معرفی سریال The Queen’s Gambit

با معرفی سریال The Queen’s Gambi در خدمت شما هستیم. نام سریال کویینز گمبیت در واقع نام یک تاکتیک برای شروع بازی شطرنج است. داستان این سریال بر اساس رمانی در سال 1983، ساخته شده است. این مجموعه ی جذاب در واقع یک مینی سریال هفت قسمتی است‌. این سریال جذاب توسط اسکات فرانک و آلن اسکات ساخت شد.  و در تاریخ 23 اکتبر سال 2020 در نتفلیکس منتشر شده است.


همچنین بخوانید: 5 فیلم شبیه سریال “The Queen’s Gambit”که باید تماشا کنید!


خلاصه داستان

معرفی سریال The Queen's Gambi

این سریال در رابطه با دختری به نام بث هست که رویای قهرمانی در مسابقات شطرنج جهان را در سر دارد.  طبعاً در این مسیر با فراز و نشیب های بسیاری رو به رو می شود و با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. مینی سریال The Queen’s Gambit در یتیم خانه دختران شروع می شود.

بث اولین درس های شطرنج خود را نزد سرپرست یتیم خانه فرا می گیرد. در دهه 1950 معمول بود که در یتیم خانه به بچه‌ها قرص آرامبخش تجویز می‌شد و این امر گاها موجب اعتیاد تعدادی از بچه‌ها به قرص های آرامبخش می شد.

به همین دلیل بث مانند سایر کودکان یتیم خانه نبود و انجام تکالیف و حضور در کلاس های درس و سرود برای بث جذابیت چندانی نداشت و تنها چیزی که او را به خود جذب می‌کرد قرص های سبز آرامبخش و صفحه شطرنج بود.
سرپرست یتیم خانه در ابتدا قصد آموزش شطرنج را به بث نداشت اما تیزهوشی و سماجت او چاره ای برای سرپرست یتیم خانه باقی نگذاشته بود.


همچنین بخوانید: 5 فیلم براساس زندگی واقعی که حتما باید ببینید!


بث در ابتدا با تماشای بازی تک نفره ی آقای شیبل (سرپرست پرورشگاه) قوانین بازی را می آموزد و بعد به واسطه مصرف قرص های آرامبخش صفحه ی شطرنج را بر سقف پرورشگاه میبیند و مشغول انجام همان حرکات آقای شیبل در ذهن و بر صفحه ی خیالی می شود.

چند سال بعد از این قضایا بث توسط خانواده ای از لکسینگتون به فرزند خاندگی پذیرفته می شود.
پس از فرزندخواندگی بث در مسابقات مختلف شطرنج حضور پیدا می‌کند و بردهای پیاپی وی او را به شدت مشهور می کند اما به علت مشکلات مختلف کنترل زندگی اش را از دست می دهد.

معرفی سریال The Queen’s Gambi

معرفی سریال The Queen's Gambi

این سریال یکی از پر هزینه ترین سریالهای نتفلیکس بوده است. می پرسید چرا؟ برای فهمیدن علت این هزینه زیاد ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

داشتن لوکشین های متفاوت و دلنواز، لباس های فوق العاده زیبا و گوناگون و متفاوت یکی از علت های پرهزینه بودن این مینی سریال است. این مینی سریال یک ژانر ثابت ندارد و در طول سریال می‌توان شاهد ژانر ها و موضوعات مختلف بود.

طبعا این امر باعث می شود که هر بیننده‌ای با هر سلیقه ای به این مینی سریال زیبا علاقه پیدا کنید. این مینی سریال با اینکه فضای ورزشی دارد ولی گاها دنبال شعله ور کردن احساسات بیننده است و در بعضی از شرایط سیاست را نیز وارد سریال می‌کند.

به همه توصیه می کنم که حتما این مینی سریال را ببینند. به خصوص علاقمندان به بازی شطرنج. چون در نگارش داستان های مربوط به این سریال، گری کسپاروف قهرمان سابق شطرنج جهان و بروس پاندولفینی مربی شطرنج به عنوان مشاور حضور داشته اند و تمام حرکات شطرنج را با وسواس خاصی طراحی کرده اند.

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید❤️

در ادامه بخوانید:

بررسی مینی سریال Devs ؛ سفر به دنیای مردگان با تمام اعداد بین صفر و یک