چه خبر از Jump Festa 2022؟

سلام به همه دنبال کنندگان عزیز بخش انیمه مجله وارونه! با گزارشی از وقایع رویداد جامپ فستا 2022 در خدمت شما هستیم. همونطور که احتمالا می دونید، رویداد Jump Festa جشنواره ایه که از سال 1999 SHUEISHA هر سال برگزار می‌کنه. این رویداد، کاملا درباره انیمه و مانگا و هر چیزی که مربوط به اونهاست؛ از گیم ها و فیلم های اقتباسی گرفته تا استیج پلی ها و مصاحبه با مانگاکا ها و ویس اکترها. هر سال، در جامپ فستا شاهد اتفاقات و خبرهای داغ و هیجان انگیزی هستیم که هر کدوم، به طور ویژه ای، طرفداران دنیای انیمه و مانگا رو خوشحال و راضی می کنن. در این مطلب، ما به صورت جامع جالب ترین و مهم ترین اتفاقات رویداد جامپ فستا 2022 رو جمع آوری کردیم و در اختیارتون قرار دادیم. امیدواریم لذت ببرید!

در ادامه بخوانید » برندگان کرانچی رول 2022 را بشناسید! 

بازگشت انیمه بلیچ با آرک Thousand-Year Blood Arc

یکی از خوشحال کننده ترین خبرهای جامپ فستا، بازگشت انیمه بلیچ در بیستمین سالگرد انتشار این مجموعه هست! انیمه جدید بلیچ، قراره آرک آخر مانگا، یعنی Thousand-Year Blood Arc رو پوشش بده. علاوه بر این، یک چپتر جدید از خالق اصلی بلیچ، تیته کوبو، مورد اقتباس قرار خواهد گرفت. برای اینکه بیشتر از انیمه جدید سری بلیچ اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می کنم حتما تیزر Bleach: Thousand-Year Blood Arc در مجله وارونه تماشا کنید.

جالبه بدونید تعدادی از بزرگترین و معروف ترین مانگاکا های شونن جامپ، از جمله کویوهارو گوتوگه (خالق شیطان کش)، ایچیرو اودا (خالق وان پیس)، ماساشی کیشیموتو (خالق ناروتو)، یوکی تاباتا (خالق شبدر سیاه) و… آرتی از ایچیگو منتشر کردن. این اقدام اونها، که به نوعی تبلیغ انیمه جدید بلیچ محسوب میشه، باعث شده دوباره یاد این عنوان زنده بشه و اسمش سر زبون ها بیفته. شما می تونید از طریق لینک پایین، در توییتر، نگاهی به این آرت داشته باشید:

Kurosaki Ichigo drawn by Eiichiro Oda as celebration for Bleach’s return pic.twitter.com/KKA6Bchp3L

— Artur – Library of Ohara (@newworldartur) December 19, 2021

تاریخ انتشار فصل 6 انیمه My hero academia مشخص شد!

 جامپ فستا 2022

همونطور که اطلاع دارید، در نوامبر 2021، ساخت و انتشار فصل ششم انیمه مای هیرو آکادمیا تائید شد. در بخش اختصاصی جامپ فستا 2022 برای MHA، تریلر جدیدی از این فصل رو دیدیم. علاوه بر این، اعلام شد فصل ششم قراره در پاییز 2022 پخش بشه.

علاوه بر اینها، خبر خوشحال کننده دیگه ای هم به گوش رسید: نسخه بلوری فیلم World heroes mission در تاریخ 6 فوریه 2022 منتشر خواهد شد و ما می تونیم بلاخره بعد از چند ماه انتظار این انیمه رو تماشا کنیم!

کوهی هوریکوشی، مانگاکای مجموعه مای هیرو آکادمیا از تاریخ احتمالی به پایان رسیدن مانگا می گوید

مدتی پیش، اعلام شده بود که مانگای مای هیرو آکادمیا در “اکت پایانی” خودش قرار داره. با این وجود، این خبر، کمی گنگ بود و باعث گیج شدن طرفداران این مجموعه محبوب شد. ولی کوهی هوریکوشی، خالق Boku no Hero Academia در جامپ فستا 2022 بلاخره به سردرگمی ها پایان و از تاریخ احتمالی به پایان رسیدن مانگا خبر داد. با توجه به حرف هایی که ایشون زده، می تونیم بگیم مانگای My Hero Academia قبل از فرا رسیدن سال 2023 به خط پایان می رسه.

