برد با ناک داون در راند اول برای الیستر اوریم!

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 149 در خدمت شما هستم. یو اف سی فایت نایت 149 یا یو اف سی سن پترزبورگ شامل چند بازی ناب و زیبا بود که هیچ کدوم از اهمیت بالایی برخوردار نبودن! ولی به شدت جذاب بودن مخصوصا بازی اسلام مخاچف و آرمن ساروکیان (امیدوارم اسمش و درست نوشته باشم)، دو تا ورزش کار آماده ، تکنیک بالا، هوش مبارزه بالا و … این بازی رو به یه کو مین ایونت خیلی جذاب تبدیل کرد.

بازی مین ایونت هم بین الیستر اوریم و الکسی اولینیک برگزار شد او بازی هم خیلی ناب بود و اوریم موفق شد در راند اول الکسی اولینیک رو ناک داون کنه !

در ادامه راجع به بازی های کارت اصلی بیشتر صحبت می کنم، متاسفانه از اونجایی که بازی ها در ESPN+ پخش میشه دسترسی به بازی های خیلی سخت شده حتی ریپلی بازی هارم به سختی گیر میارم، پس اگه راهی برای دانلود و تماشای بازی ها بصورت رایگان دارین حتما به منم بگید !!!!

من خلاصه ویدیو یکسری از مبارزات رو به سختی گیر آوردم و براتون گذاشتم اما کیفیتش چنگی به دل نمیزنه !

همچنین بخوانید »

Main Card

کارت اصلی یو اف سی 149 با یه بازی کنسلی دارای 5 تا بازی بود که به غیر بازی جوتکو / آمادوفسکی، 4 تا بازی دیگه خیلی جذاب بود. از بازی مین ایونت شروع می کنم جایی که اوریم در راند 1 اولینیک رو ناک داون کرد، بازی کو مین ایونت جذابترین بازی شب بود و به عنوان بهترین بازی شب هم انتخاب شد، بازی بعد سه راند به نفع اسلام تموم شد، تو بازی سوم سرگی پاولویچ ، مارسلو گولم رو در راند اول ناک داون کرد، بازی چهارم هم آنتونینا شوچنکو در یک بازی تقریبا نزدیک بازی رو به رکسن مدافری واگذار کرد و در نهایت در بازی آخر که بیشتر رو زمین هم بود کریستوف جوتکو در سه راند موفق شد آلن آمدوفسکی رو شکسست بده!

Alistair Overeem / Aleksei Oleinik

آلیستر اوریم برخلاف K1 تو ufc خیلی موفق نبوده ، گرچه بردهای خوبی داشته (شکست براک رزنر،فابریسیو وردوم،جونیور دوسانتوس و…) ولی هیچ وقت موفق نشده کمربند قهرمانی رو بعد سالها حضور تو ufc بدست بیاره ! و در حال حاضر در رنک 7 دسته فوق سنگین وزن حضور داره!

اوریم پارسال دوتا بازی داشت یه برد با ناک داون در راند اول در مقابل سرگی پاولویچ و یه شکست با ناک داون در مقابل کورتیس بلید آماده!!! تازه در اواخر سال 2017 هم در مقابل فرانسیس نگانو در راند اول ناک اوت شد!!! اونم به شکلی خیلی وحشتناک !

الکسی اولینیک هم بار رنک 9 و 41 سال سن یکی از باسابقه ترین فایترهای MMA و UFC هستش ، الکسی پارسال دوتا بازی داشت و هر دو بازی( بازی با مارک هانت و آلبینی) رو در راند اول و با ساب میشن به نفع خودش تموم کرد.

و اما بازی

بازی خیلی بازی نابی بود، اوریم بعد سال ها خیلی سرحال و آماده به نظر می رسید، اولینیک هم خیلی آماده بود و روحیه بالایی برای این بازی داشت ، بازی بیشتر سرپا دنبال شد دقایق اولیه بازی الکسی خیلی خوب عمل کرد ، اما اوریم با استفاده از ضربات زانو به بدن و سر الکسی موفق شد در راند اول الکسی رو ناک داون کنه رو زمین هم با مشت الکسی رو ترکوند داور هم بلافاصله بازی رو متوقف کرد.

