فیلم براساس زندگی واقعی! آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شاید روزی داستان زندگی شما از سوی کارگردانی به فیلم تبدیل شود؟فیلم های براساس زندگی واقعی همواره مورد طرفدار مخاطبان و فیلم سازان بوده است.گاهی فیلم هایی براساس زندگی واقعی بسیار شبیه به زندگی خودمان هستند و این موضوع باعث همزاد پنداری می گردد.از این رو ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم 5 تا از بهترین فیلم ها براساس زندگی واقعی را برای شما بیان کنیم :

The Pianist

IMDb : 8.5

زمان انتشار:2002

کارگردان:Roman Polanski

نویسنده:Ronald Harwood , Wladyslaw Szpilman 

بازیگران:Adrien Brody, Thomas Kretschmann, Frank Finlay

این فیلم برنده اسکار بهترین کارگردانی ،بهترین بازیگری ،بهترین سناریو دارای صحنه هایی است که فراموش کردن آن ها واقعا مشکل است!پیانیست درباره واقعیت های جنگ جهانی دوم است.این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام که در آن ولادیسلاو شپیلمان پیانیست مشهور لهستانی خاطرات خود را بازگو می کند ،و در مورد زنده ماندن پیانیست مشهوری است که از رفتن به اردوگاه زندان در لهستان اشغال شده توسط نازی ها فرار کرده است.اگر تا کنون این فیلم را ندیده اید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را ببینید!


حتما ببینید:

8 فیلم درباره خود شناسی که حتما باید ببینید 


IMDb : 8.1

زمان انتشار:2013

کارگردان:Steve McQueen

نویسنده:(کتاب)John Ridley (سناریو), Solomon Northup

بازیگران:Chiwetel Ejiofor, Michael Kenneth Williams, Michael Fassbender, Brad Pitt

 این فیلم برنده ،بهترین فیلم ، بهترین فیلم نامه اقتباسی ، بهترین بازیگر نقش مکمل زن جوایز اسکار درباره داستان زندگی واقعی یک مرد آفریقایی تبار-آمریکایی به نام  سالومون نورثاپ است.  سالومون نورثوپ ، که در سال 1841 در نیویورک زندگی می کرده است ، او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود .داستان  سالومون با تلاش برای 12 سال زنده ماندن به عنوان یک برده ، یکی از چشمگیرترین تولیدات در مورد تاریخ ایالات متحده در سال های اخیر است.

IMDb : 7.0

زمان انتشار:2011

کارگردان:Sean McNamara

بازیگران:AnnaSophia Robb, Dennis Quaid, Helen Hunt

بتانی همیلتون یک ورزشکار جوان ، زیبا و موفق در رشته موج سواری است.مبارزه بتانی ، که در نتیجه حمله کوسه بازوی خود را از دست می دهد ، برای حفظ زندگی و ورزش یک داستان واقعی الهام بخش است.که نشان می دهد که نباید در مقابله با سختی های زندگی به راحتی شکست را قبول کرده و  باید مبارزه کنیم.

IMDb:8

زمان انتشار:2007

کارگردان:Gabriele Muccino

بازیگران:Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith

در جستجوی خوشبختی یا در جستجوی شادمانی، عنوان فیلمی درام و زندگی نامه ای محصول ۲۰۰۶ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی گابریل موچینو است. داستان فیلم بر اساس بی‌خانمانی حدوداً یک‌سالهٔ کریس گادنر است که ویل اسمیت نقش وی را بازی می‌کند.

کریس گادنر خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند.
کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد.

Into the Wild

فیلم براساس زندگی واقعی

IMDb :8.1

زمان انتشار:2007

کارگردان:Sean Penn

بازیگران:Emile Hirsch ,Marcia Gay Harden,William Hurt

این فیلم به کارگردانی شان پن نامزد دریافت دو جایزه در اسکار بوده است.داستان فیلم در مورد پسری است که بعد از تمام شدن تحصیلات دانشگاهی تصمیم می گیرد که در زندگی خود تغییر ایجاد کند و از همین رو به سفری طولانی می رود.که این سفر زندگی او را کاملا تغییر می دهد.


حتما ببینید:

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند آشنا شوید !