با بررسی قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. این قسمت هم مثل قسمت قبلی حرف نداشت ! اکشن عالی! انیمیشن و نماهای عالی، موسیقی متن فوق العاده و میکس حرفه ای صدا! صداپیشگی عالی مخصوصا صدا پیشه ارن (کاجی یوکی)، اطلاعات مهم، سکونس های مبارزه عالی، استراتژی نبرد و …. باعث میشه به این قسمت هم نمره 10 بدم امیدوارم شما هم موافق باشید. درضمن شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید.

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan اطلاعات مهمی رو افشا می کنه که بخشی از سوالات مارو جواب از طرفی هم باعث شد کلی سوال جدید برامون بوجود بیاد ! مهمترین بخش های این قسمت که در ادامه به طور مفصل راجع بهشون صحبت می کنم عبارت اند از» سرنگ ! تایتان آلفا یا تایتان بنیان گذار، خانواده سلطنتی و ….

در ادامه با بررسی قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید 

انیمیشن، مبارزه، موسیقی متن فوق العاده

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعد از درگیری و مبارزات قسمت دوم که فوق العاده بود ! تو این قسمت هم شاهد مبارزه های فوق العاده و استراتژی های جنگی بی نظیر توسط لیوای و تیمش بودیم! لیوای و میکاسا رنده کنان یکی بعد دیگری نیروهای پلیس داخلی ارتش رو نابود می کردن ! گرچه هانجی تو این درگیری ها آسیب جدی دیدش!

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

این سیکونس نبرد هوایی جذاب همراه شده بود با طراحی های فوق العاده، انیمیشن روان و زیبا، موسیقی متن جذاب و هماهنگ و کارگردانی بی نظیر، که با توجه به قسمت دوم کمتر از این هم انتظار نمی رفت !

درگیری کنی و لیوای برای بار چندم ادامه پیدا کرد و لیوای بالاخره موفق میشه دایی خسته خودش رو زخمی کنه اما خب کنی هم خیلی سخت تر از این حرفاست!

تایتان موسس / خانواده سلطنتی

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب تو این قسمت اطلاعاتی مهمی داده شد ولی مثل روال همیشگی داستان با افشای این اطلاعات فقط مسیر ذهنی و تفکر بیننده تصحیح شد! و سوالات جدیدی بوجود اومد! با توجه به صحبت های راد ریس (البته اگه فرضو بر این بگیریم که راست گفته باشه) ساختمان معبد، دیوارها همه بوسیله پادشاه و دارنده قدرت تایتانی (تایتان بنیانگذار) ساخته شده و حافظه و جسم مردم رو تغییر داده! همین جا من منظور  از تغییر جسم رو نفهمیدم ! یعنی علاوه بر تغییر حافظه ، فیزیک مردم هم بوسیله قدرت تایتانی تغییر کرده !

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

چرا پادشاه می خواسته تایتان ها به مردم تسلط داشته و چرا این کار رو تنها راه رسیدن به صلح حقیقی میدونسته ؟

مسئله حائز اهمیت دیگه اینکه راد ریس میگه تنها خانواده سلطنتی وارث غول موسس و خاطرات و جزئیات بوجود آمدن این دنیا هستن ، و این قدرت نسل به نسل در خانواده سلطنتی منتقل شده!!! در نتیجه ارن یا هیچ کس دیگه ای نمیتونه از این قدرت استفاده کنه ! و فقط پوسته ای برای نگهداری این قدرت هستن!

برادر راد ریس پدرش رو میخوره و این قدرت رو به ارث میبره بعد فریدا تو 15 سالگی این قدرت و اطلاعات رو به دست میاره !

آیا فریدا این اطلاعات رو در دوران کودکی به هیستوریا منتقل کرده؟

آیا شبی که خانواده ریس در معبد جمع شده بودن و گریشا به اونا حمله کرد، قرار بودن انتقال قدرت صورت به گیره؟ اما به کی و چرا ؟

مسئله بعدی اینکه پدر ارن از کجا میدونسته همچین جایی وجود داره و چطوری خودش رو به اونجا رسونده هم همچنان سواله ؟

سرنگ

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بالاخره مشخص شد سرنگی وجود داره که میتونه قدرت تایتان شدن را به انسان های عادی بده! اما این سرنگ چگونه ساخته شده هنوز مشخص نیست؟ آیا این سرنگ خون یا مایع نخاع تایتان موسس هستش که نسل به نسل منتقل شده یا نه به روش دیگه ای بوجود اومده؟ مسئله مهمتر اینکه اگه این سرنگ برای تزریق طراحی شده چرا راد ریس با لیسیدنش تبدیل شد خب از همون اول شربتش می کردن نه سرنگ !

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

سوال بعدی که ذهنمو درگیر کرده اینکه راد ریس به هیستوریا میگه بعد از زدن سرنگ حتما باید مایع نخاع طرف مقابل رو بخوره که تبدیل به تایتان هوشمند بشه ! این موضوع با تصاویری که از درگیری پدر ارن و فریدا نمایش داده شد همخونی داره! اما آیا گریشا هم این موضوع رو به ارن گوش زد کرده؟ و اگه این کارو کرده باز به این موضوع میرسیم که گریشا این اطلاعات محرمانه رو از کجا بدست آورده !

سوال بعدی اینکه چه موقعی زمان انتقال قدرت هستش! وقتی اولین بچه خانواده 15 سالش بشه؟ اگه اینه پس چرا راد ریس برادر کوچکترش تبدیل به تایتان شد نه راد؟ و اصلا چرا راد نباید به تایتان تبدیل بشه ! و اگر قرار بوده به تایتان تبدیل نشه چرا لحظه آخر این کارو کرد؟

کنی قاتل

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

یکی دیگه از سوال هایی که تو قسمت قبل مطرح شده بود، هدف کنی بود که تو این قسمت مشخص شد! کنی تو فکرش این بوده تا تبدیل به تایتان شه و قدرت سلطنتی رو بدست بیاره و جهان جدیدی رو خلق کنه!

اما خب با توجه به صحب های راد ریس فقط خانواده سلطنتی توانایی دریافت قدرت تایتان رو دارن در نتیجه کنی نمیتونه وارث قدرت باشه! چیزی که سال ها کنی براش تلاش کرده بود! اما نکته جالب اینجاست کنی وقتی متوجه این موضوع شد، خیلی کول و راحت باش برخورد کرد! (کم کم داره از کنی خیلی خوشم میاد!)

هیستوریا / ارن

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بالاخره هیستوریا خودی نشون داد و موفق شد برای یک بار هم که شده خودش تصمیم بگیره و انقدر نقش قربانی ها رو بازی نکنه در واقع این حرکت هیستوریارو می تونیم بازگشت قهرمانانه بدونیم :)) (حضور یمیر و تاثیرش در ناخودآگاه هیستوریا جالب و عجیب بود)، انصافا این کارم خیلی به موقع انجام داد ( گرچه این سکانس و موسیقی که پخش شد یکم فاز هندی و هالیوود داشت حال نداد!)

همچنین بخوانید » استفاده از سمپل های موسیقی متن انیمه توکیو غول برای ساخت آلبوم جدید امینم Kamikaze

قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعد از قاطی کردن برای راد ریس ، هیستوریا به سراغ ارن رفت، ارنی که تحت تاثیر حرف های راد ریس خودش رو باخته بود و با سرنوشتش کنار اومده بود ! اما هیستوریا با عزم راسخ، جلوی ارن وای میسته و بهش حالی میکنه که الان وقت لوس بازی نیست و انسان ها بدتر از تایتان ها هستن!

این سکانس و کمک هیستوریا به ارن فرضیه نزدیک شدن این دوتا به هم، در قسمت های بعدی رو تو ذهنم تقویت کرد !

در همین حین که هیستوریا داشت ارن رو همزمان ارشاد می کرد و نجات میداد، راد ریس مایع سرنگ شکسته شده رو لیس میزنه و تبدیل به تایتان میشه ! و با توجه به پیش نمایش قسمت بعد مشخصه شد ادامه وقایع معبد موکول میشه به بعد از ماجراهای منطقه اوروود !

این هم از بررسی قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan امیدوارم لذت برده باشد، مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات جالبتون هستم . در ادامه بخوانید » بررسی قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

همچنین بخوانید

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش چهارم

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش سوم

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم