سلام خدمت همه دوستان بخصوص رفقای انیمه باز یا مانگاکا، با بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت قبل رو از اینجا بخونید.

حب از اونجایی که این انیمه منتشر شده و دوستان بسیاری دیدنش یا اگه هم ندیدن، چند قسمت و باهم میبینن تصمیم بر این شد که بررسی رو سه قسمت سه قسمت برم ! امیدوارم اینجوری بشه تعامل خوبی نسبت به داستان و اتفاقات درونش داشته باشیم. اگه شما قبلا این انیمه رو دیدین، پیشنهاد میکنم یکبار دیگه ببینید و بیاید باهم داستان رو از زوایای مختلف بررسی کنیم.

تو بررسی قسمت قبلی به اتفاقاتی که افتاده بود و احتمالات پیش رو اشاره هایی کردم! و باید اعتراف کنم این انیمه به شدت عالی هستش ! اصلا یکی از جذابیت های این انیمه قرار دادن دوتا مغز متفکر کنار هم هست! ترکیبی که خیلی کم دیده میشه ، اکثرا یه شخصیت باهوش به عنوان نقش اول وجود داره نه دوتا ! 

کارگردانی انیمه حرف نداره اگه انیمه Elfen Lied رو دیده باشید کاملا متوجه میشید مامورو کانابه کارگردان خیلی قدرتمند و کار درستیه، موسیقی هم که حرف نداره ! گرافیک و طراحی هم خیلی خوبه ولی انیمیشن جا داشت کمی بهتر باشه ! امیدوارم این اتفاق برای فصل دوم بیوفته ! خیلی سرتون رو درد نمیارم بریم سراغ بررسی !


قبل خوندن بررسی به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید»

در ادامه با بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland همراه من باشید


بررسی قسمت دوم انیمه The Promised Neverland

بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه ناکجا آباد موعود

تو قسمت دوم نورمن و عما سوالاتی رو که قسمت اول برای بیننده و خودشون بوجود اومده بود رو بررسی میکنن ! مشخص میشه رشد فیزیک و رشد ذهنی دلیل ارسال بچه ها هست و هر 2 ماه یه شخص جدید ارسال میشه ! سن کمتر با نمره پایین میشه محصول با کیفیت متوسط و سن بیشتر با نمره بالاتر یعنی محصول عالی ! اما من فک میکنم تست ها فقط برای رشد عقلی نبوده و باید به موضوعات دیگه ای هم ارتباط داشته باشه !

از همه مهمتر مشخص میشه فرار کردن به همین سادگی ها نیست فرار با 37 تا بچه قد و نیم قد کار سختیه از طرفی همینجور که ری در ادامه به بچه ها میگه اگه اینجا مزرعه باشه پس بیرون دنیای هیولاهاست نه آدما ! حقیقت تلخی که باید روش تمرکز بیشتری بشه !

بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه ناکجا آباد موعود

جدا از این موضوعات ماما برای اینکه مشخص کنه قدرت دست کیه به عما و نورمن و سایرین نشون میده ردیابی برای کنترل و پیدا کردن موقعیت بچه ها وجود داره که این داستان رو باز غم انگیز تر میکنه موضوعی که تا حالا بچه ها ازش خبر نداشتن !

رفتار ری به شدت جذابه ، اما یه مشکلی اینجا هست ! ری از اول به ماما شک داشت حتی وقتی کوچیک بود و الان هم که داستان رو از دهن عما و نورمن میشنوه بازم ری اکشن / Reaction عجیبی نشون نمیده و به راحتی داستان رو باور میکنه !

اما مهترین بخش این قسمت مکالمه نورمن و ری بود ! من به شدت لذت بردم این بخش چه از لحاظ دیالوگ چه از لحاظ موسیقی و چه از لحاظ بصری حرف نداشت ! نورمن به شدت باهوش و صبور هستش !

از طرفی عما هم به شدت جذابه درسته مثل این دوتا باهوش نیست اما اونقدر مهربون و خوبه که به تنهایی داره بار کلمه خانواده رو به دوش میکشه!

نورمن به موضوع جالبی اشاره میکنه میگه من از ترس مرگ خودم پاچیده بودم اما عما نگران مرگ خانواده ش بود !

عما نماد زن و فداکاری هستش. المانی که پیام اکثر انیمه های ژاپنی هست و زن رو در بالاترین درجه از مهر، حمایت و فداکاری قرار میده!

