هوش مصنوعی که فعالیت مغز را به نوشته تبدیل می کند!!!!

تبدیل فعالیت مغز به نوشته توسط هوش مصنوعی از تازه ترین خبر های این روز های دنیای تکنولوژی است! با ما باشید تا در مورد تبدیل فعالیت مغز به نوشته توسط هوش مصنوعی بیشتر بدانیم!

خواندن ذهن باز هم یک قدم به واقعیت نزدیک تر شده است! محققان موفق شدند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی فعالیت مغز را به نوشته تبدیل کنند! در حال حاضر این سیستم فقط برای افرادی کار میکند که با صدای بلند صحبت می کنند!

اما قرار است از این سیستم برای بیمارانی که به دلیل صدمات مغزی قادر به صحبت کردن نیستند استفاده شود! یا افرادی که به دلیل سندروم های مختلف توانایی صحبت کردن ندارند!


رباتی که دعا می خواند !!! به دعاهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوش کنید!!!

هوش مصنوعی برای تست چشم ؛ خبر های خوش برای بیماران دیابتی در راه است!!


در این گزارش به مراحل شکل گیری این سیستم هم اشاره شده است!

این مراحل در ژورنال اعصاب و روان نوشته شده! بر اساس نوشته های این ژورنال 4 بیمار که حملات صرعی داشتند در این تحقیقات شرکت کردند! در مغز آنها ملیه های الکترودی نصب شده است تا فعالیت مغزشان بررسی شود!

از این داوطلبان خواسته شده بود از روی 50 سری جمله چندین بار بخوانند! در حین رو خوانی بلند فعالیت مغزشان هم نمایان می شد! در نهایت اطلاعات به ماشینی الگوریتم دار داده شد!

این ماشین مانند هوش مصنوعی است که فعالیت مغز برای هر جمله ی خوانده شده را به شماره تبدیل می کند!

برای اطمینان از درستی سیستم فعالیت مغز در حین انجام کار دیگری به عنوان داده وارد سیستم شد! سیستم داده ها را به شماره تبدیل کرد!

شماره هایی که سیستم اول داده بود به کلمات برگردان شدند ! اما شماره های دوم که ناشی از صحبت نبودند به لغاتی تبدیل شدند که در واقع وجود نداشتند!

سیستم از این داده ها و اطلاعات وارد شده برای یادگیری بهتر استفاده میکرد! مثلا برای یاد گرفتن اینکه چه کلماتی در کنار هم استفاده می شوند! و این کلمه ها در کنار هم چه معنایی دارند!

بر همین اساس محققان موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی از صدای افراد نوشته تهیه کنند!

این را هم بگوییم که این سیستم بدون اشتباه نبوده است! گاهی اوقات لغات را جا به جا وارد کرده! یا اینکه حروف را با هم عوض کرده و در نتیجه کلمات دیگری به وجود آمده است!

در کل سیستم درستی بالایی نسبت به هر نمونه ی پیش از خود دارد! البته برای هر کسی میزان درستی و خطا ممکن است متفاوت باشد! برای یک نفر به طور متوسط 3% خطای سیستمی وجود دارد!

این در حالی است که اگر از ایک انسان بخواهیم با این سرعت گفته ها تایپ کند 5 % خطا وجود دارد!! در این خطا ها هم الگوریتم خاصی وجود دارد!

مثلا جمله های خاصی همیشه برای سیستم مشکل به وجود می آورند! پس شناسایی این جمله ها راحت بوده و برطرف کردنشان هم راحت تر است!

این تحقیقات برای همه ی محققان جالب است!

چرا که داده های این سیستم برای هر نفر کمتر از 40 دقیقه زمان برده است! سیستم های قبلی به ساعت ها زمان نیاز داشتند! البته درصد خطا هم در آنها بالاتر بود!

مشکل این جاست که این سیستم در حال حاضر برای همه قابل استفاده نیست! چرا که لازم است حتما نوشته ها با صدای بلند خوانده شوند!

محققان درگیر در این تحقیق خاطر نشان کرده اند که الان برای نگرانی در مورد خواندن ذهن ها خیلی زود است! این سیستم فقط با کار گذاری الکترود ها کار می کند!

در این کار هم باید قوانین اجتماعی را در نظر گرفت!!! ما هنوز هم خیلی خیلی از خواندن ذهن ها فاصله داریم! و باید از همین الان یاد بگیریم در صورت موفقیت وجدان و درستی را زیر پا نگذاریم!!!