در این مقاله قصد داریم شما را یا آینده مجموعه فیلم های سینمایی دزدان دریایی کارائیب آشنا کرده و به ابعاد مختلف این موضوع بپردازیم. با وجود دو بازسازی از مجموعه فیلم های سینمایی دزدان دریایی کارائیب، آینده کاپیتان جک اسپارو چه خواهد بود؟ همراه ما باشید تا پی به پاسخ سوال خود ببرید.


در ادامه بخوانید :

۲۵ تا از بهترین فیلم های اکشن تمام دوران (قسمت اول )

۱۰ تا از بهترین فیلم های بدون دیالوگ که حتما باید ببینید !

۱۰ تا از بهترین فیلم های پسارستاخیزی که حتما باید آن ها را ببینید!

بهترین فیلم های علمی تخیلی با موضوع ربات ها

۲۰ تا از بهترین فیلم های کمدی که حتما باید تماشا کنید


کاپیتان جک اسپارو

تاریخچه دزدان دریایی کارائیب

هنگامی که بروکهایمر، تهیه کننده دزدان دریایی کارائیب، دیزنی لند را برای اولین بار دید، تصور کرد ایده اش برای ساخت دزدان دریایی کارائیب وحشتناک و احمقانه است، اما با پشتکارش و دلایل محکم توانست پروژه ساخت این فیلم را شروع کند. در آن زمان مدیریت دیزنی به عهده مایکل آیزنر بود و این شخص نیز بسیار تلاش می‌کرد تا چنین فیلمی ساخته نشود. مثلا اکران فیلم را مدت ها در حالت تعلیق گذاشت و سعی داشت این فیلم اکران نشود. اما بروکهایمر و کارگردان این فیلم، وربینسکی این فرد را متقاعد کردند که دزدان دریایی کارائیب می‌تواند گزینه خوبی برای رقابت با فیلم هایی همچون ماتریکس و … باشد و نام دیزنی را در این ژانر نیز سربلند کند و سر انجام آیزنر پذیرفت و فیلم اکران شد. اما آیزنر هنوز هم باور داشت که اکران فیلم شکست می‌خورد.

اولین قسمت از مجموعه فیلم های دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 منتشر شد، توانست با فروش 655 میلیون دلاری گیشه، چهارمین فیلم پر فروش سال شود. همچنین برترین فیلم تمام دوران دیزنی پس از ماموریت غیرممکن و من شرور شود. از این رو تهیه کنندگان این فیلم به فکر ساخت ادامه قسمت های این فیلم افتادند و هم چنان درحال ساخت قسمت های بیشتری از این فیلم هستند. هم اکنون دیزنی درحال کار روی دو قسمت دیگر برای مجموعه دزدان دریایی کارائیب است.

هزینه ساخت

ساخت چنین فیلم هایی هزینه بسیاری دارد، مثلا قسمت چهارم از این مجموعه بسیار گران تمام شد. هزینه گزارش شده معادل 379 میلیون دلار بوده است که جانی دپ به تنهایی 55 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. این برای یک بازیگر رقم بسیار زیادی است. همچنین قسمت پنجم از این فیلم معادل 230 میلیون دلار خرج داشته است. اما با این وجود فیلم آنچنان که انتظار می‎‌رفت عمل نکرد و دیگر مخاطبانش به اندازه زیاد نیستند و بسیاری از تحلیلگران نیز شخصیت جانی دپ اهمیت آنچنانی برایشان ندارد.

کاپیتان جک اسپارو

کاپیتان جک اسپارو

جانی دپ ستاره اصلی فیلم دزدان دریایی کارائیب در نقش کاپیتان جک اسپارو است که تاکنون در 5 قسمت از این فیلم نقش آفرینی کرده است. در برخی از فیلم ها دیزنی اقدام به ساخت فیلم حول زندگی و شخصیت کاپیتان جک اسپارو کرده است. این نشان دهنده این است که شخصیت جک قابلیت گسترش دارد.

آینده جک

جانی دپ در پنج قسمت از دزدان دریایی کارائیب بازیگر نقش کاپیتان جک اسپارو را اجرا کرد ولی گزارش ها حاکی از آن است که این بازیگر کار خود را در این مجموعه تکمیل کرده است و در دو قسمت بعدی که دیزنی درحال آمده سازی آن است، نقش آفرینی نخواهد کرد.

دیزنی مایل به استفاده از جانی در ادامه فیلم های جدید دزدان دریایی نیست چرا که این کار برای دیزنی مقرون به صرفه تر است. در فیلم های دزدان دریایی کارائیب همیشه جک اسپارو دو قدم از دیگر ستارگان فیلم جلوتر است و این موضوع باعث خستگی مخاطبان شده است و دیزنی تصمیم گرفته رویه داستان را تغییر دهد.

به نظر می‌رسد کاپیتان جک اسپارو دیگر قرار نیست در دزدان دریایی کارائیب نقش بیافریند، شاید در نگاه اول غم انگیز باشد، اما قطعا دیزنی فکری به حال هوادارانش کرده و نمی‌گذارد با حذف یک بازیگر، فیلم محبوبیتش را از دست بدهد. چندی پیش هم خبرهایی مبنی بر حضور مارگو رابی به عنوان بازیگر اصلی فیلم‌های جدید دزدان دریایی کارائیب منتشر شد که اگر درست باشد، یعنی دیزنی همچنان به دنبال یک ستاره برای قرار گرفتن در مرکز توجه این فیلم‌هاست؛ البته ستاره‌ای بجز جانی دپ!

حاشیه‌های زیاد جانی دپ، بخصوص ماجرای طلاق پرسروصدای او و امبر هرد، برای دیزنی مثل زنگ خطری بود که می‌گفت جانی دپ باید از کار کنار برود، زیرا دیزنی از کمپانی‌های محافظه‌کاریست که معمولا اینچنین حاشیه‌هایی را در اطراف خود نمی‌خواهند.

در پایان بازگشت جانی دپ به این سری دور از ذهن بنظر می‌رسد، ولی دزدان دریایی کارائیب، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، راه خود را ادامه خواهند داد.