بهترین آهنگ های رپ لاین گروه BTS

با معرفی بهترین آهنگ های رپ لاین گروه BTS در خدمت شما هستیم. بوی بند و یا گروه پسرانه بی تی اس BTS معروف ترین و بزرگترین بند در صنعت موسیقی کره جنوبیه که که میلیون ها و یا حتی میلیاردها نفر طرفدار داره. گروه بنگ‌تن سویِن‌دان که به اختصار با اسم بنگ‌تن و یا BTS شناخته میشه در سال 2013 با هفت عضو دبیو کرد و در عرض 3 سال به محبوبیت جهانی بی سابقه ای رسید و به نظر میرسه تعداد طرفداران و مخاطبان ایرانی این بند معروف روز به روز در حال افزایشه. هفت عضو این گروه به ترتیب سن کیم سوک‌جین (Jin)، مین یونگی (شوگا)، جونگ هوسوک (جیهوپ)، کیم نامجون (RM)، پارک جیمین، کیم تهیونگ (V) و جئون جونگ‌کوک (JK) هستن که کیم نامجون رهبر و لیدر اصلیِ گروه ست.

این گروه تعریف متفاوتی از موسیقی دارن و از قوانین و روش های معمول کی‌پاپ پیروی نمیکنن. حتی بارها در لیریک آهنگ هایشون و حتی در چندین مصاحبه رادیویی و تلویزیونی به صراحت اعلام کردن که خودشون رو آیدول به حساب نمیارن و موسیقی اون ها به هیچ عنوان کی‌پاپ نیست؛ پسرای BTS سبک خاص و بی مانند خودشون رو دارن. ترک های بنگ‌تن به طور کلی دو بخش ووکال/پاپ و رپ داره که هر بخش توسط خوانندگان خاصی اجرا میشه؛ قسمت های رپ بر عهده رپ لاین (یعنی شوگا، RM و جیهوپ) ست و بخش پاپ توسط ووکال لاین یعنی جین، جیمین، وی و جونگ‌کوک اجرا میشه. البته بی تی اس در ژانر های دیگه ای مثل هیپ هاپ و … هم فعالیت میکنه. در این مطلب به بهترین ترک های رپ لاین می‌پردازیم و امیدواریم از خوندن این مطلب و از گوش دادن به این ترک ها لذت ببرید! با مجله وارونه همراه باشید.


بهترین ترک های مشترک نامجون، جیهوپ و شوگا


Cypher Pt.1

پارت اول سایفر اولین ترک رسمی و آفیشالی بود که از رپ لاین منتشر شد. Cypher Pt.1 هفتمین ترک آلبوم “اوه! تو هم دیرت شده؟” ست که به اختصار O!RUL8,2? نوشته میشه؛ این آلبوم اولین آلبوم کاملی بود که بعد از دبیو از گروه بنگتن سویندان در سال 2013 منتشر شد. لیریک این ترک نوجوان پسندانه است و با همکاری هر سه عضور رپ لاین نوشته شده؛ البته رپ لاین برای نوشتن لیریک و آهنگسازی از Superme Boi هم کمک گرفتن که یکی از چهره های معروف و سرشناس رپ در کره جنوبیه. با گوش دادن به این آهنگ به راحتی متوجه سن کم آرتیست های اون میشین، هنرمندانی که علی رغم سن کمی که دارن (در سال 2013 نامجون و جیهوپ 19 ساله و یونگی 20 ساله بوده) با تلاش زیاد به نبوغی رسیدن که در دنیا کم نظیره.


همچنین بخوانید: آیا گوش دادن آهنگ هنگام درس خواندن مفید است؟


The Song That Will Make You Smile

“آهنگی که باعث میشود لبخند بزنی” یه ترک غیر رسمی از کیم نامجون و جونگ هوسوک است که قبل از دبیو رسمی گروه منتشر شده. مین یونگی (شوگا – Suga) در این ترک نقشی نداشته، در عوض لی سونگ گی، یکی از ووکالیست های معروف کره جنوبی ورس اصلی ترک رو میخونه. با اینکه پارت مربوط به نامجون و جیهوپ در آهنگ خیلی طولانی نیست اما این ترک یکی از زیبا ترین اجراهای اون هاست که متاسفانه به اندازه کافی بین طرفداران‌شون یا به قول معروف بین “آرمی” شناخته شده نیست.

تاریکیِ قبل از سحر تمام درد توست.

از سایه‌ای که ازش گذشتی نترس؛ سایه به این معناست که جایی نوری هست!