Horikoshi’s message at Jump Festa 2022 mentions that if things go as planned, My Hero Academia’s story will be concluded in about a year. pic.twitter.com/Q2EqsCcqxu— Shonen Jump News – Unofficial (@WSJ_manga) December 19, 2021

درسته که خداحافظی با این سری بسیار ناراحت کننده ست؛ ولی می تونیم برای دیدن یک آرک پایانی جذاب و هیجان انگیز خوشحال باشیم. جالبه بدونید هوریکوشی اعلام کرده کاتسوکی باکوگو، قراره نقش بسیار مهمی رو در پایان MHA ایفا کنه؛ پس حالا باید صبر کنیم و ببینیم چه چیزی انتظارمون رو می کشه.

تاریخ انتشار انیمه Spy x Family مشخص شد

 جامپ فستا 2022

انیمه Spy x Family، یکی از مورد انتظارترین انیمه های بهار 2022 هستش. این انیمه کمدی، که اقتباسی از مانگایی محبوب با همین اسم محسوب میشه، تا حدودی ما رو به یاد فیلم آقا و خانم اسمیت با بازی آنجلینا جولی و برد پیت می‌اندازه! این انیمه، که قراره در قالب دو پارت، در آوریل 2022 از کرانچی رول پخش بشه، درباره جاسوسیه که برای تکمیل ماموریتش، مجبور میشه تشکیل خانواده بده. اما اون خبر نداره زنی که حاضر شده به صورت ظاهری باهاش ازدواج کنه، در واقع یه قاتله و دختری که به فرزند خوندگی گرفته، توانایی خوندن ذهن افراد رو داره!

انتشار پارت دوم مانگای مرد اره ای تائید شد!

سری مرد اره ای، به دلیل داستان خاص، دنیای خشونت بار، و کمدی سیاه و منحصر به فردش، محبوبیت خیره کننده ای رو کسب کرده. این مانگا، در 2020 بعد از انتشار 97 چپتر، به پایان رسید. هر چند در تاریخ 14 دسامبر 2020، مجله هفتگی شونن جامپ رسما اعلام کرد که امکان بازگشت این مجموعه در آینده وجود داره. از اون زمان، طرفداران که با پایان نفسگیر و سوال برانگیز پارت اول مرد اره ای مواجه شده بودن، بی صبرانه انتظار قطعی شدن تاریخ انتشار پارت دوم رو می کشیدن. تا اینکه تاتسوکی فوجیموتو، خالق این مانگا، تصویری از پارت دوم رو منتشر کرد. می تونید از طریق لینک زیر نگاهی به این تصویر داشته باشید:

pic.twitter.com/oP5lWTRG1f— チェンソーマン【公式】 (@CHAINSAWMAN_PR) March 4, 2021

در جامپ فستا 2022 اعلام شده پارت دوم مانگای مرد اره ای قراره در تابستان 2022 منتشر بشه. همچنین، در تاریخ 3 دسامبر 2021، صفحه غیر رسمی شونن جامپ، اعلام کرد پارت دوم چینساو من همزمان با اولین فصل انیمه این سری، در تابستان 2022 منتشر میشه. جالبه بدونید مانگاکای مرد اره ای، در رویداد جامپ فستا 2022 هنگام مصاحبه اختصاصیش، اعلام کرد این مجموعه قراره در 2022 برگرده. از اونجا که در مارچ پیش رو، این مجموعه قراره سومین سالگردش رو جشن بگیره، می تونیم انتظار داشته باشیم بعد از اون تاریخ اخبار شفاف تر و هیجان انگیزتری رو بشنویم.

شاهد تریلر جدیدی از انیمه Chainsaw man هستیم!

 جامپ فستا 2022

مدتی پیش بود که به صورت رسمی اعلام شد قراره از مانگای تاریک چینساو من، یه اقتباس انیمه ای توسط استودیو ماپا ساخته بشه. این خبر بسیار خوشحال کننده بود؛ چرا که مانگای مرد اره ای پتانسیل فوق العاده ای برای تبدیل شدن به انیمه داره. همچنین استودیو ماپا با وجود نسبتا تازه کار بودن، سابقه بسیار درخشانی داره و انیمه های بسیار خوبی مثل ترور طنین انداز، جوجوتسو کایزن، قمارباز، و فصل پایانی اتک آن تایتان در کارنامه‌ش به چشم می خورن.

تریلر اول این انیمه در اوایل تابستان منتشر شد. این تریلر جذاب، ما رو به صورت مختصر با تم انیمه، سبک هنری، و شخصیت ها آشنا کرد. و حالا، تریلر دوم انیمه مرد اره ای منتشر شده و با نشون دادن اتمسفری دیوانه وار، تا حدودی مخاطبان رو وارد دنیای پر تنش این مجموعه کرده. با توجه به گفته های تاتسوکی فوجیموتو و صفحه شونن جامپ، می تونیم در تابستان 2022 بلاخره شاهد اولین فصل از انیمه مرد اره ای باشیم.

