انیمه blue lock می تواند حتی کسانی که فوتبال تماشا نمی کنند را هم به خود علاقمند کند. انیمه بلولاک داستان پیچیده ای دارد که همه، به خصوص گیمرها، می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. با معرفی و بررسی انیمه blue lock با مجله وارونه همراه باشید.

بررسی انیمه blue lock بلولاک

صداپیشگی

انیمه Blue Lock میتواند در وهله اول به خاطر seiyuus جذاب باشد. در این انیمه صداپیشگان مرد ژاپنی S-tier زیادی حضور داشتند که می‌توانید فوراً آنها را از دیگر صداهای ردیف S مانند Attack on Titan و Jujutsu Kaisen و همچنین بزرگترین بازی RPG جهان، Genshin Impact، بشناسید. هیروشی کامیا، جونیچی سووابه، نوبوناگا شیمازاکی، تاکاهیرو ساکورای و …

انیمه های ورزشی (مانند Haikyuu) به خوبی می توانند همه سردم داران seiyuu را در یک اثر جمع کنند. انیمه های زیادی وجود دارد که صداپیشه‌های برجسته‌ای را در تیم خود دارند، اما در دیگر جنبه‌های داستان موفق نیستند. انیمه Blue Lock قطعا یکی از آنها نیست.

مرتبط: بهترین انیمه های فوتبالی که نباید از دست‌شان بدهید! 

بررسی انیمه blue lock

داستان انیمه بلولاک

بلو لاک یک انیمه شونن معمولی است، بله، اما چیزی که قسمت اول را بسیار جذاب می کند این است که فلسفه های متضاد را در سطوح مختلف ارائه می دهد: ملی، استانی و فردی.

ژاپن می خواهد جام جهانی را ببرد و این برای کشور بسیار مهم است، و به گفته برخی از مقامات بالاتر در دولت، تنها دلیلی که آنها علیرغم اینکه یک تیم برتر هستند، برنده نشده‌اند، کمبود یک مهاجم برجسته است. آنها فاقد یک مهاجم خودخواه برجسته و دارای ایگو هستند.

و بنابراین، دولت Blue Lock را ایجاد کرد، یک برنامه تمرینی ویژه که هدف آن کشف مهاجم نهایی زیر 18 سال است که بتواند شانس آنها برای بردن جام جهانی را افزایش دهد. فقط و فقط یک نفر انتخاب می شود و بقیه بازیکنان برای همیشه از بازی در تیم ملی محروم خواهند بود.

مرتبط: بهترین انیمه های انگیزشی و امیدبخش که حالتان را خوب می کنند! 

300 مهاجم در بلولاک دائماً با یک نبرد درونی روبرو هستند. همیشه به آنها آموخته شده است که فوتبال یک بازی تیمی است، با این حال آنها برای تغییر این طرز فکر در این برنامه “بخور تا خورده نشی” به چالش کشیده شده اند. تک تک تمرین‌ها و بازی‌های کوچک آنها را مجبور می‌کند که دائماً انتخاب‌های دشواری داشته باشند: برای خودشان بازی کنند یا برای تیم بازی کنند؟ هر تصمیمی عواقب بزرگی دارد. در اصل مانند اسکویید گیم، اما نه آنقدر وحشیانه. بازیکنان MOBA هم می توانند متوجه این وضعیت شوند.

بررسی انیمه blue lock

در فوتبال تنها چیزی که مهم است این است که تیم شما گل های بیشتری از تیم حریف به ثمر برساند. با این حال، فوتبال هنوز یک بازی تیمی است و شما در عین خودخواه بودن باید به عنوان یه تیم باهم همکاری کنید. اینها همان چالش هایی است که بازیکنان Blue Lock با آن روبرو هستند.

مدیریت بلولاک در دست مرد دیوانه ای است که برنامه ای به نام “Ego ایگو” را اجرا می کند و عمیقاً به روش های خود اعتقاد دارد. اما عموم مردم و برخی از اعضای دولت مخالف این سیاست هستند. بازیکنان ملی فوتبال ژاپنی نیز در مورد مهاجمی که بلولاک تولید خواهد کرد کنجکاو هستند.

مرتبط: چرا انیمه های شونن انقدر محبوب هستند؟ 

یوئیچی ایساکی

یوئیچی ایساکی مهاجم شکست خورده فوتبال تا قبل از اینکه وارد بلولاک شود متوجه موهبتی که درون خود دارد نشده بود. او دید میدانی خوبی در فوتبال دارد و موقعیت ها را به خوبی تشخیص می دهد. روابط افرادی که در تیم z هستند با ایساکی و روابط افراد در تیم های مختلف با یکدیگر، تجربه شک کردن به توانایی های خود و شکست و پیروزی برای همه و … از جنبه های انیمه بلولاک است.

بررسی انیمه blue lock

بر خلاف سایر انیمه های شونن که در آن قهرمان و ویلن های واضح وجود دارند، هیچ کس در Blue Lock ذاتاً خوب، بد، درست یا غلط نیست. هر شخصیت، بر اساس باورهای خود، در اکوسیستم ورزشی بزرگتر، در هر مرحله و در هر قسمت، انتخاب های دشواری انجام می دهد و این بازتابی از نحوه اداره ورزش های ملی توسط کشورهای مختلف در واقعیت است.

گرافیک انیمه بلولاک

شخصیت ها در انیمه بلولاک بسیار زیبا طراحی شده اند. کیفیت انیمیشن در سطح رضایت بخشی است و شما از لحاظ بصری کاملا از تماشای این انیمه لذت خواهید برد.

Blue Lock به وضوح چیزی متفاوت در ژانر shonen و ورزشی ارائه می دهد و حتی می تواند با قلب گیمرها ارتباط برقرار کند.

بلولاک شاید نتواند کاری کند که شما در زندگی واقعی هم فوتبال تماشا کنید، اما می تواند درک شما از فوتبال را افزایش دهد و کاری کند که حداقل در دنیای انیمه از تماشای فوتبال لذت ببرید.

امیدواریم که از بررسی انیمه blue lock بلولاک لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های اکشن سریالی که از تماشای آنها لذت می برید!