لیریک ویدئو رسمی کمپانی بیگ هیت در یوتیوب

Cypher Pt.4

پارت چهارم سایفر در سال 2016 و به عنوان یازدهمین ترک آلبوم “بال ها – Wings” منتشر شد. این آهنگ تا حدودی اسپویلر ایده آلبوم بعدی BTS بود و با تکرار جمله I Love Myself خبر انتشار آلبوم Love Yourself رو به آرمی داد. ریتم ملودی پارت چهارم Cypher با سه پارت دیگه تفاوت های زیادی داره که همین تفاوت و خاص بودن باعث بیشتر شدن جذابیتش شده. آخرین پارت سایفر درباره اهمیت ندادن به افکار سایرین و به خصوص بی توجه بودن نسبت به هیترها ست. شوگا، نامجون و جیهوپ بارها تاکید کردن حرف هیترها فقط باد و هواست و نباید باعث بشه تمرکزشون رو از دست بدن یا نا امید بشن. البته این آهنگ فقط درباره هیترها نیست و هنرمندان به طرفداران و شنونده های واقعی احترام گذاشتن و این محتوا رو با لیریکی با موضوع “احترام گذاشتن به خود” و “مقاوم بودن در برابر سختی ها” استتار کردن.


Cypher Pt.2: Triptych

پارت دوم سایفر، ترک هفتم مینی آلبوم Skool Luv Affair 2014 است. Cypher Pt.2 در بین چهارگانه سایفر، بعد از پارت سوم، بیشترین محبوبیت رو در بین طرفداران داره. رپر کره ای و کارآموز سابق کمپانی بیگ هیت، Superme Boi در این پارت از سایفر هم حضور داره؛ لیریک با همکاری هر چهار نفر نوشته شده و سوپریم بوی بخش ابتدایی آهنگ رو خونده. لیریک این ترک خیلی چالش برانگیزه و توانایی و مهارت هر کدوم از اعضای رپ لاین رو به نحوی به نمایش میذاره.

این ترک بعد از بی احترامی و توهین های B-Free (رپر و آیدول سابق کره جنوبی) به رپ لاین بنگ‌تن و آرمی ساخته شد؛ بعضی افراد معتقدن این ترک همون جواب دندان‌شکن بنگ‌تن به B-Free بوده اما بعضی دیگه مخالفن و فکر میکنن انتشار این ترک بعد از اون حادثه فقط یک تصادف بوده. قضاوت با شما.

فرقی نمیکنه حریف ما چه کسیه؛ به هر حال ما میبریم!

Whoever is in the ring, we’ll win


طرفداران بیلی آیلیش بخوانند: مستند بیلی آیلیش چه راز هایی را درباره او فاش میکند؟


Intro: Skool luv Affair

ترک ابتدایی (Intro) دومین آلبوم بی تی اس با اسم Skool Luv affair یکی از محبوب ترین ترک های رپ لاین بین آرمی هاست. لیریک این آهنگ شبیه به یه کَل کل بین اعضای رپ لاین سر نظرات مختلفشون درباره رپه. شوگا با اعتراض و گلایه از عشق شروع میکنه، هوسوک میگه حتی رپ هم باید سرشار از امید و نور زندگی باشه و در آخر نامجون از سبک هیپ هاپ و ایدئولوژی های شخصیش دفاع میکنه. لیریک این ترک با همکاری هر سه عضو رپ لاین نوشته شده؛ اما از اونجایی که آلبوم Skool Luv Affair دومین مینی آلبوم رسمی بند بود، Pdogg و Slow Rabbit به عنوان منتور و راهنما در روند نوشتن لیریک و آهنگسازی به اعضا کمک میکردن.

در ادامه بخوانید » سفر به کره جنوبی ؛ ویدیویی جذاب از ویژگی های بخش جنوبی شبه‌جزیرهٔ کره ! 


Cypher Pt.3: Killer

بلاخره نوبت به سومین و محبوب ترین پارت Cypher رسید. پارت سوم سایفر در سال 2014 و به عنوان پارت هفتم آلبوم Dark and Wild منتشر شده. نامجون، شوگا و جیهوپ میخواستن با این آهنگ به سختی هایی که کشیدن بپردازن و به اصطلاحا هیترها و مخالفانشون بگن که برای چیزی که به دست آوردن انرژی و زمان زیادی صرف کردن، بنابراین قرار نیست فقط به خاطر حرف های آزارد هنده هیترها بیخیال اهدافشون بشن و دست از تلاش بردارن! و حالا بعد از گذشت هشت – نه سال به همه دنیا نشون دادن که لایق چیزی که به دست آوردن هستن. این آهنگ در ورس دوم به اوج خودش میرسه و تا انتها هم عالی عمل میکنه، ورس های هر سه نفر قابل توجه و مثال زدنیه.

