بلاخره این انتظار طولانی و 10 ساله تموم شد و انیمه بلیچ بهتر از همیشه بازگشته و اینطور که از قسمت اول به نظر می رسه، خوشبختانه تا جای ممکن به مانگا وفاداره و انگار دیگه قرار نیست با فیلرهای آزارنده همراه باشه. با بررسی قسمت اول انیمه بلیچ با مجله وارونه همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

این فصل قرار شامل 54 قسمت باشه اونم بدون فیلر و با توجه به گفته هایتیته کوبو-Tite Kubo خالق بلیچ این آرک پر از مبارزات خشن و جذابه. همونطور که میدونید یکی از نکات آزار دهنده انیمه بلیچ همین فیلر های نسبتا تو مخش بود.

موضوع بعدی اینکه این آرک نهایی از مجموعه بلیچ هست و قرار جمع بندی باشه برای کل داستان در نتیجه ادامه ای در کار نیست. البته قرار یه OVA اختصاصی مربوط به این آرک منتشر بشه.

طراحی شخصیت ها تو فصل جدید شامل تغییراتی شده که به شدت بهتر و حرفه ای تر شده بخشی از تغییرات از مانگا الهام میگیره و برخی دیگه مربوط میشه به کارگردان جدید. انیمشن و گرافیک و هارمونی رنگی که نابود کرده.

استفاده از cgi یا انیمیشن سه بعدی برای نمایش هالوها خیلی دل نشین نبود! به غیر این موضوع همچی فوق‌العاده بود از افکت رنگی جذاب جدید که رو تمامی فریم ها حضور داره تا هارمونی رنگی و جذاب به سبک دهه 80 با تم سایبرنتی. انیمیشن هم به شدت نرم و روان شده و لحظه های اکشن با جزئیات بالا و رنگ های چشم نواز دلبری میکنن.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

کارگردانی آرک جدید بر عهده توموهیسا تاگوچی هست که جایگزین کارگردان محبوب این مجموعه نوریوکی آبه شده. استودیو سازنده هم همانند گذشته استودیو مطرح پی یرو / Pierrot هستش.

نکته مهم بعدی این هست که این انیمه بعد یه توقف ده ساله منتشر شده در نتیجه حتما پیشنهاد میکنم یه خلاصه ای از داستان رو تو یوتوب تماشا کنید یا اگه انیمه رو دارین حداقل قسمت های آخر رو یه نگاه کنید تا داستان یادتون بیاد.

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

بابا چقدر دلمون برای یه انیمه درست درمون تنگ شده بود، چقدر دلمون برای ایچیگو و تم جذاب بلیچ تنگ شده بود چه خوب که الان باز میتونیم یکی از محبوب ترین انیمه های جهان رو ببینیم!

اگر قسمت اول و تماشا کرده باشید، حتما شما هم با ما هم عقیده اید که بازگشت انیمه بلیچ و قهرمان دوست داشتنی مون “ایچیگو کوروساکی” به بهترین شکل ممکن رقم خورد. اتمسفر عالی، انیمیت خیره کننده، فایت های هیجان انگیز و البته موسیقی، ساندافکت ها و صداپیشگی های فوق العاده. در ادامه با بررسی قسمت اول انیمه بلیچ با ما همراه باشید تا تمام نکات این قسمت رو باهم بررسی کنیم.

تیم کاراکورا

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

ریونوسکه و شینو شینیگامی های تازه کاری هستن که برای از بین بردن هالوها به شهر کاراکورا اعزام شدند. ریونوسکه بسیار ترسو و مردد، اما شینو شجاع و مصممه. اونا از هم جدا می شون تا ماموریت شون رو به انجام برسونن. توی شهر کاراکورا جزئیات و نورها عالی به تصویر کشیده شده اند. طراحی هالوها هم پیشرفت چشمگیری داشته است.

مرتبط: تاپ فایت ؛ مبارزه ایچیگو کوروساکی با کنپاچی زاراکی در انیمه Bleach 

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

ریونوسکه در تلاش ناموفقش برای نجات شینو در حال مرگ، به سختی زخمی می شه و اینجاست که “گنگ شهر کاراکورا” وارد صحنه می شه. چه تجدید دیدار رضایت بخشی! اوریهیمه، چاد، اوریو و ایچیگو همونطور که انتظار می رفت هالوهارو تارومار می کنن و اونهارو نجات میدن. چقدر پخش شدن اون ترک نوستالژیک انتخاب خوبی برای صحنه های مبارزه این تیم با هالوها بود، موافق نیستید؟

جمع شدن دوباره این چهارنفر توی اتاق ایچیگو واقعا نوستالژیک بود و عوض شدن کلی اتمسفر با ورود “ایبرن” و شروع فایت اون با ایچیگو خیلی باحال بود. چقدر ایچیگو به خودش و قدرتش مطمئنه و این اطمینان حتی در دوستاش هم وجود داره، چون حتی با اینکه انتظار می رفت “ایبرن” بخاطر ماسکی که روی چشماش بود یه “آرانکار” باشه، اوریهیمه بدون نگرانی نونش و میخورد.