تاریخ اکران فیلم جدید دراگون بال در سینماها

سری دراگن بال، یکی از سری های طولانی و گسترده در دنیای مانگا و انیمه ست که موفق شده در سراسر دنیا طرفداران زیادی رو جلب کنه و براشون خاطره های زیادی رو رقم بزنه. هر چند مدتیه صحبت ها درباره این انیمه کاهش پیدا کرده. و حالا وقتشه این مجموعه با انتشار فیلم جدیدش، دوباره نام خودش رو زنده کنه! خبر خوب برای طرفداران دراگون بال: در رویداد جامپ فستا 2022 اعلام شده فیلم جدید این سری، در تاریخ 22 آوریل 2022 اکران میشه!

پروژه های شونن جامپ به مناسبت دهمین سالگرد انتشار سری هایکیو

فصل چهارم انیمه Haikyuu در نقطه بسیار حساسی به پایان رسید؛ به همین دلیل از همون زمان، طرفداران این مجموعه منتظر فصل پنجم هستن. از اونجا که هایکیو یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخه، همچنین سازندگان بیش از 100 چپتر از مانگا برای اقتباس رو در اختیار دارن، قطعا فصل پنجم به زودی منتشر میشه. متاسفانه تا الان، ادامه تولید این انیمه به دلایل مختلفی کنسل شده و در وضعیت بلاتکلیفی به سر می بره. البته آهنگساز این مجموعه، اعلام کرده موسیقی فصل پنجم به عهده خودش هست و در جامپ فستا هم، یک کی ویژوال از هایکیو منتشر شد. ولی همچنان، خبر قطعی از تاریخ پخش فصل 5 در دسترس نیست.

در عوض، در جامپ فستا 2022 جامپ اعلام کرده قراره به مناسبت دهمین سالگرد انتشار این سری، 10 پروژه اصلی در برنامه کار قرار بگیره. که میشه از بین این 10 پروژه، به تولید یک شوی رادیویی به نویسندگی هاروئیچی فوروداته و همچنین نمایش یک آرت جدید اشاره کرد.

یک تریلر جدید از بوروتو

 جامپ فستا 2022

انیمه بوروتو: نسل بعدی ناروتو، در رویداد Jump Festa 2022 یک تریلر جدید و همچنین یک کی ویژوال دریافت کرد. ولی بهترین بخش ماجرا این نبود. به دلیل سالگرد بیستم انتشار مجموعه اصلی، یعنی Naruto، یک ویدیوی نوستالژیک از ناروتو، و مسیر اون هنگام تبدیل شدن به هوکاگه و تلاش های اون برای رسیدن به رویاهاش، نشون داده شد. این ویدیوی خاطره انگیز، توجهات خیلی زیادی رو به خودش جلب و احساسات بسیاری از طرفداران این سری رو، چه جدید و چه قدیمی، قلقلک داد.

بازی موبایلی جدید از سری شبدر سیاه

در رویداد جامپ فستا 2022، اعلام شد که قراره یه بازی موبایلی جدید از سری شبدر سیاه منتشر بشه! همچنین تریلری از این بازی نمایش داده شد. متاسفانه، شاهد هیچ تریلری از انیمه سینمایی جدید بلک کلاور نبودیم؛ اما در عوض یه کی ویژوال جدید از این انیمه انتشار پیدا کرد. همچنین از کاور جلد 31 مانگای شبدر سیاه اثر یوکی تاباتا رونمایی شد.

تریلر جدیدی از جوجوتسو کایزن منتشر شد!

برنامه جامپ فستا برای جوجوتسو کایزن در روز دوم این رویداد، یکی از مورد انتظارترین اتفاقات بود. با این وجود، کمی ناامید کننده ظاهر شد؛ چون هیچ خبر جدیدی از تائید شدن فصل دوم این انیمه به گوش نرسید. با این وجود، شاهد تریلر جدید و جذابی از فیلم پیش در آمد این سری، یعنی جوجوتسو کایزن 0 بودیم که در اون، شخصیت هایی مثل ماکی و گتو نمایش داده شدن. به نظر می رسه یوجی ایتادوری، پروتاگونیست جوجوتسو کایزن، در این فیلم حضور نداره؛ چون اسم ویس اکترش در بین ویس اکترهای این فیلم به چشم نمی خوره.

فیلم جوجوتسو کایزن 0 در تاریخ 24 دسامبر 2022 در سینماهای ژاپن اکران خواهد شد.

رونمایی از آرت جدید تانجیرو و نزوکو

 جامپ فستا 2022

از اونجا که فصل دوم انیمه شیطان کش در حال پخشه، امید زیادی به انتشار یه خبر داغ از این سری در رویداد جامپ فستا وجود نداشت؛ به همین دلیل، فیلم یا فصل جدیدی از این انیمه در طی جشن دو روزه جامپ منتشر نشد. با این وجود، ما شاهد رونمایی از یه آرت جدید از تانجیرو و تزوکو، به عنوان آخرین بازماندگان خانواده‌شون، بودیم. همچنین، ویس اکترهای انیمه شیطان کش در رویداد جامپ فستا حضور پیدا کردن.

تائید قسمت ویژه انیمه دکتر استون

 جامپ فستا 2022

همونطور که می دونید، مدتی کوتاه قبل از رویداد جامپ فستا، فصل سوم انیمه دکتر استون تائید شد. همچنین، یه آرت رسمی از این انیمه انتشار پیدا کرد. تا اینکه جامپ خبر داد قرار نیست به این زودی ها شاهد فصل سوم انیمه دکتر استون باشیم؛ چون که فصل جدید این انیمه، قراره در 2023 منتشر بشه. ولی در عوض در جامپ فستا 2022 اعلام شد به زودی یه قسمت ویژه از Dr Stone پخش میشه!

تائید ساخت فصل دوم انیمه توکیو ریونجرز!

 جامپ فستا 2022

بدون شک میتونیم بگیم محبوب ترین و موفق ترین انیمه بهار و تابستان 2021، فصل اول انیمه توکیو ریونجرز هستش. حتی فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا به دلیل کمی افت و تغییرات داستان مانگا، مورد انتقاد خیلی از مخاطبان قرار گرفت. با این وجود توکیو ریونجرز فراتر از انتظارات ظاهر شد. و بلافاصله بعد از اتمام فصل اولش با یک کلیف هنگر، پرسش های زیادی درباره فصل دوم این سری مطرح شدن.

خبر بسیار خوب اینه که در رویداد جامپ فستا 2022 اعلام شد که فصل دوم انیمه توکیو ریونجرز در دست ساخته و قراره آرک Christmas Conflict در این فصل پوشش داده بشه! البته هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این فصل مشخص نشده. ولی انتظار میره مثل فصل اول، در بهار و تابستان پیش رو منتشر بشه.

One piece!

جامپ فستا 2022، بهترین رو برای آخر نگه داشت! با توجه به اینکه وان پیس امسال به چپتر هزارم، جلد صدم، و قسمت هزارم رسیده، برنامه جامپ فستا برای وان پیس بسیار مورد انتظار بود. چون همه دوست داشتن ببینن در ادامه، مسیر این مجموعه به کدوم سمت خواهد رفت.

 جامپ فستا 2022

بخش پایانی جامپ فستا 2022، که به وان پیس اختصاص داشت، شامل برنامه های متنوعی مثل چند مصاحبه، رونمایی از آرت جدید وان پیس که توسط خود اودا کشیده شده بود، و همچنین اجرای برخی از بهترین و خاطره انگیزترین لحظات وان پیس به صورت زنده توسط ویس اکترها بود. همچنین، ایچیرو اودا، نامه ای برای طرفداران وان پیس نوشته بود که مایومی تاناکا، ویس اکتر لوفی، اون رو خوند. در اون نامه، اودا از طرفداران وان پیس به خاطر همراهی‌شون تشکر کرده بود. همچنین، صحبت هایی درباره One piece film: Red که درباره شخصیت شانکس هست، مطرح کرد:

” (این فیلم) درباره چه کسی هست؟ شانکس یا لوفی؟ شانکس هنوز شخصیت مرموزیه. رابطه‌ش با اون دختر دقیقا چیه؟ آیا قراره لوفی رو ببینه؟ این دفعه اوله که شانکس در یه فیلم این چنینی ظاهر میشه؛ مگه نه؟ به من گفتن که هیچ چیزی در اینباره اعلام نکنم، ولی من این کار رو کردم. پس من بردم. (هاهاهاها!) “

به غیر از اینها، و همینطور رونمایی از طراحی کاراکترها در فیلم جدید وان پیس، چیز دیگه ای درباره پروژه های جدید اعلام نشد. ولی با توجه به اینکه به زودی سالگرد بیست و پنجم انتشار وان پیس هستش، به نظر می رسه جامپ برنامه های هیجان انگیز زیادی برای این مجموعه داره. همچنین، اودا، مثل کوهی هوریکوشی، اعلام کرد که قصد داره وان پیس رو به زودی به پایان برسونه. ولی خب، خدا رو چه دیدید، شاید بعد از پایان وان پیس مجبور نبودیم با لوفی برای همیشه خداحافظی کنیم. شاید یه روز وان پیس: نسل بعدی لوفی ساخته بشه! (هرچند احتمالا یه خداحافظی با شکوه ایده بهتریه!)

در ادامه بخوانید: محبوب ترین صداپیشگان زن انیمه را بشناسید!