انیمیشن Hotel Transylvania 4: Transformania

هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا، چهارمین و آخرین انیمیشن مجموع Hotel Transylvania است که درباره زندگی یک خون آشام به نام دراک و دخترش میویس است. سال ها پیش این پدر و دختر با کمک یکدیگر هتلی را تاسیس کردند تا بتوانند تعدادی از دوستان دراک و دیگر هیولاها را در کنار هم جمع کنند.

این جمع خانوادگی و دوستانه لحظات خنده دار و مهیجی را برای ما فراهم کردند. بنابرین به پایان رسیدن این مجموعه غم انگیز است. در این مطلب قصد داریم با بررسی آخرین انیمیشن این مجموعه با آن خداحافظی کنیم؛ هرچند که Hotel Transylvania انیمیشنی است که هرگز از یاد ما نمی رود. با مجله وارونه همراه باشید:

مرتبط: بهترین انیمیشن های دیزنی پلاس 

داستان انیمیشن هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا

هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا

در ابتدای چهارمین قسمت این مجموعه شاهد جشن گرفتن صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس هتل ترانسیلوانیا هستیم. دراک تصمیم گرفته است تا خود را بازنشسته کند و مدیریت هتل را به میویس و همسر او (جانی) بسپارد. درست دقایقی قبل از اعلام این سوپرایز بزرگ، جانی برای دراک تعریف می کند که چه برنامه هایی برای اداره‌ی هتل دارد و اینجاست که دراک احساس خطر می کند.

او می ترسد که جانی با ایده های خلاقانه و شاد خود، هتل را به جای شاد و رنگارنگی تبدیل کند، در صورتی که هتل هیولاها باید تم دارک و خشنی داشته باشد. او از اعلام این سوپرایز صرف نظر می کند و برای متقاعد کردن جانی به او دروغ می گوید که هتل ترانسیلوانیا فقط به کسی تعلق می گیرد که هیولا باشد. این مسئله باعث می شود که جانی احساس کند، انسان بودن آن مانع این است که هتل به میویس داده شود.

دراک، این پدر دلسوز، با نگرانی های گاه و بی گاه خود، باعث شده است تا جانی احساس کند که هرگز او را عضوی از خانواده خود نمی دانسته است. از این رو، جانی فکر می کند اگر به یک هیولا تبدیل شود هم به میویس و هم به دراک کمک کرده است و این گونه می تواند رضایت دراک را جلب کند. اینجاست که تصمیم میگیرد خود را با اختراع ون هلسینگ به انسان تبدیل کند.

همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین انیمیشن ها با موضوع حیوانات! 


اسم انیمیشن

در قدم اول، راجر ایبرت دوست داشت که این انیمیشن را تحت عنوان “هتل ترانسیلوانیا: ماشین همدلی” منتشر کند. اما در نهایت اسم “هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا” را برای آن انتخاب کرد. چرا که این انیمیشن روایت کننده داستانی است که در آن توسط یک ماشین تبدیل کننده، جانی به انسان و دراک و دوستانش به انسان تبدیل می شوند.


با شکستن سنگ این دستگاه مبدل، همه چیز به هم می ریزد؛ آنها باید برای بازگشتن به حالت قبلی خود، یک تکه دیگر از آن سنگ را پیدا کنند. بنابراین هیولایی که تبدیل به انسان شده است (دراک) و انسانی که تبدیل به هیولا شده است (جانی) راهی سفری سخت و البته خطرناک می شوند.

اینجاست که انیمیشن بیش از پیش هیجان انگیز می شود. چرا که دراک با انسان بودن بیگانه است و جانی نمی داند که چگونه باید مثل یک هیولا رفتار کند. دراک از پرواز کردن و نیروی کنترل ذهن هیولا بودن خود محروم است و از قرار گرفتن در زیر نور خورشید می ترسد و از گزیده شدن توسط حشره ها رنج می برد. از طرف دیگر، جانی از داشتن جثه بزرگ و قدرتمند خود خوشحال است.

از دست ندهید: انیمیشن های برنده اسکار ؛ بهترین انیمیشن های دهه را بشناسید! 

هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا

در کل Transformania فوق الهاده دقیق، انعطاف پذیر و پویا است. ترکیب صحنه های مهیج با دیالوگ های خنده دار و تاثیر گذار بیننده را مجاب به دیدن دوباره این انیمیشن می کند. از طرف دیگر شخصیت ها به گونه‌ای ذهن شما را درگیر خود می کنند که از یاد میبرید این یک انیمیشن است و احساس می کنید آنها موجوداتی واقعی هستند که در گوشه‌ای از شهر شما زندگی می کنند.

پاسخ به بزرگترین سوال

یکی دیگر از ویژگی های ترانسفورمانیا این است که به یکی از بزرگترین سوال های بینندگان پاسخ می دهد: “شکل انسانی این هیولاها چگونه است؟”

هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا

با تبدیل شدن هیولاهای این فیلم به انسان با چهره و شخصیتی دیگری از آنها آشنا می شویم. جسم مومیایی شده‌ای که متعلق به یک مرد مصری است، فرانکشتاین که مردی خوش هیکل با موهایی جذاب بوده است، انسانی که پیش از تبدیل به گرگینه شدن یک مرد با ریش های بلند بوده و مرد نسبتا چاقی که پیش از این فقط عینک او را می دیدیم.

در این میان، میویس تمام تلاش خودش را می کند تا با منتقل کردن عشق خود به پدرش و جانی، اوضاع را بهتر کند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید! 

صدا پیشگان

تنها نکته ناراحت کننده این انیمیشن، عوض شدن صدا پیشه کارکتر دراک بود. در سه انیمیشن قبلی این مجموعه آدام سندلر (Adam Sandler) وظیفه صداپیشگی دراک را بر عهده داشت. اما در هتل ترانسیلوانیا: تراسفورمانیا صدای برایان هال را به عنوان درک می شنویم. دیگر صداپیشگان این انیمیشن عبارت اند از:

  • سلنا گومز Selena Gomez (میویس)
  • اندی سمبرگ Andy Samberg (جانی)
  • کوین جیمز Kevin James (فرانکشتاین)
  • فرانکین درشر Francine Drescher (یونیس)
  • آشر بلینک آف (دنیس)
  • کیگان مایکل کی Keegan Michlael Key (مومیایی)
  • استیو بوشمی Steve Buscemi (گرگینه)
  • مالی شنون Molly Shannon (وندا)
  • دیوید اسپید David Spade (مرد نامرئی)
  • گندی تارتاکوفسکی Gennadiy Borisovich Tartakovsky(بلابی)
  • کاترین هان Kathryn Hahn (اریکا ون هلسینگ)

جیم گافیگان Jim Gaffigan (پروفسور آبراهام ون هلسینگ)

در ادامه بخوانید: بهترین بازیگرها برای لایو اکشن ریک و مورتی چه کسانی خواهند بود؟ 

به نظر شما نقطه قوت یا ضعف این انیمیشن چیست؟ داخل بخش کامنت ها برای ما بنویسید.