چیزی که تا الان دیدین فقط یه پیش غذا بود، وعده اصلی در راهه. رپ من به زودی شکم و گوش شما رو پر میکنه!


Respect

ترک “احترام” دوئت (دوتایی) محبوبی از RM و شوگاست که در سال 2020 به عنوان هفدهمین ترک آلبوم معروف و پر فروش Map Of The Soul: 7 منتشر شد. نود و هشت درصد کاربران گوگل از گوش دادن به این آلبوم راضی بودن و لذت بردن. تولید صفر تا صد این ترک توسط خود نامجون و شوگا و با همکاری Hiss Noise انجام شده. El Capitxn هم در تنظیم آهنگ با مین یونگی (شوگا) همکاری کرده.

در ادامه بخوانید » سریال دبیرستانی کره ای بهترین اشتباه ؛ داستانی پر فراز و نشیب 

یعنی احترام گذاشتن به یه نفر انقدر چیز راحتیه؟ من هنوز هم نمیفهمم

اما کسی که وقتی باهاش بدرفتاری میشه باز هم گرم لبخند میزنه… آره خود تو! امیدوارم توی زندگیت سعادتمندی و شکوه رو حس کنی!

لیریک ویدئو بیگ هیت در یوتیوب

Outro: Her

آخرین ترک آلبوم Love Yourself ورژن Her، آهنگی با همین اسمه که یکی از خاص ترین و پربازدید ترین ترک های این آلبومه. این آهنگ در 18 سپتامبر سال 2017 منتشر و با استقبال بسیار زیاد همه علاقه مندان موسیقی و رپ رو به رو شد. Her اولین ترکی از رپ لاین بود که محتوای عاشقانه داشت و نسبت به ترک های قبلی سافت تر و رومانتیک تر بود و چندان به “اهداف و آرزوها و…” نپرداخته بود. توی این ترک هدف، پیدا کردن عشق واقعی و آرزو، در آغوش گرفتن کسی ست که عمیقا دوستش داری.

در ادامه بخوانید» بهترین سریال های عاشقانه کره ای از نگاه IMDB 

نمیدونم عشق واقعی هست یا نه؟!

اما وقتی بهم گفتی اگر من بمیرم تو هم میمیری، از اون لحظه تو به دنیای من تبدیل شدی. آره. تو جواب همه سوالات منی… من Her صدات میکنم چون تو دلیل اشک منی!

لیریک ویدئو بیگ هیت در یوتیوب

DDaeng

آهنگ دی‌دنگ یه ترک غیر رسمیه که به هیچ آلبوم یا مینی آلبوم خاصی تعلق نداره. این ترک در فستیوال فستای سال 2018 اجرا شد. این ترک تم دیس داره و کلا به صورت طبیعی با هر کسی که حتی برای یک لحظه به اون ها شک داشته مخالفت میکنه و دیس میده (یا حداقل اینطور به نظر میرسه). رپ لاین گروه BTS از همون شروع کار در سال 2013 مورد نفرت و بی احترامی های زیادی از طرف مردم و رپرهای به نام اون زمان کره جنوبی قرار گرفت و سال ها در سکوت تمام توهین ها و نفرت ها رو تحمل کردن.

لیریک ترک DDaeng با همکاری هر سه نفر نوشته شده، اون ها توی لیریک این آهنگ به آرمی گفتن که نباید توی هیچ شرایطی تسلیم بشن، بلکه همین شرایط سخته که باعث میشه آدم ها رشد کنن و به جایگاه های برتر برسن. قابل ذکره که شوگا بخش اصلی کار تولید، تنظیم و آهنگسازی رو برعهده داشته. جیهوپ پرفورمنس و اجرای فوق العاده ای از خودش به نمایش گذاشته، اون صدای متفاوت و جذابی داره به طوری که شنونده احساس میکنه صدای اون رو از بالای بلندترین کوه ها و یا از اعماق دریا میشنوه.


Ugh!

ترک Ugh یا Ukae یکی از موفق ترین ترک های رسمی رپ لاینه که باعث شد توانایی های RM، شوگا و جیهوپ بهتر و بیشتر از قبل شناخته بشه. این آهنگ دوازدهمین ترک آلبوم Map Of The Soul: 7 ست که در سال 2020 منتشر شد. لیریک آهنگ درباره خشم و عصبانیت روزمره زندگیه، احساسی که اغلب اوقات تجربه میکنیم و احساسی که بیشر وقت ها غیر ضروری و آسیب زننده است. این احساسات زمانی خطرناک و مخرب میشن که در اون ها غرق بشین و یا بعد از مدتی اون ها رو رها نکنین. پسرها با این آهنگ خواستن بگن که به هیچ عنوان طرفدار اون درجه عمیق و آسیب رسان خشم نیستن و باور دارن همه افراد باید برای به دست گرفتن کنترل احساسات لحظه ای شون تلاش کنن.

در ادامه بخوانید » 5 آلبوم موسیقی که باید در روزهای بارانی گوش کنید! 


Trivia

تریویا در واقع مجموعه ای از سه ترک سولو از هر کدوم از اعضای رپ لاینه. هر سه این ترک ها در آلبوم Love Yourself ورژن Answer در سال 2018 منتشر شدن. دومین ترک آلبوم با عنوان Trivia: Just Dance سولوی جونگ هوسوک (جیهوپ) ست که درباره شادی، امید به زندگی و لذت بی پایان رقصه و لیریک و ملودی شاد و لذت بخشی داره.

بعد از اون ترک سولوی نامجون با عنوان Trivia: Love به عنوان ترک ششم در آلبوم قرار گرفته. این ترک درباره عشق و شباهت اون به انسان و انسانیته (بازی با کلمات: عشق در زبان هانگول/ کره ای Saran و انسان Saram نوشته میشه)؛ این ترک ملودی گوشنواز و لیریک رومانتیکی داره که با بقیه ترک های سولوی نامجون متفاوته. آخرین پارت از سه گانه Trivia با عنوان “الاکلنگ” یا Seesaw یازدهمین ترک آلبوم Answer ست که سولوی شوگاست. این اهنگ لیریک عاشقانه و غم انگیزی داره و داستانی درباره جدایی دو عاشق رو روایت میکنه. به شخصه این آهنگ شوگا رو بهتون پیشنهاد میکنم، حتی اگه طرفدار کی-پاپ نیستین و یا سبک دیگه ای از موسیقی رو بیشتر میپسندین باز هم حداقل یک بار به Seesaw گوش بدین.

اوایلش بازی الاکلنگ جذاب بود. اما قبل از اینکه بفهمیم توی این بالا و پایین های تکراری، احساسی و بیهوده خسته شدیم.


Outro: Tear

و بلاخره به آخرین مورد این لیست رسیدیم. اشک یا Tear ترک بسیار محبوب و مشهوری ست که به عنوان یازدهمین و آخرین ترک آلبوم Love Yourself ورژن Tear در سال 2018 منتشر شد. لیریک، ملودی و رپ خود آرتیست ها به قدری جذاب و گوشنوازه که به یکی از قفلی های طولانی مدت‌تون تبدیل میشه. تقریبا تمام آهنگ های بنگ‌تن سویندان بک‌-استوری ها و داستان های خودشون رو دارن اما داستان پشت این ترک قدری متفاوته و اشک آدم های زیادی رو درآورده. شوگا در یکی از قسمت های مجموعه Break The Silence داستان پشت این ترک رو اینطور تعریف میکنه:

“در ابتدای سال 2018 همه ما تحت فشار روحی و روانی زیادی بودیم و استرس زیادی رو تحمل میکردیم تا جایی که تصمیم گرفتیم پایان کار گروه رو به طوری رسمی اعلام کنیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم یک بار دیگه تلاش کنیم. این ترک ترکیبی از بیت قوی و کلمات غم‌انگیزی ست که از تجربه خود ما الهام گرفته شده و ما (رپ لاین) این آهنگ رو به همه اعضا تقدیم میکنیم.” بعد از انتشار ورژن Tear آلبوم Love Yourself، گروه بهترین سال کاری خودش رو تجربه کرد و به موفقیت های بی سابقه ای رسید.

در ادامه بخوانید » معرفی سایت‌ های آموزش موسیقی | رایگان موسیقی بیاموزید! 


امیدواریم که از معرفی بهترین آهنگ های رپ لاین گروه BTS لذت برده باشید. هرکدوم از هفت عضو گروه بی نظیر بی تی اس، میکس تیپ ها و ترک های سولوی خودشون رو دارن. رپ لاین هم از این قاعده جدا نیستن و هر کدوم توی ترک های سولو سبک و استایل خاص خودشون رو به مخاطب ارائه میکنن. به نظر شما بهترین آهنگ های رپ لاین گروه BTS کدوما هستن؟ یادتون نره که بهمون بگید بایس شما کدوم یکی از اعضاست؟ دوست دارید بیشتر راجع به کدوم یک از اعضا براتون پست بذاریم؟

همچنین بخوانید: چرا بزرگترها از آهنگ های جدید بدشان می‌آید؟