با بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man همراه شما هستم. تو این دو قسمت تمرکز داستان روی لوپ زمانی هست که تیم شیطان کش داخلش گیر افتادن و این بهونه خوبی شده تا جنبه های روانشناختی انیمه مرد اره ای بیش از پیش خودش رو نمایان کنه.

بررسی قسمت 6 و 7 انیمه مرد اره ای

یکی از ویژگی های مهم انیمه مرد اره ای توجه ویژه به مسائل روانشناختی هست و این موضوع رو به سبک انیمه های سینن جلو میبره یعنی هیچ ترسی از نمایش روان پریشی های شخصیت هاش نداره بلکه با افتخار به این موضوع میپردازه.

بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man

مرد اره ای سعی میکنه تا با طعنه به مخاطبش بفهمونه مشکل سلامت روان چیز به شدت مهمیه که تا وقتش نرسه خودش رو نشون نمیده!

مرتبط: بهترین انیمه های رزمی | 15 انیمه برتر ژانر هنرهای رزمی 

دو شخصیت جدید داستان هم تحت تاثیر فضایی که توش بودن دچار حمله عصبی شدید میشن و در تلاش برای از بین بردن دنجی اقدام به خرابکاری میکنن! بخصوص کوبنی، شخصیتی که به دلیل شرایط سختی که داشته مجبور شده عضو تیم شیطان کش بشه و خب به شدت هم از اینکار متنفره!

نکته ای که دائما داره تکرار میشه تو دنیای مرد اره ای اینکه هیچ کسی خوشبخت نبوده و نیست و نخواهد شد!

بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man

نکته جالب دیگه انیمه چینساومن اینکه شخصیت هاش از جنس واقعی هستن. یعنی سعی نشده تا الکی به سبک استرو تایپ انیمه های شونن شخصیت ها مصنوعی و قهرمان وار رفتار کنن، بلکه کاملا برعکس توی چینساومن همه از لحاظ سلامت روانی وضعیت جالبی ندارن و یه تلنگر در زمان درست میتونه یه آدم مهربون رو تبدیل به یه قاتل خطرناک بکنه دلیلش هم کاملا مشخصه تو این دنیای تاریک چیزی مهمی برای از دست دادن وجود نداره.

مرتبط: شباهت و فرق بین انیمه های شونن و سینن در چه مواردیست؟ 

دنجی همونطور که دیدیم به سبک فردین خودش رو پرت کرد تو دل دشمن تا غائله تموم شه و چه جنون خوشایندی…

بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man

هیمنو سالها دنبال دیدن این لحظه بود و همیشه نگران این موضوع بود که آکی آدمی نیست که بتونه جلوی شیطان تفنگ رو بگیره. در واقع آکی به اندازه کافی دیونه نیست و حالا دنجی به شکل باور نکردنی اون دیوانگی افراطی رو به نمایش میزاره و امید رو تو دل همینو زنده میکنه.

یکی دیگه از موضوعاتی که به شدت روش فکر شده روابط بین افراد هست. تو انیمه های شونن اکثرا شاهد روابط عاشقانه و فداکارانه هستیم، اما اینجا برعکس روابط خیلی واقعی و بدون تعارف هست از سو استفاده جنسی بگیر تا خیانت، تا عشق همینو به آکی و رابطه عجیب دنجی با ماکیما و … آدمای دنیای مرد اره ای عجیبن رفتاراشون عجیبه همه کاراشون عجیبه اما با این حال به شدت واقعی و قابل درک و لمسه هستن.

بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man

بریم یکم سراغ روند داستان 🙂

با توجه به هیمنو و تلاش برای حرف کشیدن از دنجی و نگاه های ماکیما تو برنامه شام، به نظر میرسه در زیر لایه داستان خطی داره اتفاقاتی رخ میده! ماکیما و سازمانی که به ظاهر دولتی هست واقعا هدفشون کنترل شیطانینه یا انگیزه های دیگه ای هم پشت پرده وجود داره؟

مرتبط: بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع ؛ قدم اول را محکم بردارید! 

کلا اطلاعات جانبی داستان از دنیای پیرامونش خیلی کمه و این موضوع یکمی تو مخه. شیاطین و هدفشون؟ افراد عادی و سایر شیاطین؟ دنیا و زمانی که داستان داره رخ میده و خیلی سوال های دیگه همچنان بی جواب مونده که امیدوارم به زودی یکم اطلاعات در داستان داده بشه.

این دو قسمت از لحاظ گرافیک و موسیقی مثل سایر قسمت ها حرف نداشتن. کارگردانی این دو قسمت هم خدایی خیلی خوب بود. امیدواریم که از بررسی قسمت 6 و 7 انیمه Chainsaw Man لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.