی که رئیس قبیله است اصرار دارد پسرش یکی از اژدهایان را سرنگون کند، بنابراین طی یکی از همین حملات هیکاپ موفق میشود تا به طرز مخفیانه ای اژدهایی را سرنگون کند، وقتی که به محل سقوط اژدها میرود متوجه میشود که وی خطرناک ترین اژدهای ممکن را شکارکرده است که به آن “خشم شب” میگویند و تا به حال توسط کسی شکار نشده است. ادامه داستان به کشمکش هیکاپ برای کشتن یا نجات دادن “خشم شب” میپردازد. اگر دنبال یک مجموعه انیمیشن واقعا باکیفیت میگردید، “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم”، یکی از بهترین انتخاب های ممکن است.

3. MOANA / موآنا

انیمیشن های شبیه THE CROODS

سال ساخت: 2016 توسط والت دیزنی 

صداپیشگان: دواین جانسون/اولیل کاروالیو

کارگردانان: رایان کلمنتس/جان ماسکر

“موآنا”، یا یکی از مهم ترین انیمیشن های دیزنی با محوریت یک شخصیت زن، اثر خوش رنگ و لعاب و جذاب و آهنگینی است که به راحتی به دلیل ماهیت موزیکال اش هم دل کودکان را به دست می آورد و هم در جلب نظر مخاطبان بزرگسال تا حد زیادی موفق عمل میکند.

داستان انیمیشن درباره دختری به نام “موآنا” است که علاقه زیادی به داستانهای مادربزرگش درباره یک “نیمه انسان-خدا” دارد که سالهاست به خاطر وی قحطی در سرزمین آنها رسوخ کرده، بنابراین وی عازم ماجراجویی ای برای نجات سرزمین اش از قحطی میشود. اثر مورد بحث، هم با فروش خوبی مواجه شد و هم نقدهای خوبی را دریافت کرد.

در این انیمیشن، باز هم تم های مشترکی با انیمیشن کرودها داریم: دنیای بزرگ و جدید، دنیای رنگارنگ و فردی که عازم ماجراجویی میشود. همین سه مورد کافی است تا این اثر، وارد لیست بشود.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمیشن آخرین داستان ؛ برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی


4. ICE AGE / عصر یخبندان

سال ساخت: 2002-2016

صداپیشگان: ری رومانو/جک بلک/ دنیس لیری

کارگردانان: کارلوس سالدانها/کریس وج/استیو مارتینو/مایک تورمیر

“محبوب ترین، پرفروش ترین و گسترده ترین” مجموعه انیمیشن این فهرست و یکی از برترین مجموعه های تاریخ، مناسب ترین جملات برای توصیف انیمیشن عصریخبندان هستند. “عصر یخبندان” نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان شناخته شده است و هر زمان که نسخه جدیدی از این انیمیشن منتشر میشود، تبدیل به یکی از پرفروش ترین آثار سال میشود (توجه کنید به میانگین فروش فوق العاده 650 میلیون دلاری به ازای هر قسمت). و همچنین این مجموعه، در دو قسمت از پنج قسمت خود، به ازای هر قسمت، فروش تقریبا 900 میلیون دلاری را تجربه کرد!

جهان گسترده و رنگارنگ، شخصیت هایی با ماهیت کمدی، قهرمانی که دست به ماجراجویی میزند، نجات سرزمین به دست قهرمانان و چندین تم داستانی مشترک دیگر تنها چند مورد از نقاط مشترک این مجموعه با “کرودها” است.

صحبت درباره خلاصه داستانی این مجموعه جدای از داستان متفاوت هر قسمت، به دلیل محبوبیت بسیار بالای این سری، چندان ضروری نیست اما اگر بخواهیم یک توضیح کوتاه درباره داستان هر پنج قسمت بدهیم، بدین صورت خواهد بود: یک ماموت که گونه اش در حال انقراض است به همراه یک موجود تنبل (به نام “سید”، بامزه ترین شخصیت تمام سری) مجبور میشوند تا از یک بچه انسان مراقبت کنند. در طول راه کم کم شخصیت های دیگر وارد جمع دونفره آنها میشوند و به زودی یک خانواده را تشکیل میدهند که با خطرات گوناگونی باید دست و پنجه نرم کنند. اگر تا به حال این مجموعه را تماشا نکرده اید (که احتمال کمی دارد) بدون معطلی به سراغ تماشای آن بروید. راستی این مجموعه برای بچه ها هم میتواند یک تجربه ی فراموش نشدنی باشد.

5. BRAVE / شجاع، دلیر

انیمیشن های شبیه THE CROODS

سال ساخت: 2012 توسط دیزنی

صداپیشگان: کلی مک دونالد/جولی والترز/کریگ فرگوسن

کارگردانان: مایک اندروز/برندا چپمن

جوایز: برنده بهترین انیمیشن اسکار/بفتا/گلدن گلوب سال 2013

داستان انیمیشن “دلیر” درباره شاهزاده ای به نام “مریدا” است که خود را فردی آزاد میپندارد و بر خلاف میل پدر و مادرش علاقه ای به ازدواج ندارد و برای همین در یک روز به خصوص سراغ جادوگری میرود و از وی کیکی را میگیرد که به گفته جادوگر میتواند مادرش را از تصمیمش منصرف کند، اما عواقب استفاده از این جادو آن چیزی نیست که وی فکرش را میکند. تم داستانی یکسان با انیمیشن کرودها، دنیای عجیب و غریب و صدالبته رنگارنگ، ماجراجویی شخصیت اصلی این بار برای نجات خانواده اش و در نهایت شخصیت های بامزه(که در اینجا برادران وی هستند)، همان شباهت های انیمیشن های پیشین است که این بار با رنگ و بویی متفاوت در این انیمیشن عرضه شده است و همین باعث قرار گرفتن “دلیر” در این لیست میشود.

“دلیر” از نظر منتقدان، تحسین شده ترین انیمیشن این فهرست است و توانست در سال انتشارش تمام جوایز اصلی جشنواره های مختلف را در شاخه بهترین انیمیشن تصاحب کند.

 مثل همیشه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

در ادامه بخوانید:

10تا از بهترین انیمیشن ها با موضوع حیوانات! 

تمامی قسمت های انیمیشن سامورایی جک را بصورت رایگان در وب سایت Adult Swim تماشا کنید!!!

بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید!