حریم خصوصی آنلاین – یا فقدان آن – به یک مسئله برجسته تبدیل شده است. در نتیجه، سرویس‌های بیشتر و بیشتری ویژگی‌هایی را اضافه می‌کنند که درمورد نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کاربران‌شان به چاره می‌پردازند. اگر بیننده YouTube هستید (و چه کسی این روزها نیست؟)، احتمالا یکی از این نگرانی‌ها دیده شدن history شماست. که می‌تواند به بازاریابان و اشخاص دیگر اطلاعات بیشتری از آنچه که احتمالاً می‌خواهید بدانند، در مورد شما بازگو کند. نحوه حذف اتوماتیک تاریخچه جستوجو در یوتیوب یکی از راهکارهاست.

در حالی که قبلاً می‌توانستید تاریخچه خود را به صورت دستی حذف کنید، Google اخیراً این فرآیند را به صورت خودکار انجام می‌دهد، بنابراین دیگر نیازی نیست به خود یادآوری کنید که منظم این کار را انجام دهید.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


نحوه حذف اتوماتیک تاریخچه جستوجو در یوتیوب

حذف history یوتیوب

  • برای مشاهده سابقه History خود در یوتیوب، به بخش Activity controls بروید. برای رسیدن مستقیم به آنجا می‌توانید این لینک را دنبال کنید. یا می‌توانید از صفحه اصلی حساب Google خود شروع به کار کنید. بر روی برگه “Data & personalization” سپس “YouTube history” > “Manage activity” کلیک کنید.
  • در YouTube History، دو کادر را مشاهده خواهید کرد. کادر سمت راست به شما کمک می‌کند تعیین کنید که تاریخچه و جستجوی YouTube شما چطور و چه زمانی حذف شود. اگر قبلاً در این صفحه نبوده‌اید، احتمالاً میگوید فعالیت را ادامه دهید تا آن را به صورت دستی حذف کنید (Keeping activity until you delete it manually). روی لینک “Choose to delete automatically” کلیک کنید.
  • حال می‌توانید انتخاب کنید که Google سابقه YouTube شما را بعد از سه ماه یا بعد از 18 ماه حذف کند. بر روی گزینه مورد نظر خود کلیک کنید.

و تمام…

غیرفعال کردن تاریخچه در یوتیوب

غیرفعال کردن تاریخچه در یوتیوب

اگر ترجیح می‌دهید کارها را ساده‌تر کنید و تاریخچه خود را به هیچ وجه ذخیره نکنید، اتفاقا می‌توانید این کار را انجام دهید. از صفحه YouTube History شروع کنید و به کادر سمت چپ نگاه کنید. می‌گوید سابقه YouTube شما روشن یا خاموش است. اگر روشن است و می‌خواهید خاموشش کنید:

  • بر روی “Change setting” کلیک کنید.
  • شما دو کادر تأیید را مشاهده خواهید کرد، یکی شامل فیلم‌های YouTube که تماشا می‌کنید می‌شود و دیگری جستجوهای شما در YouTube را شامل می‌شود. اگر می‌خواهید ذخیره سابقه هر دو را متوقف کنید، آن‌ها را روی حالت off قرار دهید.

حذف کامل تاریخچه جستوجو

حذف کامل تاریخچه جستوجو

سرانجام، اگر می‌خواهید همین حالا از کل تاریخچه مشاهده خود خلاص شوید:

  • در صفحه سابقه YouTube، روی سه نقطه در سمت راست کادر جستجو بالا کلیک کنید. روی لینک “Delete activity by” کلیک کنید.
  • فعالیت خود را برای ساعت اخیر، روز اخیر، برای همه زمان‌ها یا در یک محدوده سفارشی حذف کنید. در اینجا همچنین لینکی وجود دارد که شما را به همان گزینه‌های حذف خودکار که قبلاً توضیح دادیم، می‌برد.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.