کامپیوتر های کوانتومی با زندگی ما چه میکنند!!!

کامپیوتر های کوانتومی یک میلیون کیوبیتی در راه است!!!! کامپیوتر هایی که محاسبات چند ساله را در چند ثانیه انجام میدهند! واقعا این غول های عرصه ی تکنولوژی چیستند؟؟؟ با وارونه همراه باشید تا در مورد کامپیوتر های کوانتومی یک میلیون کیوبیتی بیشتر بدانید!!! 


چرا کامپیوترها هرگز کاملاً آگاه نخواهند شد؟

قوی ترین کامپیوتر های کوانتومی برای علاقه مندان به تکنولوژی در راه است!!!!


گفته شده کامپیوتر کوانتومی  میلیون کیوبیتی در راه است!!!

این یعنی ، نسخه ی اخیر کامپیوتر کوانتومی گوگل دیگر جایی در دنیای تکنولوژی ندارد!!! کمپانی «PsiQuantum Corp» این کامپیوتر های کوانتومی را طرح ریزی کرده که با کمک های فوتون ها که ذرات نوری هستند کار میکند!!!

بودجه ی تولید چنین کامپیوتر هایی 215 میلیون دلار است!! این پروژه ی عظیم با همکاری چندین کمپانی از جمله « BlackRock Advisors» ، و «Fund» انجام می شود!

البته که ساخت چنین غول تکنولوژیکی سال ها زمان می برد !! اما گفته شده با پیشرفت هر روزه ی تکنولوژی زودتر از آنچه تصور میکنیم این کامپیوترها راه اندازی می شوند!

مدیر این کمپانی در مصاحبه با ما گفته است….

«نمیخواهیم خیلی از خود راضی به نظر برسیم اما… من در این مورد واقعا به نقد های دیگران اهمیت نمیدهم!!! اهمیت نمیدهیم کسی کامپیوتری با 5 ، 10 ، 50 و یا حتی 100 کیوبیت طراحی کند! ما در حال طراحی کامپیوتر های یک میلیون کیوبیتی هستیم !!! این مرکز تمرکز ماست!!!»

ناگفته نماند سال گذشته گوگل از یکی از بهترین کامپیوتر های کوانتومی که تا به حال طراحی شده بودند پرده برداری کرد!!! کامپیوتری دابل دیجیت که در نوع خودش بی نظیر بود!!!

این کامپیوتر کوانتومی قادراست محاسباتی که ممکن است 10000 سال طول بکشد در عرض 3 دقیقه انجام دهد!!!

کامپیوتر های کوانتومی

اما نکته این جاست که همان موقع دراگوس ایلی، مغز متفکر و محقق کالج لندن در مصاحبه ای گفته بود که گوگل خیلی راه مانده تا در بیت کوین نفوذ کند!!! این را هم بگوییم که کامپیوتر های کوانتومی گوگل 53 کیوبیت دارد!!!

برای اینکه گوکل بتواند بیت کوین هر سیستم مال دیگری را تحت تاثیر قرار دهد باید حد اقل 1500 کیوبیت داشته باشد!!! مهم تر اینکه همه ی این کیوبیت ها باید در پردازش فعال باشند!!!

چالرز هاسکینسون ، سازنده ی ارزهای دیجیتال کمپانی کاردانو گفته ..

کامپیوتر های کوانتومی موشک های تکنولوزیکی عصر حاضر هستند!!! این کامپیوتر ها به بشر کمک میکنند مشکلاتی را که تا به حال حل کردنشان ممکن نبود حل شود!!! تصور کنید این گفته ها در مورد کامپیوتر های 53 کیوبیتی گوگل است!!!

پس کامپیوتر های کوانتومی یک میلیون کیوبیتی کمپانی «PsiQuantum Corp» چه غول هایی می توانند باشند!!!! کامپیوتر هایی که آنقدر بزرگند که کل یک اتاق کنفرانس را پر میکنند!!

ایده ی این کامپیوتر های عطیم الجثه اولین بار در سال 2016 مطرح شد !

سال گذشته هم با کمک اسپانسر های مختلف 230 میلیون دلار بودجه برای ساخت این کامپیوتر ها جمع آوری شد!!! کمپانی هایی مانند مایکروسافت و پلی گروند گلوبال هم در این پروژه شریک هستند!

مدیر اجرایی این پروژه ، جرمی اوبرایان، پیش از این استاد دانشگاه بریستول در رشته ی فیزیک و مهندسی الکتریک بوده!!! البته هنوز خیلی مانده تا مقاله های آکادمیک در مورد این کامپیوتر منتشر شود!!!

اما اوبرایان خلاصه ای از چگونگی کارکرد این کامپیوتر ها را در سال 2016 منتشر کرده است!

بر اساس گفته های او …

کامپیوتر های کوانتومی یک میلیون کیوبیتی به ما کمک میکنند بسیاری از مشکلات در زمینه هوش مصنوعی ، مهندسی ژنتیک، حسابداری، طراحی، داروسازی، انرزی های سبز و ژنومیک حل شود!!!

به هر جایی از دور و برتان نگاه کنید مشکلاتی را میبینید که این کامپیوتر ها می توانند برای ما به آسانی حل کنند! حل شدن این مشکلات به نوبه ی خود به ما کمک میکند در بسیاری از چالش هایی که محیط زیست بر ما تحمیل میکند پیروز شویم!!!

تنها این نیست! این کامپیوتر ها در زمینه های علوم سایبری ، اقتصاد و برنامه نویسی هم به ما کمک خواهند کرد!!!

امروز کامپیوتر ها در مرکز زندگی ما هستند! کامپیوتر های کوانتومی هم چنین فعالیتی خواهند داشت!

روزی خواهد رسید که این کامپیوتر ها انقلابی تکنولوژیکی به پا خواهند کرد! انقلابی که تمام ابعاد زندگی بشر، از جامعه شناختی گرفته تا اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار می دهد!