گرچه این برد اوریم تحدیدی برای صدرنشین های جدول محصوب نمیشه اما اوریم همیشه خطرناکه و احتمال به دست آوردن بازی تایتل شاتش در سال 2019 زیاده!!! البته قبلش باید ببینیم تکلیف دسته فوق سنگین وزن چی میشه ! به نظر میرسه تا چند ماه دیگه شاهد بازی دوم استیپه میوچیچ با دنیل کورمیر باشم از طرفی صحبت هایی از بازگشت براک رزنر هم هست و به نظر میرسه به زودی حاظر حضور مجدد رزنر در UFC باشیم.


Islam Makhachev / Arman Tsarukyan

داغستان انقدر فایتر خوب داره که اگه همینطور پیش بره احتمال داره UFC رو قبضه کنن! شاید برای بیشتر شما حبیب شناخته شده ترین فایتر داغستانی باشه اما به غیر حبیب فایترهای خوب دیگه ای هم در UFC وجود دارن که اسلام مخاچف یکی از هومناس.

اسلام مخاچف فایتر خیلی خوبیه اما من اصلا ازش خوشم نمیاد !!! چرا ؟ چون نسخه ضعیف تره حبیبه و این خیلی تو مخه که تو دسته وزنی سبک وزن دو تا آدم با یه مدل قیفافه و سبک مبارزه داشته باشیم!!! البته اسلام دوست صمیمی حبیب و با اون بزرگ شده و تمرین میکنه پس …! انتظاری دیگه ای هم نمیشه داشت.

اسلام در سال 2016 قهرمان جهان درکشتی سامبو شده و در حال حاضر با این برد 6 برد و یک باخت در UFC داره و  دلیل حضورش تو این دسته وزنی میتونه به این معنی باشه که حبیب قراره بره یه دسته وزنی بالاتر و اگه بشه اسلام جایگزینش بشه بین تاپ 5 فایتر!!

حریف اسلام تو این بازی آرمن ساروکیان ارمنی بود ! آرمن ساکن روسیه هستش و همونجاهم تمرین میکنه ! آرمن 22 سالشه و ازش خیلی اطلاعاتی در دسترس نیست! با این حال آرمن در اولین مبارزه خودش در UFC در مقابل قهرمان جهان در رشته کشتی سامبو و یکی از فایترهای خفن دسته سبک وزن قرار گرفت و باورکنید به نظر من و خیلی های دیگه برنده بازی آرمن بود نه اسلام !!!

آرمن با کاردیو بالا ، بدن قوی و تکنیک خوب کشتی نه تنها موفق شد جلوی زیرگیری های اسلام رو بگیره بلکه موفق شد اسلام رو خاک هم بکنه و ازش امتیاز بگیره !

بازی خیلی تکنیکی و جذاب بود حتما بازی رو تماشا کنید. به نظر من این دوتا فایتر به زودی در لیست 10 فایتر اول دسته سبک وزن قرار میگیرن!!!!


Sergey Pavlovich / Marcelo Golm

بازی سوم بین مارسلو گولم و سرگی پاولویچ برگزار شد ، بازی خیلی جذاب و یکطرفه بود! از همون اول بازی سرگی حمله رو شروع کرد و با مشتای سنگینش ظرف یک دقیقه کار گولم رو تموم کرد. گولم بازی 4 خودش در UFC انجام میداد و سرگی بازی دوم!

سرگی بازی اول خودش رو در مقابل اوریم برگزار کرد که بازی رو با باخت ناک داون در راند اول واگذار کرد، گلوم هم بعد 2 باخت وارد این رقابت شده بود. این بازی از دسته فوق سنگین وزن بود.