بررسی قسمت 2 الی 4 انیمه ناکجا آباد موعود

از اونطرف نورمن هم عاشق این دختر هست ! اونجا که گفت من عما رو دوست دارم و برای خوشحال کردنش هر کاری میکنم ! منو نابود کرد !

ری هم نشون میده رفیق نیمه راه نیست و حتی با اینکه مخالف این مدل فرار هست بازهم حاضره پا به پا این بچه ها خطر کنه ! من خیلی از ری خوشم میاد !

و در نهایت آخر این قسمت با موضوعی عجیب روبرو میشیم یه بزرگسال جدید ! که سیاهپوست هم هست! و به همراه یه نوزاد وارد مزرعه شده × بدون شک حضور این زن به این دلیله که ماما میدونه داستان لو رفته و برای کنترل داستان نیاز به هم دست داره !

اما اون بچه کوچیکه یه سوالی رو برام بوجود آورده اگه اینجا مزرعه س ، پس کجا محل تولد این بچه هاست!؟ مادر پدر این بچه ها کی هستن ! آیا این مزرعه ها بچه ها رو میدزدن ! یا مادر پدرا خودشون بچه رو تحویل میدن یا یه جای دیگه برای تولد مصنوعی بچه ها وجود داره ! و چندتا سوال دیگه !!!…


بررسی قسمت سوم انیمه The Promised Neverland

بررسی قسمت سوم انیمه The Promised Neverland

حتما این رو در نظر بگیرید این انیمه یه انیمه روانشناختی هستش و مباحث مهمی از جمله ، کودک آزاری، روان پریشی،خیانت و بازی های ذهنی و … در این انیمه مطرح میشه!

شخصیت خواهر کرونه نمونه بارز یک کودک آزاری که خودش رو به عنوان مربی کودک تو دنیای هیولاها جا زده ! شخصی که بطور کامل رد هستش و هدفی جز مادر شدن نداره ! در ضمن به نظر میرسه احمق هم باشه ! یعنی موجود باهوشی نیست ولی قدرت بندی بالایی داره مثل یه سگ شکاری !

نکته جالب اینه که کرونه اطلاعات کلیدی راجع به شخصیت بچه ها و عملکردشون داشت ! به نظرم این اطلاعات یه جا آرشیو میشکه که ثبت شدن این ویژگی های رفتاری و نگهداریشون هم عجیبه !

استفاده از کودک های خود مزرعه و پرورششون برای مادر شدن نکته خیلی سمی و عجیبی هستش که به شدت هم قابل درکه ! چرا که وقتی بچه این مزرعه باشی و واقعیت رو بدونی همه کار میکنی کشته نشی ! اما چرا نمره گرفتن و در راس بهترین پرورش دهنده ها بودن مهمه ! حتما باید یه پاداش مهمی برای این کار درنظر گرفته شده باشه !

گزارش روزانه هم شیوه جالبی برای کنترل و نظارت بر عملکرد مزرعه ها هستش ! ما تو این قسمت با شخصی به اسم مادربزرگ آشنا میشیم! به احتمال زیاد این شخص خودش مادر بوده و بعد از مدت ها به عنوان ناظر عملکرد سایر مادران در مزرعه ها رسیدگی میکنه !

پای تلفن صحبت از ریس و یک مراسم شد! که تو اون مراسم نیاز به 3 بچه 12 ساله هست ! این یعنی وقت ارسال سه شخصیت اصلی داستان خیلی نزدیکه ! مکث ماما وقتی اسم این سه نفر اومد عجیب بود یه جورایی انگار دوست نداره این سه بچه رو ارسال کنه ! اما چرا !

اون جلسه هیولاها و اون گل قرمز رنگی که تو دست هیولا بود و یکیش هم داخل بدن کنی تو قسمت اول بود هم برام خیلی هست!

اینم بگم من از طراحی این هیولاها خوشم نمیاد یه جورایی اصلا معلوم نی چی هستن و سر و تهشون کجاست !

همچنین عدم گزارش ایزابلا و درخواست برای اومدن خواهر کرونه هم خیلی عجیبه و نیت اصلی ایزابلا از این کار هنو مشخص نیست!

مبحث بعدی مشخص شدن جای ردیابه ! اشاره به اینکه تکنولوژی مورد استفاده در فرستنده کار گذاشته شده در بدن بچه تا سال 2015 موجود نبوده! دو حالت رو بوجود میاره »

1- زمانی که بچه ها توش زندگی میکنه ممکنه در یک آینده پسارستاخیزی باشه

2- این هیولاها مال زمین نیستن در نتیجه تکنولوژی خیلی پیشرفته ای دارن

اینکه ری میخواد از کار بندازشون هم خیلی باحاله ، برام جالب شد که احتمالا ری تو سال های قبل قطعا تمرکزش رو روی تکنولوژی گذاشته و اطلاعات خوبی در این ضمینه داره !

خائن کیه ؟

اوضاع هی داره پیچیده و پیچیده تر میشه و جالب اینجاست بچه ها تسلیم  نمیشن! بلکه باهوش تر و محتاط تر عمل میکنن !

همچنین برام سواله چرا با وجود خائن و اطلاع داشتن ایزابل از اینکه عما و نورمن اون شب دم دروازه بودن هنوز هیچ حرکتی از سمتش صورت نگرفته ! این لاپوشونی و بازی که ایزابل را انداخته خیلی برام عجیبه !

اما وجود خائن خیلی عجیب نیست ! چرا که کلی بچه هستن که عاشق ماما هستن اما خب هیچ کدوم به عما و نورمن و ری نزدیک نیستن ! یعنی غیر این سه تا هیچکی داستان رو نمیدونه ! اما خائن میتونه رفتار عجیب بچه هارو گزارش کنه و از این رفتار عجیب مشخص کنه کی اونشب دم در بوده !


بررسی قسمت چهارم انیمه The Promised Neverland

بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland

تو قسمت چهارم انیمه ناکجا آباد موعود، با رفتار عجیب ایزابلا با کرونه مواجه میشیم به نظر میرسه به لطف خائن ایزابلا دیگه نیازی به کرونه و کمکش نداره و فقط اونو به عنوان خدمه خودش میبینه !

با تست قابلیت های فرار انفرادی بچه ها تو قسمت قبل مشخص شد علنا این کار غیر ممکنه و فقط امکان فرار این سه نفر هست نه بقیه بچه ها! در نتیجه تو این قسمت بچه ها میرن برای تمرین گروهی و برنامه ریزی رو فرار دسته جمعی ! 

نورمن از اونجایی که مطمئن مامان جاسوس داره و از قصد فرار بچه ها خبر داره تنها راه رو دست زدن بهش رو فرار زود هنگام میدونه! اما خود این موضوع مجدد شرایط رو سخت میکنه ! چرا که هنوز بچه ها آماده نیستن و هنوز راهی برای هک کردن ردیاب گیر نیاوردن ! تازه خائن هم هنوز شناسایی نشده و مشخص نیست ماما چه اطلاعاتی داره !

بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland

به همین خاطر بچه ها تصمیم میگرم به دون و گیلدا داستان و بگن به این شرط که اگه جاسوس باشن بکشوننشون سمت خودشون ! برای این منظور نورمن یه بازی ساده را میندازه و با قرار دادن طناب در دوجا سعی میکنه جاسوس رو شناسایی کنه.

قبل مشخص شدن جاسوس نورمن مسئله مهمی رو با عما درمیون میزاره و نظرش رو راجع به خائن میپرسه ! جوابی که عما میده به شدت جذاب و احساسی هست!

اما دوست داره به دوستاش و خانواده ش باور داشته باشه ! حتی اگه خیانت کرده باشن !

و درنهایت عجیب ترین اتفاق ممکن میوفته ! ری جاسوس مامانه !!!! شخصی که از اول هم مشکوک بود و اون خونسردیش زمان شنیدن داستان از عما و نورمن خیلی بحث برانگیز با این حال حتی یک درصد هم احتمال جاسوی بودن ری به ذهنم نرسید !!!!

بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland

اینم بگم من قسمت 5 دیدم اما راجع بهش صحبت نمیکنم با این حال یه سوالی ذهنمو درگیر کرده و اون اطلاعاتی که ری راجع به فیل داد! یه حسی بهم میگه فیل خیلی مشکوکه !!!

به روز رسانی »

خب دوستان امیدوارم از بررسی قسمت دوم الی چهارم انیمه The Promised Neverland لذت برده باشین، لطفا شما هم نظراتتون و حدسیاتتون رو بدون اسپویل داستان اصلی با من به اشتراک بگذارید.!