چرا انیمه دوست دختر اجاره ای ارزش تماشا کردن ندارد؟

انیمه “دوست دختر اجاره ای” یکی از اورریتدترین آثار چند وقت اخیر است. این انیمه به شما ثابت می کند که چرا نباید همیشه به نمرات سایت های نظرسنجی اعتماد کرد. فصل اول این انیمه کمدی – رمانتیک، در سال 2020 پخش شد و فصل دوم این انیمه نیز در حال پخش است. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا به شما بگوییم چرا نباید وقتتان را با تماشای انیمه دوست دختر اجاره ای هدر بدهید.

انیمه Rent a girl friend درباره مردی جوان به نام کازویا است که دوست دخترش بعد از یک ماه رابطه، او را رها می کند و او برای کنار آمدن با این قضیه، با استفاده از یک برنامه آنلاین، یک دوست دختر به نام چیزورو میزوهارا اجاره می کند. انیمه دوست دختر اجاره ای، بی هدف، بدون پردازش مناسب، کند و حوصله سر بر است. در ادامه این مطلب، به شکل دقیق تر به مشکلات این انیمه پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

7/ انیمه دوست دختر اجاره ای از فن سرویس های مسخره پر شده است

 انیمه دوست دختر اجاره ای

فن سرویس در دنیای انیمه، پدیده چندان جدید و کمتر دیده شده ای نیست؛ گاهی اوقات فن سرویس ها هوشمندانه و ظریف و با حسی از تمسخر همراه هستند (درست مثل اپیزود ویژه انیمه کاگویا ساما که از فن سرویس برای نقد فن سرویس استفاده کرد) و اغلب اوقات، آنها زورکی، زننده، مسخره و توهین آمیز هستند. انیمه دوست دختر اجاره ای، جزء دسته دوم است. کازویا، به عنوان شخصیت اصلی، یک منحرف به تمام معناست و به همین دلیل نصف لحظات انیمه در خیال پردازی های او سپری می شود. فن سرویس ها در انیمه دوست دختر اجاره ای، به قدری توهین آمیز هستند که از جایی به بعد، به این نتیجه می رسید که کازویا اصلا به آدم های اطرافش به چشم “انسان” نگاه نمی کند.

6/ انیمه Rent a girl friend شروع چندان جذابی ندارد

گاهی پیش می آید که در یک سریال، شاهد شروع چندان جذابی نباشیم، اما به خاطر تعریف و تمجیدهایی که از آن اثر شنیده ایم، یا نکات مثبتی که در آن مشاهده کرده ایم، به تماشای آن ادامه بدهیم و کم کم، متوجه پیشرفت سریال در طول زمان بشویم و تجربه خوبی از تماشای آن کسب کنیم.

با این حال، جنس شروع انیمه دوست دختر اجاره ای با شروعی که در بالا توصیف کردم، تفاوت دارد. این انیمه، از همان قسمت های ابتدایی، داد می زند که حرف جدیدی برای گفتن ندارد و کاری جز آزار دادن مخاطب، از دستش برنمی آید. انیمه دوست دختر اجاره ای، به جای اینکه به شما دلایلی برای صبوری و ادامه دادن بدهد، در هر لحظه شما را بیشتر از لحظه قبل دلزده می کند و مورد توهین قرار می دهد.

6/ انیمه Rent a girl friend در هر قسمت ناامید کننده تر می شود

 انیمه دوست دختر اجاره ای

شاید بتوانید با امید به پیشرفت، قسمت های ابتدایی انیمه دوست دختر اجاره ای را تحمل کنید، ولی بعد از مدتی متوجه می شوید که این انیمه قسمت به قسمت، بدتر و ضعیف تر می شود و درست در لحظه ای که فکر می کنید دیگر بدتر از این نمی شود، انیمه Rent a girl friend به شما ثابت می کند که بله، همیشه برای افتضاح تر بودن جا هست.

5/ شخصیت پردازی انیمه Rent a girl friend بسیار ضعیف است

اغلب کاراکترهای انیمه دوست دختر اجاره ای، پردازش درستی ندارند. ثبات شخصیتی برای آنها بی معنا است و در هر لحظه، ممکن است صرفا برای تحقق اهداف نویسنده، دست به هر کاری بزنند. کارهای آنها در طول انیمه، متضاد و متناقض است و دلیل واقعا قانع کننده ای برای هیچ کدام از تصمیمات سرنوشت ساز آنها وجود ندارد.

4/ این انیمه پر از اتفاقات غیر منطقی و حفره های داستانی است

از آنجا که بیشتر شخصیت های انیمه Rent a girl friend ثبات ندارند و شخصیت پردازیشان ضعیف است، اتفاقات غیر منطقی زیادی در داستان می افتند و همچنین سوالات بسیاری، بی پاسخ می مانند. همچنین، دست نویسنده در داستان مشخص است، یعنی بسیاری از وقایع داستان بدون هیچ پیش زمینه خاصی رخ می دهند و به همین دلیل، زوری حس می شوند.

