موسیقی تاثیر بسیار کمتری بر روی تمرکز زنان نسبت به مردان دارد.

در تحقیقات و بررسی های جدید که بر روی تاثیرات موسیقی (مثبت و منفی) بر روی مغز در زمان انجام دادن کاری که نیاز به تمرکز دارد،نشان داد که موسیقی تاثیر کمتری بر روی تمرکز زنان در هنگام کار کردن دارد.

در این تحقیقات مشخص شد موسیقی راک تاثیر بخصوصی در برهم زدن تمرکز مردان دارد.

این تحقیقات توسط دانشکده های موسیقی Imperial و Royal در انگلستان صورت گرفته است. در این تحقیقات موسیقی از طریق هدفون و در زمانی که افراد مشغول انجام بازی‌های تمرکزی بودند پخش می شد.

هدف از این آزمایش بررسی تغییر کارایی انسان بر اثر موسیقی بود که در آن ۳۵۰ نفر را در هنگام انجام بازی فکری یا تمرکزی تحت تاثیر موسیقی های مختلف از موتزارت (Mozart) گرفته تا Ac/Dc قرار دادند سپس در ادامه صدای یک تئاتر در بک گراند را برای آنها پخش کردند.


همچنین بخوانید»

درمان افسردگی با موسیقی ؛ چگونه با کمک موسیقی افسردگی را شکست دهیم؟

چگونه موسیقی مطابق سلیقه خودمان را کشف کنیم؟


نتایج بدست آمده بسیار جالب بود ، در این تحقیقات مشخص شد که هیچگونه موسیقی یا صدای تئاتر در بک گراند در روند کاری زنان تاثیر نمی گذارد و تمرکز آنها را به هم نمی زند ، این در حالیست که تاثیر موسیقی راک در مردان به حدی بود که سرعت عکس العمل های آن ها را کاهش داده و باعث میشد که آنها اشتباهات بیشتری را مرتکب شوند.

نکته جالب دیگر اینجاست که زمانی که موسیقی موتزارت پخش میشد کارایی و فعالیت بعضی از مردان بهتر می‌شد که به نظر می رسد این مردان علاقه مند به موسیقی کلاسیک بوده اند.

دکتر Dr.Fancourt مدیر ارشد این تحقیقات اعلام کرد: دلیل اینکه موسیقی تاثیر کمتری بر روی تمرکز زنان دارد هنوز نامشخص است ولی احتمال میرود این قابلیت به دلیل نحوه برخورد و کنترل زنان به استرس می باشد.