رباتی دست ساز طراحی شده برای ساخت موسیقی تکنو!

Moritz Simon Geist مدیا آرتیستی است که حالا برای چندین سال است بر روی تکنولوژی ساخت موسیقی بخصوص ترکیب رباتیک با ابزار آلات موسیقی فعال است. او در جدیدترین پروژه خود که  Sonic Robots نام دارد، موفق شده اولین موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات را تولید کند ! و قرار است 4 ترک تولید شده توسط این ربات دست ساز در ماه آینده منتشر شود. تمام بخش های این 4 ترک توسط این ربات موسیقی نواخته شده اند!!!

Moritz Simon Geist پیش از نیز در سال 2012 بر روی پروژه ای جالب و عجیب فعالیت کرده بود! پروژه ای به نام MR-808 که در آن پروژه او ماشین درام مشهور Tr-808 را در اندازه بسیار بزرگ تولید کرده بود! که در واقع یک ماشین رباتیک موسیقی غول پیکر بود.

پروژه  MR-808 در سال 2012

Geist می گوید که تعهد وی به تکامل موسیقی الکترونیک از خسته شدن وی از سینت سایزر، سینتی سایزرهای ماژولار، سمپل ها و ساخت موسیقی با کامپیوتر نشات می گیرد!

تنظیمات تکنو رباتیک او شامل چهار قسمت اصلی می شود: بخش الکترونیک، بخش دستگاه های مکانیکی، اجزای آکوستیک و برخی از انواع تقویت کننده ها و آمپلی فایر.


همچنین بخوانید »

هوش مصنوعی که می تواند آثار باخ را تقلید کند !!!

Hit the beat ماشین درام با عملکردی خلاقانه

افراد ناشنوا می توانند موسیقی را به وسیله تکنولوژی تجربه کنند


از میدی برای کنترل ربات موسیقی استفاده می شود. و شما می توانید در چارت زیر نحوه عملکرد سیستم و مدار کنترل الکترونیکی را مشاهده کنید.

موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات

در این سیستم سیگنال میدی وارد مدار الکترونیکی متشکل از ورودی میدی، میکروکنترلر ATMEGA می شود، سپس سیگنال خروجی به دو بخش تقسیم میشود؛ اولی وارد ترانزیستور ماسفت می شود و دومی بصورت مستقیم وارد ال ای دی، موتور یا سولنوید (سوئیچ الکترونیکی ) می شود، سیگنال خروجی از ترانزیستور ماسفت نیز وارد ولوم برای تنظیم شدت صدا می شود. برای کنترل صدا ولاسیتی میدی با طول پالس الکتریکی مپ می شود!

Geist به جای استفاده از اجزای غول پیکر و سنگین که برای نصب و اتصال آنها انرژی زیادی صرف می شود تصمیم گرفت از موتور های کوچک و سولنوید ها برای ساخت اجزای رباتش بهره ببرد.

موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات

این ربات با ضربه زدن به اجسام مختلف صدا تولید می کنید، در نتیجه Geist مدت زمان زیادی را صرف تحقیق و جستجو برای پیدا کردن جسم مناسب با شخصیت صدایی مناسب کرد تا بتواند برای ست رباتیک خود بهترین صدا ها را انتخاب کند.در نتیجه این ربات نوازنده از اجسامی نظیر : انواع فلزات ، شیشه، رشته های سیمی تیون/TUNE شده و هارد دیسک کامپیوترهای قدیمی برای تولید صدایی مناسب برای سبک تکنو بهره می برد. 

و در نهایت، به بخش تقویت صدای معادله می رسیم! در این بخش  میکروفون های تماس، صداهای را از اجزای مختلف ربات ، از طریق یک ورودی پیزو High-Z به یک تقویت کننده / آمپلی فایر منتقل می کنند.

4 ترک ساخته شده بوسیله این ربات قرار است در یک آلبوم EP با نام The Material Turn در 12 اکتبر بصورت فیزیکال دیجیتال منتشر شود. و در ادامه قرار است آلبوم بلند Robotic Electronic Music در 16 نوامبر منتشر شود.

نظر شما راجع به ساخت موسیقی بوسیله هوش مصنوعی و ربات چیست؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!

همچنین بخوانید

دستبند تجربی سونی حرکات بدن شما را تبدیل به موسیقی می کند!

The Basslet اولین ساب ووفر سایز ساعت مچی در جهان

معرفی سینتی سایزر ماژولار پازل شکل Polytik