در انیمه اتک آن تایتان مرز بسیار باریکی بین قهرمانان و تبهکاران وجود دارد. دلیل واقعی این همه مرگ و ویرانی کیست؟ آنتاگونیست یا شرور اصلی در اتک آن تایتان کیست؟

شرور اصلی در اتک آن تایتان کیست؟

Attack on Titan به عنوان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های انیمه اکشن تمام دوران، مخاطبان جهانی دارد. کشمکش عاطفی شخصیت های اصلی و معضلات اخلاقی موجود در خطوط داستانی پیچیده قلب بینندگان را تسخیر می کند. ارن یگر یک قهرمان غیرعادی برای یک مانگای شونن است، به خصوص از فصل چهارم که کاملاً به یک ضدقهرمان تبدیل شد. برخلاف اکثر انیمه های شونن، مفهوم قهرمانان و تبهکاران در انیمه حمله به تایتان مبهم است.

مرتبط: اتک آن تایتان یا کیمیاگر تمام فلزی : کدام بهتر است؟

برخی ممکن است بر این باور باشند که ارن قهرمانی است که همه چیز را برای محافظت از عزیزانش فدا کرده است، در حالی که برخی دیگر ممکن است او را یک شرور بی‌رحم که میلیون‌ها نفر را در هم کوبیده است، بدانند. همچنین شخصیت هایی مانند راینر، برتولت و زیک وجود دارند که با وجود اعمال وحشیانه ای که مرتکب شده اند، نمی توان آنها را واقعاً شرور دانست. با این حال، فاجعه و رنج را نمی توان انکار کرد. در طول این سریال افراد زیادی جان خود را از دست دادند. بنابراین، این سؤال باقی می‌ماند که دقیقاً چه کسی مسئول آن همه مرگ و ویرانی است؟

ویلین های اصلی در انیمه Attack on Titan

شرور اصلی در اتک آن تایتان کیست؟ تایتان عظیم الجثه

وقتی سریال شروع شد، شروران اصلی تایتان زره پوش و تایتان عظیم الجثه بودند. سپس در فصل دوم، تایتان مونث باعث مرگ صدها نفر از اعضای گروه شناسایی شد و او را به یکی از شرورهای اصلی تبدیل کرد. با این حال، همه آنها در کودکی شستشوی مغزی داده شدند و سپس به مأموریتی فرستاده شدند تا الدیا را نابود کنند و تایتان موسس را بازیابی کنند. آنها حتی مجبور به پذیرش این مأموریت شدند زیرا جان خانواده هایشان در خطر بود. از این رو، آنها برای نجات خانواده‌های خود هر کاری که از دستشان بر می‌آمد انجام دادند و بدون اینکه به جان بی‌گناهانی که به خاطر آن‌ها قربانی می‌شد، فکر کنند، مأموریت خود را انجام دادند.

مرتبط: چرا نقشه ارن یگر منطقی نیست؟ 

شرور اصلی در اتک آن تایتان کیست؟ زیک یگر

همچنین زیک یگر در مقطعی به والدین خود خیانت کرد و جنگجوی مارلی شد. او قدرت تایتان جانور را به دست آورد و از آن برای سلاخی افراد بی گناه استفاده کرد. در قسمت دوم فصل 3، او تقریباً کل سپاه شناسایی، از جمله اروین اسمیت را نابود کرد. او یک نابغه بود و از عقل خود استفاده کرد تا هر کاری که می توانست انجام دهد تا کل نژاد الدیان را عقیم کند. زیک هرگز به این موضوع اهمیت نمی داد که باید به چه کسانی خیانت کند یا به آنها آسیب برساند، چه دشمنان او باشند و چه همرزمانش که سال ها در کنار او در نبرد جنگیدند. با این حال، صرف نظر از تمام اعمال بی رحمانه ای که مرتکب شد، زیک به برادرش اهمیت می داد و می خواست آینده بهتری برای او بسازد.

(این پاراگراف حاوی اسپویل از مانگاست) آخرین و مطمئنا مهمترین ترین Eren است، که با وجود اینکه قهرمان داستان است می تواند در جایگاه یک شرور هم قرار بگیرد. فقط لگدمال کردن میلیون ها نفر برای محکوم کردن او به عنوان یک شرور کافی است. با این حال، هدف ارن این بود که آرمین و متحدینش را به قهرمانانی تبدیل کند که با متوقف کردن او، بشریت را از انقراض نجات دادند. قصد او برای مردن به دست دوستانش نقشه ای مفصل بود که برای تضمین آزادی آنها تنظیم شده بود. او هر چه داشت فدای کسانی کرد که به آنها اهمیت می داد و بقیه الدیان ها. با در نظر گرفتن دلیل پشت کارهای هرکسی، می فهمیم که هرکسی کاری را انجام داده که به نظر خودش بهترین گزینه بوده، صرف نظر از اینکه در بین الدیا یا مارلی بزرگ شده بودند. در واقع شرور واقعی سریال اصلاً از این دوران نبود.

مرتبط: چرا برخی مخاطبان پارت اول فصل آخر انیمه اتک آن تایتان را دوست نداشتند؟ 

شرور واقعی کارل فریتز بود

شرور اصلی در اتک آن تایتان کیست؟ کارل فریتز

هنگامی که حقیقت منشا تایتان ها فاش شد، طرفداران از حوادث وحشتناکی که بیش از دو هزار سال پیش رخ داده بود و مسئول آن آگاه شدند. صد و چهل و پنجمین پادشاه الدیا، کارل فریتز، با یمیر ازدواج کرد و از قدرت های او برای گسترش الدیا به یک امپراتوری استفاده کرد که نتیجه آن نسل کشی، جنایات جنگی، برده داری و بسیاری چیزهای وحشتناک دیگر بود. یک روز، گروهی از سربازان شکست خورده مارلی را برای تعظیم در برابر کارل فریتز آوردند و در کمال تعجب، نیزه ای پنهان را بیرون آوردند و قصد ترور پادشاه را داشتند. اما یمیر جلو پرید و درگذشت. کارل باور نداشت که یک زخم نیزه می تواند باعث مرگ او شود، بنابراین به او دستور داد تا روی پای خود بایستد چون به اعتقاد او یمیر برای خدمت به او به دنیا آمده است.

وقتی متوجه شد که او واقعاً مرده است، ترسید که قدرت تایتان ها همراه با او ناپدید شود. از این رو دستور داد جسد او را قصابی کنند و به سه دخترشان بخورانند. در نتیجه، قدرت اسفناکی که باید با مرگ یمیر به پایان می‌رسید، منتقل شد و چرخه‌ای از خانواده سلطنتی ایجاد کرد که پیشینیان خود را پس از مرگ می خوردند، تا امپراتوری الدیان بتواند برای همیشه حکومت کند. درست است که بگوییم کارل فریتز شرور واقعی سریال بود. او به همسرش اهمیتی نمی داد، حتی با اینکه او آنقدر کارل را دوست داشت که جانش را فدای همسرش کرد. عطش کارل برای قدرت یک چرخه بی پایان از درد و نفرت ایجاد کرد که در نهایت توسط ارن شکسته شد.

در ادامه بخوانید: جزئیات جالب انیمه Attack on titan که احتمالا متوجه‌شان نشده‌اید!