3/ با تماشای انیمه دوست دختر اجاره ای هیچ چیز جدیدی به شما اضافه نمی شود

 انیمه دوست دختر اجاره ای

انیمه دوست دختر اجاره ای، محتوای درست و حسابی ندارد. با دیدن این انیمه، نه تنها چیز جدیدی به شما اضافه نمی شود، بلکه مقدار قابل توجهی از زمان ارزشمندتان را نیز از دست می دهید. انیمه Rent a girl friend پیام به یادماندنی و تاثیرگذاری ندارد، از نظر آرت استایل چندان خلاقانه نیست (البته با این حال جذابیت بصری تقریبا تنها نکته مثبت این انیمه محسوب می شود) و حتی در سرگرم کردن شما نیز شکست می خورد. گاهی اوقات تماشای برخی آثار یکبار مصرف را صرفا برای سرگرمی پیشنهاد می دهیم، ولی متاسفانه انیمه Rent a girl friend حتی در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.

2/ شخصیت اصلی انیمه Rent a girl friend آزاردهنده و غیر قابل لمس است

پروتاگونیست انیمه دوست دختر اجاره ای، یعنی کازویا، آزاردهنده ترین شخصیتی است که تا به حال افتخار آشنایی با او را داشته ام! تماشای کارهای احمقانه و غیر مسئولانه کازویا، حسی مشابه گوش دادن به صدای کشیده شدن ناخن های یک نفر روی دیوار تا زمانی که گوش هایتان شروع به خونریزی کند دارد. به هر حال، تنفر براگیز بودن یک شخصیت مهم نیست، مهم این است که آن شخصیت قابل درک باشد. لازم نیست کارهایش از نظر ما قابل توجیه باشند، فقط لازم است بتوانیم با بخشی از وجودمان، علت رفتارهای آن شخصیت را درک کنیم. بسیاری از شناخته ترین کاراکترهای سینما و تلویزیون، به همان اندازه که نفرت انگیز به نظر می رسند، ملموس و قابل درک هستند.

با این وجود، کازویا فقط نفرت انگیز است. نه صرفا به خاطر بی عرضگی یا هر ویژگی دیگری که دارد، بلکه خاطر پردازش ضعیف شخصیت او. موقع دیدن داستان کازویا، شما حس نمی کنید که قرار است با دیدن چنین فرد رقت انگیزی، یاد بگیرید که چه کاری را نباید انجام بدهید؛ اگر چنین هدفی پشت طراحی این شخصیت بود، انیمه Rent a girl friend لیاقت تشویق ایستاده را پیدا می کرد. گاهی اوقات فکر می کنم تنها هدف خالق داستان دوست دختر اجاره ای از خلق کازویا، شکنجه دادن مخاطبانش بوده است!

1/ انیمه Rent a girl friend استفاده درستی از پروتاگونیستش ندارد

 انیمه دوست دختر اجاره ای

همانطور که بالاتر گفتم، کازویا بسیار آزاردهنده و غیر قابل تحمل است. اگر استفاده درستی از این شخصیت می شد، انیمه Rent a girl friend می توانست در بین انبوهی از کمدی – رمانتیک های کلیشه ای، خود را به عنوان اثری خلاقانه، جسور و واقع گرا معرفی کند. در حالی که اکثر پروتاگونیست های انیمه های RomCom را افراد باهوش و محبوب تشکیل می دهند، دیدن کسی مثل کازویا در این ژانر، می تواند به تجربه به یادماندنی و جالبی تبدیل شود: یک دانشجوی ساده که کسی قبولش ندارد و با این وضعیتش، تجرد خیلی به او فشار می آورد! ممکن است او نقص ها و عیب هایی داشته باشد که بین بسیاری از افراد رایج هستند، کازویا به نوعی “درس عبرت” تبدیل می شود و با این وجود، از آنجا که بعد از مدتی بین او و مخاطب ارتباط به وجود آمده، دلسوزی نکردن برایش سخت می شود.

اما متاسفانه، نه! اصلا چنین اتفاقی نمی افتد. انیمه Rent a girl friend به جای اینکه از یک پروتاگونیست منحصر به فرد برای روایت یک داستان ملموس استفاده کند، ترجیح می دهد با این شخصیت مخاطبان را عذاب دهد. حداقل اگر صرفا کازویا به عنوان یک شخصیت آزاردهنده در داستان حضور داشت، تماشای دوست دختری اجاره ای انقدر سخت نمی شد. در عوض، ما چندین شخصیت دیگر را هم داریم که بی هدف ظاهر می شوند و جلوه های تازه و کمتر دیده شده ای از چندش آور بودن را به ما نشان می دهند و بعد می روند. به همین دلیل، سرتاسر انیمه تبدیل می شود به یک مسابقه بی پایان «کی از همه چندش تره؟!».

در ادامه بخوانید: