سلام به همراهان همیشگی وارونه. امروز با مطلبی در باره‌ی سریال انیمیشنی Solar Opposites در خدمتتون هستیم. در حالی که طرفداران ریک و مورتی بی‌صبرانه برای سریال انیمیشنی Solar Opposites ، ساخت شبکه هولو صبر کرده‌اند، نظرات متفاوتی به وجود آمده است. ممکن است که این سریال، آنچنان هم بی‌نظیر از آب در نیامده باشد. سریال انیمیشنی Solar Opposites داستان خانواده‌ای فضایی است که بعد از آن‌که سیاره‌شان نابود شد، به ناچار روی زمین فرود آمدند. سریال انیمیشنی Solar Opposites توسط جاستین رویلند و مایک مکمن ساخته شده است.

سریال انیمیشنی Solar Opposites

در تریلر اورجینال سریال، طرفداران متوجه شباهت‌هایی با سریال ریک و مورتی شدند، اما آیا مخالفان خورشیدی، از ریک و مورتی پیشی خواهد گرفت؟ در اینجا با پنج دلیل مثبت و پنج دلیل منفی توضیح می‌دهیم که چرا ممکن است سریال انیمیشنی Solar Opposites توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند و خیلی‌های دیگر هم آن را نپسندند.

10. دلیل منفی: انیمیشن به موازات ریک و مورتی پیش می‌رود

سریال انیمیشنی Solar Opposites

تریلر اول به تنهایی، نشان می‌داد که قرار است به موازات انیمیشن ادالت سویم پیش برود. اگرچه این باعث می‌شود طرفداران مشتاق تماشای سریال انیمیشنی Solar Opposites شوند، دلیل نمی‌شود که ویژگی مثبتی باشد. این سریال هم درباره‌ی بیگانگان و آدم‌فضایی‌هایی از سیارات دور است که کاراکترهای اصلی‌اش، خیلی هم از سیاره زمین خوششان نیامده است.


بیشتر بخوانید: ریک اند مورتی؛ ده مورد از پلیدانه ترین اقدامات Evil Morty در سریال!


مهم‌تر از همه اینکه جاستین رویلند، صداپیشگی شخصیت اصلی داستان، کوروو را بر عهده دارد. همین الان هم طرفداران عادت کرده‌اند که صدای او را در قابل شخصیت ریک سانچز بشنوند، و حالا این صدا در قالب کاراکتری جدید کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد. همچنین طراحی شخصیت‌ها هم به نوعی تکراری پیش رفته است و فضای ظاهری فیلم هم، همانطور است.

9. دلیل مثبت: خانواده‌ی فضایی خیلی عجیب و غریب

سریال انیمیشنی Solar Opposites

چیزی که انیمیشن‌های سریالی بزرگسالان را جذاب می‌کند، وجود شخصیت‌های عجیب و غریب است. کوروو، تری (توماس میدلدیچ)، یامیولک (سین گیامبرون)، و جسی (مری مک)، در بهترین حالت، افراد عجیبی‌اند. هریک خصوصیات خاص خودش را دارد که باعث می‌شود خانواده‌ی فضایی به شدت نامتعارفی به وجود بیاید.

یامیولک، آدم فضایی جوانی است که مهارت خوبی در کالبدشکافی و آزمایش دارد. بزرگترین سوال، پویایی کلی خانواده است. طرفداران می‌خواهند بدانند آیا کوروو و تری از لحاظ فنی زوج محسوب می‌شوند یا خیر، و اینکه آیا فرزندانشان واقعا بچه‌های خود آن‌ها هستند؟

8. دلیل منفی: قبلاً هم سریال‌های فضایی دیده‌ایم

سریال انیمیشنی Solar Opposites

با اینکه سریال انیمیشنی Solar Opposites داستان متفاوتی دارد، اما فضای فیلم جدید نیست. سیاره‌ای که قبلا خانواده اسکالپ در آن سکونت داشته‌اند از بین رفته و آن‌ها توانسته‌اند فرار کنند. مانند خیلی از سریال‌ها، روی زمین فرود می‌آیند و سعی می‌کنند خودشان را با محیط جدید وفق دهند.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال‎ های انیمیشنی که حتما باید آنها را ببینید؛ از جک سامورایی تا بوجک هورسمن


آن‌ها همچنین هرروز سعی می‌کنند با ماجراهای فضایی یا انسانی دست و پنجه نرم کنند. در مجموع این ایده‌ای جدیدی نیست. کورروی بداخلاق که از زندگی روی زمین متنفر است و برعکس او، تری عاشق این سیاره‌ی جدید شده. البته، جسی و یامیولک هم که هرکدام کارهایی را می‌کنند که نباید.

7. دلیل مثبت: یک راست می‌رود سر اصل مطلب

سریال سولار آپوزیتز

یک جنبه‌ی جالب سریال Solar Opposites این است که یک راست می‌رود سر اصل مطلب و حاشیه و مقدمه‌چینی بیهوده ندارد. به محض شروع اپیزود، تماشاگران وارد خط داستانی پر آشوب آن می‌شوند. این که شروع سریال انسانی نباشد، و بعد دوباره هم خیلی با انسان‌ها سر و کاری نداشته باشد باعث می‌شود که بیشتر کنجکاو تماشای اپیزود شوید


بیشتر بخوانید:بهترین سریال های شبیه به ریک و مورتی ؛ از Big Mouth تا Final Space ! 


در اپیزود شش فصل اول، تری تا خانه مسابقه می‌دهد و حیوانات زیادی می‌کشد تا فقط به خانواده‌اش ثابت کند که خودشان “بینی” ندارند؛ سکانسی که معما حل می‌شود. تماشاگران همیشه می‌دانند که در باقی اپیزود، خط داستانی قرار است به کجا برسد.