کوئنسی ها

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

به نظر می رسه سازمانی که با آنها روبه رو هستیم، کوئنسی ها باشند. چه کسی بهتر از کوئنسی ها به عنوان آخرین آنتاگونیست فرنچایز بلیچ؟ کوئنسی ها ورود طوفانی داشتن. ناپدید شدن یک به یک هالوها از رادار و صورت بهت زده “کاپیتان کوروسوچی” که معتقد بود این فقط می تونه کار “اونا” باشه، از همون اول بهمون فهموند که اتفاقی در شرف وقوعه و “اونا” قراره طوفانی به پا کنن. از اون طرف ساکنین یه روستا کلا ناپدید شدن که “یومیچیکا و ایکاکو” متوجه می شن که ردپاها توی یه نقطه جمع شدن و بعدش ناپدید شدن. اینم می تونه کار “اونا” باشه؟؟؟

مرتبط: قوی ترین زنان انیمه بلیچ Bleach که هیچکس حریفشان نمی شود! 

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

“ایبرن” با اینکه کاملا شبیه آرانکارها هستش، اما از اینکه ایچیگو اونو یه “آرانکار” خطاب می کنه خیلی عصبانی میشه و بعد از نشون دادن نشان کوئنسی ها اوضاع گیج کننده تر میشه. یه کوئنسی با نقاب یه آرانکار؟؟؟

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

و بعد تجدیددیداری با کاپیتان یاماموتوی بزرگ رو داریم که توی مقر خودش با گروهی از کوئنسی های ناشناس مواجه میشه که بهش هشدار شروع جنگ رو میدن. اونا ساساکیبه (معاون کاپیتان) رو هم تا حد مرگ زخمی می کنن و کاپیتان یاماموتو یکبار دیگه شعله های زانپاکتوش رو شعله ور می کنه، چقد این صحنه ها خوب انیمیت شدن و واقعا این چند دقیقه ارزش چند تماشا کردن رو دارن، حرف نداشت.

در ادامه بخوانید: منفورترین شخصیت های انیمه ای را بشناسید! 

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

درست همینجاست که ما متوجه می شیم چرا ایبرن در طول مبارزه با ایچیگو اصرار داره که ایچیگو از بانکای استفاده کنه. اونا می تونن بانکای رو بدزدن یا ناپدیدش کنن! اما حرکت “گتسوگاتنشو” ایچیگو بازهم قدرت خودش رو نشون میده و به ایبرن می فهمونه که با یه شینیگامی عادی طرف نیست. ایچیگو واقعا خیلی خفن شده!

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

اما نزاریم ذرق و برق بلیچ مارو گمراه کنه. چرا ایبرن اصلا به اتاق ایچیگو اومد؟ دنبال اوریو بود؟ هدفشون از حمله به مقر یاموموتو به غیر از اعلان جنگ چی بوده؟ چرا موفق نشدن بانکای ایچیگو رو غیر فعال کنن؟

ایبرن و گروهی که به مقر یاماموتو وارد شده بودن در سایه ها محو میشن و وارد مقری که انگار مقر کوئنسی هاست میشن و اینجاست که با عمق خشونت و بی رحمی که قراره در قسمت های بعدی ببینیم مواجه میشیم.

مرتبط: ناروتو بهتر است یا بلیچ؟ 10 دلیل برتری ناروتو از بلیچ 

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

کسی که به نظر می رسه سردسته و کاپیتان این گروهه، دست یکی از افراد خودش رو بی درنگ قطع می کنه و بهش گوشزد می کنه که از مشاجره خوشش میاد!!! شما ببین با دشمنش چی قرار بکنه! همینجا اولین هشدار به همه داده میشه فصل آخر بلیچ برای خنده اینجا نیست و اومده تا با خشونت تمام خودش رو تو مغز مخاطب فرو کنه.

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ

از ابتدای اپیزود تا به اینجا هم شاهد خون و خونریزی زیادی بودیم (زخمی شدن شینو و ریونوسکه در حد مرگ و جدا شدن سر کسی که میخواست به یاماموتو گزارش بده و البته صحنه زخمی شدن و خون بالا آوردن ساساکیبه) و البته انیمه بلیچ علاوه بر کمدی های گاه و بیگاه، هیچوقت از نشون دادن خشونت ابایی نداشته.

هنوز مشخص نیست این تیم کوئینسی ها دنبال چی هستن و هدف نهایی شون چیه اما چیزی که معلومه اینکه اصلا شوخی ندارن!

از طرفی معلوم نیست آیا این تیم ویلن های اصلی داستان هستن یا قرار شاهد بازگشت شکوهمند آیزن باشیم! اگه یادتون باشه آیزن در اسارت به سر میبره.

بعید میدونیم کوبو بخواد بیخیال ویلن اصلیش بشه پس باید شاهد حضور آیزن باشیم. از طرف دیگه چندتا اسپادا از جمله گریم جاو زنده هستن که همین موضوع میتونه برگشت آیزن رو محتمل تر بکنه.

امیدواریم که از بررسی قسمت اول انیمه بلیچ لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت دوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله