بهترین انیمه ها درباره زامبی

زامبی ها، راه خودشان را در تک تک مدیوم ها باز کرده اند: کتاب ها، فیلم ها، سریال ها، ویدیوگیم ها، کتاب های مصور و حتی انیمیشن های کودکانه. زامبی ها، از مدت ها قبل در صنعت سرگرمی وجود داشته اند؛ ولی مدتی است که آنها در حال اشباع کردن همه مدیوم ها در همه کشورها هستند؛ اتفاقی که چند سال پیش، برای خون آشام ها رخ داد و هر روز، خون آشام ها در آثار ترسناک، عاشقانه، کمدی، دبیرستانی، تینیجری، معمایی، کودکانه و حتی سیتکام حضور پیدا می کردند. در حال حاضر، چنین اتفاقی برای زامبی ها در حال رخ دادن است و اتفاقا، مدیوم انیمه نیز از مدت ها قبل، فیلم ها و سریال های قابل توجهی را درباره این موجودات، عرضه کرده است. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا بهترین انیمه های زامبی محور را به شما معرفی کنیم.


10. Shiki

Shiki از بهترین انیمه های زامبی محور

داستان انیمه شیکی، در یک روستای کوچک در ژاپن سال 1994 جریان دارد. ماجراهای ترسناک اهالی این روستا، از ناپدید شدن مگومی، دختر جوانی شروع می شود که می خواسته روستا را ترک کند و در یک شهر بزرگ، به یک فرد مشهور تبدیل شود. از طرفی، یک خانواده عجیب به این روستا نقل مکان می کنند و در منطقه ای متروکه، که افسانه هایی عجیب راجع به آن دهان به دهان می شود و هیچ کس شهامت رفتن به آنجا را ندارد، ساکن می شوند. در ادامه، زنجیره ای از مرگ های عجیب و غریب روستا را فرا می گیرد و چندین و چند نفر، می میرند. پزشک روستا، به این نتیجه می رسد که یک اپیدمی در کار است؛ اما خیلی زود، می فهمد که قضیه، خیلی بیشتر از اینهاست و سرنوشتی ترسناک، همه مردم دهکده را تهدید می کند…


9. Kabaneri of the iron fortress

Kabaneri of the iron fortress از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه کابانری از دژ آهنی، یکی از شبیه ترین انیمه ها به اتک آن تایتان است. این انیمه، با تم آخرالزمانی و استیم پانک، می تواند برای شما حال و هوای دلهره آور و تاریک اتک آن تایتان را تداعی کند. مشابه اتک آن تایتان، مردم دنیای کابانری، آدم هایی هستند که بعد از شیوع یک ویروس مرموز که انسان ها را به مردگانی متحرک با قلب هایی فلزی و غیرقابل نفوذ تبدیل می کند، در مکانی امن پناه گرفته اند و بعد از مدتی، ترس آن دوران را فراموش کرده و با خیال راحت، زندگی جدیدی را آغاز کرده اند؛ تا اینکه این امنیت خیالی، بلاخره نابود می شود. جالب است بدانید که کارگردان انیمه کابانری، تتسورو آراکی، کارگردان انیمه هایی مثل گیلتی کراون، دبیرستان مرگ، دفترچه مرگ و سه فصل اول اتک آن تایتان می باشد.


8. Attack on titan

Attack on titan از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه اتک آن تایتان، عضو افتخاری این لیست است که اولین آشنایی خیلی از افراد را با انیمه ها رقم زده است (در غیر این صورت شما مثل من از دوران پوکمون و دیجیمون و اقتباس های مربوط به منابع غربی انیمه دیدن را شروع کرده اید). انیمه اتک آن تایتان، با ترکیب کردن ژانر مکا و زامبی، به یک فرمول خلاقانه رسیده که اکنون، مجموعه های زیادی تلاش می کنند با قرار دادن این انیمه به عنوان الگو، به آن برسند و طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. گذشته از اینکه این تقلیدها موفق بوده اند یا نه، عملکرد فوق العاده اتک آن تایتان در زمینه رساندن انواع و اقسام ژانرهای انیمه به فراتر از جایگاه همیشگی‌شان (نظامی، شونن، مکا، زامبی و فانتزی) و استفاده هوشمندانه از پتانسیل های دست نخورده‌شان، که سالها در کنار هزاران پتانسیل دیگر دنیای انیمه خاک می خوردند، غیر قابل انکار است.

انیمه اتک آن تایتان، در دنیای صدسال بعد از حمله غول های آدم خوار جریان دارد؛ دنیایی که تنها انسان های باقی مانده، پشت سه دیوار بزرگ پناه گرفته اند و غول ها را به کلی فراموش کرده اند، تا اینکه با ظهور یک غول بزرگتر از دیوارها، زندگی عادی آنها نیز نابود می شود. غول عظیم الجثه، اولین دیوار را خرد می کند و غول ها، وارد دیوارهای امن می شوند. در این میان، پسری کم سن و سال به نام ارن یگر، مادرش را از دست می دهد و مجبور به ترک خانه اش برای همیشه می شود. ارن، قسم می خورد تا آخرین دانه غول ها را، سلاخی کند و از بین ببرد.


7. High school of the dead

High school of the dead از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه دبیرستان مرگ، به نابودی دنیا و تمدن، بعد از یک پاندمی می پردازد. اغلب جمعیت دنیا، به موجوداتی زامبی گونه تبدیل شده اند و حالا، گروهی از بچه های دبیرستانی، باید با این زامبی ها مبارزه کنند و راهی برای نجات یافتن و ادامه بقا بیابند. با وجود اینکه انیمه دبیرستان مرگ، تم دارک و خشنی دارد و شما قرار نیست در آن شاهد اتفاق کیوتی باشید، ولی این انیمه از المان های حارم و گاهی ایچی به عنوان چاشنی داستان استفاده می کند. این انیمه، محصول سال 2004 است و یکی از آثار نسبتا قدیمی این لیست محسوب می شود.


6. Is this a Zombie?

Is this a Zombie? از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه “این یک زامبیه؟” یکی از انیمه های فان این لیست است. برخلاف کابانری و شیکی، که از تمام فرصت های ممکن برای فرو کردن خون و خونریزی و جیغ های گوش خراش و دردناک در حلق ما استفاده می کنند، انیمه Is this a Zombie? به ما اجازه می دهد که در دنیای دیوانه و سر به هوایش، خوش بگذرانیم و صفا کنیم. این انیمه، با ترکیب داستان های دبیرستانی – خون آشامی و زامبی، یک کمدی تمام عیار است که علاقه زیادی به بدبخت و بیچاره کردن شخصیت اصلی اش در تمام قسمت ها دارد. انیمه Is this a Zombie? درباره پسری دبیرستانی به نام آیومو است که بعد از به قتل رسیدن، توسط یک جادوگر احیا می شود و بعد قاتلش یکبار دیگر به سراغش می آید! در نتیجه، جادوگر اینبار او را به عنوان یک زامبی زنده و او را به عنوان دستیارش، در کنار خودش نگه می دارد. با اینکه آیومو به یک زامبی تبدیل شده، ولی این به معنای آن است که او به قدرت های فراطبیعی فیزیکی رسیده و البته، نور خورشید توانایی خشک کردن و کشتن او را پیدا کرده است.


5. Sankarea

Sankarea از بهترین انیمه های زامبی محور

با اینکه این لیست پر از انیمه های عجیب و غریب است، ولی انیمه سانکاریا: عشق جاودان، واقعا خیلی عجیب و غریب است! این انیمه، درباره پسری جوان است که عاشق زامبی هاست و حتی در ذهنش، خودش را در یک داستان رمانتیک با یک زامبی تصور می کند! یک روز، او یک دستورالعمل زنده کردن مرده ها را پیدا می کند و از سر کنجکاوی، تصمیم می گیرد گربه مرده اش را زنده کند؛ ولی اوضاع طبق انتظار پیش نمی رود و او اشتباهی یک دختر مرده را زنده می کند و وقتی که به خودش می آید، می بیند که دارد فانتزی اش را زندگی می کند!