6. دلیل منفی: بعضی اپیزودها خیلی خوب از آب در نیامده‌اند

سریال سولار آپوزیتز

ناراحت‌کننده‌ست که بگوییم وقتی امید زیادی به یک سریال داریم، بعضی از اپیزودهای سریال انیمیشنی Solar Opposites ناامیدتان می‌کنند. با یک بار تماشای سریال، کل داستان برایتان رو می‌شود. در حالی که خط‌های داستانی جداگانه جذاب هستند، اما در پایان اپیزود آنچنان که باید هیجان‌زده نشده‌اید.

در اپیزود سه، کوروو یک شعبده‌باز معروف می‌شود که باید از طریق یک سیاه‌چاله، سفر کند. کلی ایده و پتانسیل در این مفهوم وجود دارد اما در پایان اپیزود، کوروو توپ را می‌اندازد تا خانواده خودشان را به سه‌شنبه‌ی مخصوص تاکو برساند.

5. دلیل مثبت: رعایت چیزی را نمی‌کند

سریال سولار آپوزیتز

چیزی که تماشای این سریال را جالب می‌کند این است که محتوای بزرگسالانه را از مخاطب دریغ نمی‌کند. این البته نقطه‌ضعف هم می‌تواند باشد که بعد به آن می‌پردازیم. سریال انیمیشنی Solar Opposites مخصوص بزرگسالان ساخته شده است. این که از کلمات بد و موضوعات بزرگسالانه استفاده شود، جذابیت بیشتری به خیلی از خطوط داستانی می‌بخشد.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید!


خیلی‌ها موافقند که در صحنه‌های خاصی مثل زمانی که وقتی کوروو کنترل سیاه‌چاله‌ای را که در خانه از این طرف به آن طرف می‌دوید نتوانست در دست بگیرد، می‌طلبد که یکی دو تا دشنام داده شود. همچنین سریال از نشان دادن خونریزی یا زمانی که یامیولک و جسی جمجمه‌ی یکی از همکلاسی‌هایشون را می‌شکافتند، دریغ نکرده است.

4. دلیل منفی: بیش از حد خون و خونریزی نشان می‌دهد و در لفافه به روابط جنسی اشاره می‌کند

سریال مخالفان خورشیدی

­­­­­­­بعضی موافقند که بخشی از جذابیت انیمیشن‌های سریالی بزرگسالان این است که راجع به خون، روابط جنسی و هرچه در این بین باشد صحبت می‌کنند. اما در سریال انیمیشنی Solar Opposites، این صحبت‌های غیرمستقیم درباره‌ی روابط جنسی ممکن است خیلی هم به موقع نباشند و کل جذابیت و شکوه آن لحظه را لوث می‌کند.

در این سریال همچنین خون زیادی نشان می‌دهد. در اپیزود اول، کوروو و تری فانباکت را از یک سریال کودک تکثیر می‌کنند. سپس ماجراهای جدیدی شروع می‌کنند که یکی از این ماجراجویی‌ها، شامل نوشیدن خون ماری که تازه کشته شده است. بعدتر، فانباکت با کپی‌ای از خودش ترکیب می‌شود که شامل تعدادزیادی مرگ در خون و خونریزی است.

3. دلیل مثبت: داستان‌های جانبی جالب

سریال مخالفان خورشیدی

اگر سریال فقط روی داستان اصلی تمرکز می‌کرد خیلی کسل‌کننده می‌شد که خوشبختانه این کار را نکرده است. وقتی تری و کوروو ماجراجویی‌های خودشان را دارند، جسی و یامیولک در حال انجام کارهای دیگری‌اند مثل کوچک کردن انسان‌ها و مقابله با زورگوها.


بیشتر بخوانید: بررسی قسمت به قسمت فصل چهارم ریک و مورتی


به جز خانواده هم، داستان‌هایی در حاشیه وجود دارند. مثلا، فرزندان خانواده انسان‌ها را کوچک می‌کنند و کلکسیون درست می‌کنند. در اپیزود سه، جامعه‌ی انسان‌های دزدیده شده به مشکلات خودشان بر می‌خورند. علاوه بر این، پاپا (ساگان مک‌ماهان) به شما می‌فهماند که باخبر است که دارید به عنوان بینندگان سریال تماشایش می‌کنید!

2. دلیل منفی: جوک‌های ناخوشایند اتفاقی

سریال مخالفان خورشیدی

درحالی که در خیلی انیمیشن‌های سریالی بزرگسال شوخی‌ها از خنده شما را به زمین می‌اندازند، در سریال انیمیشنی  Solar Opposites خیلی هم این شوخی‌ها خنده‌دار نیستند. وقتی کوروو و تری فانباکت را می‌سازند، فانباکت مدام شوخی‌هایی با محتوای جنسی نامناسب می‌پراند و این اتفاق چند بار تکرار می‌شود.

1. دلیل مثبت: محتوای جوان‌پسند

سریال مخالفان خورشیدی

با اینکه کوروو از گیرافتادن روی زمین متنفر است، اما تری این خانه‌ی جدید را با آغوش باز پذیرفته است. پذیرش شامل پیروی از فرهنگ جوانان زمین هم می‌شود. در این انیمیشن می‌بینید که تری تی‌شرت‌هایی پوشیده که رویشان جملاتی از سریال‌های زمینی معروف نوشته شده است.

او همچنین اینستاگرام جنیفر گارنر را چک می‌کند و فیگور بازی تاج و تخت را در کانال یوتیوبش جعبه‌گشایی می‌کند. تری تنها کسی است که فرهنگ زمین را درک می‌کند. همچنین انتقادات کوچکی هم نسبت به این فرهنگ مثل فروش پلی‌استیشن 4 با قیمتی بیش از حد بالا می‌شود.