Roxanne Modafferi vs Antonina Shevchenko

در بخش زنان هم یک بازی برگزار شد، خواهر ولنتیتو شفچنکو بزرگ یعنی آنتونینا شفچنکو بازی دوم خودش در UFC رو در مقابل رکسن مدافری برگزار کرد، رکسن رنک 7 دسته مگس وزن هستش، آنتونینا رنک 12 و خواهرش ولنتینو قهرمان این دسته وزنی هستش!!!

و اما بازی

مبارزه خیلی خفنی بود ! من به شخصه فک نمیکردم مدافری بتونه از پس شفچنکو بر بیاد، اما خب مدافری با یک بازی هوشمندانه بازی رو به روی زمین کشید، جایی که آنتونینا بر خلاف خواهرش که کشتی گیر خفن و مسلطی هست ، روی زمین و دفاع از زیرگیری ضعف داره ! مدافری هم از همین ضعف استفاده کرد و هرجا که میدید داره سرپا آسیب میبینه بازی رو می کشید روی زمین و اونجا با مانت کردن رو حریف سر و صورت آنتونینا رو ترکوند!

آنتونینا مثل خواهر کوچیکترش موتای فایتر هستش و در استندآپ از توانایی خیلی بالایی برخورداره ، خوب لگد میزنه، مشتای قوی آرنج های تکنیکی و … با این حال شفچنکو اسیر گیم پلن مدافری شد و با نظر داوران بازی رو با یک نتیجه نزدیک واگذار کرد.

این اولین باخت آنتونینا در UFC و MMA بود!


Prelims

این هفته میخوام فقط راجع به یکی از بازی های کارد پریلیمز صحبت کنم و بازی اول این کارت بین ماگومد مصطفیف و رافائل فیزیف این بازی عنوان پرفورمنس شب رو هم دریافت کرد !

اگر زبیت ماگومدشریپوف رو خفن ترین و تکنیکی ترین فایتر داغستان بدونیم بدون شک جایگاه دوم رو باید به ماگومد مصطفیف بدیم، فایتری تکنیکی ، خوش استایل، تسلط مناسب روی کشتی (همه داغستانی ها از بچگی کشتی میگیرن!!!) ، ضربات پا (تقریبا از همه لگدهای رزمی استفاده می کنه مخصوصا ضربات چرخشی و پیچشی !) ، تسلط مناسب روی بوکس همه باعث شده این فایتر یه مبارز تمام عیار باشه !!!

ماگومد در سال 2015 وارد UFC شد 2 بازی تو همون سال انجام داد جفتشو برد، سال 2016 یک بازی با کوین لی انجام داد که او اون بازی هم خیلی آماده بود و بازی رو با ساب میشن به کوین لی باخت ، بعد اون بازی مصدوم شد و دوسال غایب بود! این اولین بازی بعد مصدومیتش بود و باید به جد بگم این پسره خیلی خیلی خطرناکه و برای قهرمانی برگشته بزودی از این آدم بیشتر میشنوید !!!

و اما بازی

رافائل فیزیف در اولین بازی خودش در UFC جلوی ماگومد مصطفیف قرار گرفت که من اگه مربی رافائل بودم بهش حتما میگفتم داداش تو حریف این نمیشی و احقانه ترین انتخاب مبارزه با این آدم هست تازه اونم بازی اول در UFC !!!!

خلاصه سرتون رو درد نیارم ماگومد ظرف 1.35 ثانیه رافائل رو شات دان کرد! مگامد بازی رو با لگد شروع کردن چندتا لگد پرت کرد بعد با یه زمان بندی مناسب با بک اسپین کیک ، یا لگد چرخشی از پشت یه ضربه سنگین به سینه رافائل وارد کرد و کارش رو با همین لگد تموم کرد!!!

 

خب امیدوارم از بررسی مبارزات UFC Fight Night 149 خوشتون اومده باشه. لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.