با سلام خدمت اوتاکوهای عزیز امروز با معرفی 5 دلیل برای تماشای انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust در خدمتتون هستم ! انیمه نیمه کلاسیک فوق العاده که به نظر من یکی از بهترین آثار سینمایی در زمینه ومپایرها هستش !

این انیمه در سال 2000 منتشر شده اما یه نسخه قدیمی تر هم به اسم Vampire Hunter D وجود داره که در سال 1985 منتشر شده اما اون یه داستان دیگه ای داره و اقتباسی از جلد اول رمان و کلا یه چیز دیگه اس و انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust اقتباسی از جلد سوم رمان به اسم Vampire Hunter D: Demon Deathchase، گرچه شباهت هایی هم باهم دارن چون هردو اقتباسی از یک رمان هستن و همچنین تصویرسازی هر دو برعهده تصویر ساز سری رمان Vampire Hunter D یعنی یوشی‌تاکه آمانو بزرگ هستش !


همچنین بخوانید »


جدا از این 5 دلیل که در ادامه میگم خود داستان فضایی به شدت سمی داره ! منظور رمان ومپایر هانتر دی هستش، داستان تو دنیای پسارستاخیزی سورئال سایبرنتی اتفاق میوفته که همه جور موجودی توش حضور دارن جدا از اون این سری رمان المان های مهمی رو با هم ترکیب کرده المان های برگرفته از سبک هایی مثل ، وسترن، علمی تخیلی،های فانتزی، فولکلور و علم غیب.

معرفی کوتاه 

کارگردان: Yoshiaki Kawajiri
نویسنده: Yoshiaki Kawajiri
برگرفته از: رمان
نویسنده رمان: Hideyuki Kikuchi
موسیقی: Marco D’Ambrosio
استودیو: Madhouse
ژانرها: اکشن – سای فای – درام – وحشت – رمانس – فراطبیعی 
گروه سنی: جوانان 
سال پخش : 2000


1 – استایل هنری 

استایل هنری یا آرت استایل این انیمه بعد از 20 هنوز هم حرف نداره !!! جدا از طراحی شخصیت ها که به شدت حرفه ای انجام شده ، فضای داستان هم به خوبی به تصویر کشیده شده ! دنیای نابود شده سورئال با مناظر فوق العاده به زیبایی هرچه تمامتر به طراحی شدن که خب کمتر از این هم از تصویر ساز سر فاینال فانتزی و طراح کارتون معروف هاچ زنبور عسل انتظار نمیره !


2-استودیو مدهاووس

انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust

از من به شما نصیحت هرچی ساخته استودیو مدهاووس بود رو ببینید ! اسم این استودیو انقدر بزرگ هست که نیاز به تعریف نداشته باشه . این استودیو برای ساخت انیمه فوق محبوب » دفترچه مرگ، وان پانچ من ،هانتر اکس هانتر، بلک لاگون، هلسینگ ،هاجیمه نو ایپو و خیلی های دیگه شهرت داره !!!!


موسیقی

با توجه به فضای دارک فانتزی و تم وحشت این انیمه موسیقی که براش انتخاب شده موسیقی کلاسیکال و ارکسترال هست که بشدت با فضای داستان همخونی داره ! چه در صحنه های اکشن و چه صحنه های رمانتک ! 

نکته جالب اینه برای آهنگسازی این انیمه از آهنگسازای ژاپنی استفاده نشده و آهنگسازی بر عهده یک آهنگساز ایتالیایی به اسم Marco D’Ambrosio که شاید مهمترین اثری که آهنگسازی کرده بغی از این انیمه مستند We Live in Public باشه .


کارگردانی و تکنیک انیمیشن 

انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust

کارگردانی این انیمه فوق العاده بر عهده یوشیاکی کاواجیری کارگردانی که برای کارگردانی انیمه های محبوبی مثل سری نینجا اسکرول، دورورو نسخه 1960، شاید شیطان گریه میکند / Devil May Cry و انیماتریکس شهرت جهانی داره!

جدا از کارگردانی فوق العاده ، تکنیک انیمیشن این انیمه با توجه به زمان انتشار به شدت قوی هستش ! جوری که الان بعد 20 سال وقتی نگاش میکنی میگی ایول عجب چیزی ، گرچه این تکنیک در اکثرا کارهای دهه 2000 استودیو مدهاووس به چشم میخوره!


تاثیرگذاری 

انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust

تاثیرگذاری این انیمه رو ژانر ومپایر و شکارچی ومپایر رو نمیشه نادیده گرفت! این انیمه رو آثار زیادی تاثیر گذاشته که خیلی هاش برای خود استودیو مدهاووس بودن از جمله » انیمه هلسینگ ، دویل می کرای ، کلی مور و چند تای دیگه که برای مدهاووس نبودن از جمله Blood+ و Vassalord. از استودیو پروداکشن آی جی 

 

خب امیدوارم این 5 دلیل برای تماشای انیمه سینمایی Vampire Hunter D: Bloodlust شمارو قانع کرده باشه تا این انیمه جذاب کلاسیک رو ببینید! مثل همیشه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم.