میزان فعالیت شما تاثیر مستقیمی بر روی استخوان هایتان دارد.استخوان یک بافت زنده است و واکنش هایی نسبت به فشار وارد شده بر روی آن نشان می دهد.تمرینات ورزشی و تاثیر آن بر استخوان ها چگونه است ؟

هر ساله حدود 10 درصد از مواد تشکیل دهنده استخوان که قدیمی شده اند از بدن خارج می شوند.و جای خود را به استخوان های تازه می دهند ورزش می تواند این تراکم استخوان جدید را افزایش دهد.مایکل اکونس، پزشک و عضو انجمن تحقیقات استخوان و مواد معدنی آمریکا و استاد دانشکده پزشکی هند می گوید :استخوان های شما زمانی قوی تر می شود که شما فعال بوده و تمرینات ورزشی داشته باشید.در غیر این صورت استخوان های ضعیف و شکننده خواهید داشت.


همچنین بخوانید :


۱۰ دقیقه تمرینات ورزشی برای افراد پرمشغله !


۶ هفته تمرینات ورزشی برای داشتن اندامی ایده آل در تابستان !


سیکس پک می خواهید ؟ پس با ۶ تا از بهترین تمرینات برای عضلات شکم آشنا شوید


بسیاری از مقالات به شما می گویند تاثیرات تمرینات ورزشی در ساختن استخوان است اما ساختن استخوان را به راحتی مانند ساختن عضله بیان می کنند اما در حقیقت این موضوع آن قدر آسان نیست.یک فرد توانایی ساخت عضله را در طول زندگی حفظ می کند.هنگامی که ما در طول تمرینات ورزشی می گوییم عضله های بیشتری می خواهیم ،تمرینات ورزشی قوی تری انجام می دهیم و اگر عضله دچار آسیب شود سریعا درمان می شود.

استخوان ها نیز در دوران بلوغ و جوانی با انجام تمرینات سخت ورزشی مانند دویدن و وزنه برداری می توانند قوی تر شوند.اما برخلاف عضله ،استخوان ها در طول زندگی نمی توانند رشد کنند و بزرگ تر شوند.بزرگ ترین توده استخوانی هر فرد اسکلت بدن اوست که متاسفانه با افزایش سن رشد نخواهد کرد.تحقیقات توسط موسسه ملی بهداشت و مراکز کنترل بیماری می گوید ما به حداکثر توده استخوان بین سنین  25 تا 30 سالگی می رسیم.استخوان به طور مداوم از طریق فرایندی که در آن سلول هایی به نام استئوکلاست ها را استخراج می کنند، تونل ها را از طریق استخوان حفاری می کنند، و سپس سلول ها به نام استئوبلاست ها، این تونل ها را با استخوان جدید تبدیل می کنند.

اگر شما نیز می خواهید استخوان های قوی تری در سنین 80 و یا 90 سالگی داشته باشید پس دست به کار شویدو از تمرینات ورزشی غافل نگردید.همچنین می توانید برای دانستن بهترین زمان ورزش این مطلب رااز دید عصب شناسان بهترین زمان ورزش کردن در طول روز کدام است ؟ را مطالعه کنید.