4. Hellsing

Hellsing از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه هلسینگ، انیمه ای است که اگر علاقمند به آثار جنگی یا انیمه هایی که به موضوع جنگ جهانی با دیدگاهی فانتزی نگاه می کنند، هستید، حتما باید تماشا کنید. این انیمه تاریک و خشونت بار، داستان سپاهی را روایت می کند که به رهبری آبراهام ون هلسینگ، در تلاشند تا تک تک موجودات فراطبیعی و شیطانی که جان ملکه و امنیت کشور را تهدید می کنند، از بین ببرند. البته، انسان ها، خودشان به تنهایی نمی توانند استراتژی های موثری برای مقابله با این موجودات بچینند؛ در نتیجه، آنها از یک خون آشام به نام الوکارد کمک می گیرند…


3. School – Live!

School - Live! از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه School – Live!، به ظاهر داستان چهار دختر دبیرستانی کیوت است که کارهای کیوت انجام می دهند. اما حقیقت این است که آنها تنها بازماندگان یک آخرالزمان زامبی هستند و حالا در مدرسه‌شان زندگی می کنند. آنها، با شاد و رنگارنگ جلوه دادن زندگی روزمره‌شان و صحبت نکردن درباره اتفاقاتی که افتاده اند، از واقعیت ترسناکی که انتظارشان را در بیرون از مدرسه می کشد، فرار می کنند؛ غافل از اینکه آنها بلاخره باید با حقیقت شرایط روبرو شوند وگرنه اتفاقات بدتری انتظارشان را می کشد…


2. Ajin – Demi human

Ajin - Demi human از بهترین انیمه های زامبی محور

انیمه آجین: نیمه انسان، یک انیمه سه بعدی است که با سایر انیمه های این لیست، تفاوت زیادی دارد. البته، با اینکه این انیمه، سه بعدی است و سنتی نیست، ولی همچنان از همان روح انیمه ژاپنی برخوردار است و در نتیجه، مشکلی در حین تماشای آن به وجود نمی آید. این انیمه، یکی از انیمه های شبیه توکیو غول است؛ در نتیجه، اگر از داستان های کانکی نیمه انسان – نیمه غول و تم روانشناختی حاکم بر انیمه لذت برده اید، انیمه آجین را از دست ندهید.

این انیمه، درباره دنیایی است که در آن، موجوداتی به نام آجین، جان انسان ها را تهدید می کنند و فضایی آخرالزمانی بر دنیا حاکم است. شخصیت اصلی این انیمه، پسر جوانی است که متوجه می شود به یک نیمه آجین تبدیل شده؛ در نتیجه او نه می تواند به عنوان انسان به زندگی ادامه دهد و نه کاملا یک آجین مثل بقیه آجین هاست. او متعلق به هیچ دنیایی نیست.


1. D. Gray man

D. Gray man از بهترین انیمه های زامبی محور

وقایع انیمه دی. گری من، در قرن نوزدهم میلادی اتفاق می افتند؛ در نتیجه اگر طرفدار انیمه های تاریخی هستید، نباید آن را از دست بدهید. این انیمه، داستان جوانی به نام آلن واکر را روایت می کند که با پیوستن به گروهی به نام محفل سیاه، وارد جنگی عظیم می شود. هدف محفل سیاه، از بین بردن مردی شناخته شده با نام ارل هزاره است که با کنترل ارتشی متشکل از هزاران هزار آکومای خونخوار، تمام مردم دنیا را در خطر بزرگی قرار داده است. انیمه دی. گری من، با 103 قسمت، یکی از انیمه های طولانی این لیست است. در نتیجه، اگر می خواهید برای این انیمه تا این حد وقت بگذارید، پیشنهاد می کنم به سراغ مانگای آن بروید؛ چرا که از انیمه اقتباسی، بسیار راضی کننده تر است.