سرانجام نسخه رسمی VST درام ماشین های محبوب TR-808 و TR-909 منتشر شد

رولند نسخه رسمی نرم افزار درام ماشین TR-808 و TR-909 دو تا از محبوب ترین ماشین درام های تمام دوران را منتشر می کند. نسخه VST درام ماشین TR-808 و TR-909 قرار است در کنار اینسترومنت مجازی RX Orchestra در ماه های آینده بر روی سرویس Roland Cloud قرار بگیرد.

اگر چه نرم افزار 808 و 909 قبل ازاین بصورت غیر رسمی منتر شده اند، اما این اولین بار است که Roland آنها را به عنوان VST های جداگانه منتشر کرده است. همانند سایر VST های رسمی Roland (همانند SH-101 و Juno-106)، تولید نرم افزار 808 و 909 بر اساس مدار اورجینال و طراحی سخت افزار این دو ماشین درام آیکونیک بوده است.

رولند نسخه رسمی نرم افزار درام ماشین TR-808 و TR-909 را منتشر می کند

پلاگین RX Orchestra جدید Roland بر اساس یکی از خطوط تولید SRX شرکت که از سال 2000 فعال است طراحی شده.در نشست خبری رولند اعلام شد که vst های سری SRX برنامه ریزی شده اند تا در آینده شامل پک هایی نظیر کیت درام، پیانو کنسرت و سازهای زهی گروهی شوند.

سرویس رولند کلاد Roland Cloud سرویس آنلاینی است که کاربران با پرداخت ماهیانه 19.95 دلار می توانند به نرم افزار های سینت های مختلف تولید شده توسط رولند دسترسی داشته باشند. گرچه این سرویس در ابتدا کارش را با انتشار محدود نرم افزار های منتخب آغاز کرد اما در ادامه با اضافه کردن نسخه VST سینت های نظیر  سینت D-۵۰،  سینتی سایزر های کلاسیک Jupiter-۸ و Juno-۱۰۶ این سرویس را جذاب تر از قبل کرد.

نسخه رسمی نرم افزار درام ماشین TR-808 و TR-909 از سری محصولات جدید این کمپانی هستند که در کنار رکوردر دستی R-۰۷  که قابلیت کنترل بوسیله گوشی و اپل واچ را دارد، منتشر شدند.

 

در ادامه بخوانید :