انیمه های برتر ژانر تاریخی

با معرفی بهترین انیمه های تاریخی در خدمت شما هستیم. انیمه ها، می توانند به راحتی مرز بین واقعیت و خیال را از بین ببرند. آنها توانایی جذابیت و زیبایی بخشیدن به روزمره ترین و عادی ترین بخش های زندگی را دارند و به ما اجازه می دهند برای لحظاتی، از مشکلات اعصاب خردکن و نگرانی های همیشگی، فاصله بگیریم و آرامش را تجربه کنیم.

بهترین انیمه های تاریخی

انیمه های تاریخی، یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به دنیایی دل انگیز هستند. گاهی اوقات، آنها روایتی کاملا رئال دارند و اجازه می دهند با غرق شدن در نقاشی هایی چشم نواز و دقیق، از همهمه ها و شلوغی های عصر حاضر فاصله بگیریم و گاهی، با ترکیب عناصر فانتزی و یا چاشنی اکشن با فضای تاریخی‌شان، جلوه های دیگری از زمان های قدیم را به ما نشان می دهند. ممکن است آنها از اتفاقات و حوادث واقعی الهام گرفته باشند و یا اینکه خالق آنها، دوست داشته از فضایی سنتی برای تعریف کردن داستان نابش استفاده کند. در ادامه این مطلب، با مجله وارونه همراه باشید تا تعدادی از بهترین انیمه های تاریخی را به شما معرفی کنیم.

Violet Evergarden

Violet Evergarden از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه وایولت اورگاردن، داستان دختر جوانی است که از او در روزهای جنگ جهانی، به عنوان اسلحه استفاده می شده است. او از زمانی که یک کودک یتیم بوده، تحت آموزش های نظامی قرار گرفته و هرگز در زندگی اش، طعم مهر و عاطفه را نچشیده است. بعد از اینکه جنگ به پایان می رسد، او در یک شرکت پستی استخدام می شود تا به مردمی که سواد ندارند، برای نامه نویسی کمک کند. او با زندگی در بین مردم عادی و به دور از جنگ، با احساسات و موضوعاتی برخورد می کند که برایش غریبه هستند و شناختی از آنها ندارد.

انیمه وایولت اورگاردن، به جای اینکه ماجرایی را در دل جنگ روایت کند، ما را به روزهای صلح می برد؛ زمانی که جنگ ظاهرا به پایان رسیده، اما همچنان در قلب مردم ادامه دارد. این انیمه، به موضوعاتی مثل عشق، اختلال استرس پس از سانحه، غم و اندوه، از دست دادن، زخم خوردن و التیام یافتن می پردازد. وایولت اورگاردن، داستان عمیق و پراحساسی دارد و تلاش انسان های مختلفی برای بازگشت به زندگی عادی‌ بعد از حوادث ناراحت کننده را به تصویر می کشد.

Vinland Saga

Vinland Saga از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه حماسه وینلند، که یکی از منحصر به فردترین و غنی ترین انیمه های شونن و تاریخی محسوب می شود، گزینه بسیار عالی و مناسبی برای کسانی است که در دنیای انیمه و مانگا، تازه وارد هستند یا تصور می کنند داستان انیمه ها به دختران جادویی محدود می شود. این انیمه، داستان مرد جوانی به نام تورفین را روایت می کند که یک هدف در زندگی اش دارد: انتقام. تورفین، پسر یک فرمانده سابق وایکینگ است که در تمام دوران کودکی اش، مدام از پدرش می شنید که: «ما نباید بجنگیم. خشونت همیشه آخرین و بدترین راه حله. شمشیر به دست گرفتن، همیشه اوضاع رو بدتر می کنه». پدر تورفین، در تمام مدت، به او یادآوری می کرد که هرگز نباید بجنگد و تورفین، که علاقه و احترام خاصی نسبت به پدرش داشت، هرگز این صحبت های او را فراموش نمی کرد. تا اینکه پدرش به خاطر توطئه یکی از همرزمان سابقش به قتل می رسد. تک تک سلول های تورفین، از نفرت، خشم و عطش انتقام پر می شوند؛ اما به خاطر آموزه های پدرش، او می خواهد از راه جوانمردانه ای انتقامش را بگیرد.

Black Butler

Black Butler از بهترین انیمه های تاریخی

شیل فانتوم هایو، پسر جوانی است که در یک شب، خانه اش آتش می گیرد، خانواده اش به شکل فجیعی به قتل می رسند و خودش هم به عنوان اسیر، به یک زندان و شکنجه گاه منتقل می شود. شرایط او در زندان، انقدر وحشتناک و غیرقابل تحمل است که او، مجبور می شود با یک شیطان قرارداد ببندد و خودش را آزاد کند؛ هرچند این قرارداد، عواقب ترسناکی برای شیل دارد و او از این قضیه آگاه است…

انیمه خادم سیاه، اقتباسی از یک مانگای محبوب است و این مانگا هم، خود اقتباسی از یک افسانه غربی است. به شما پیشنهاد می کنیم تماشای این انیمه را، از فصل اول شروع کنید. فصل اول، بخش هایی از مانگا را پوشش می دهد و از جایی به بعد، راه خودش را می رود. این فصل، داستان را به یک نتیجه می رساند و دارای یک پایان اورجینال است. اینکه بخواهید بخش اورجینال فصل اول را تماشا کنید یا نه، تصمیم خودتان است؛ هرچند این بخش واقعا ارزش دنبال کردن را دارد. بعد از تماشای فصل اول، هیچ نیازی به تماشای فصل دوم نیست (فصل دوم، رسما فیلر است و کیفیت آنچنان بالایی هم ندارد). اگر دوست دارید، می توانید نیمه دوم فصل اول و فصل دوم را اسکیپ کنید، ولی هرگز چنین کاری را با فصل سوم نکنید! این فصل، که اتفاقا خیلی هم کوتاه و بی نقص است، بهترین فصل انیمه خادم سیاه محسوب می شود. فصل سوم، یک شاهکار به تمام معناست که به دلچسب ترین شکل ممکن، کمدی سیاه بلک باتلر را به اوج خود می رساند.

Night raid 1931

Night raid 1931 از بهترین انیمه های تاریخی

داستان انیمه شبیخون شب 1931، با پروتاگونیستی ژاپنی، در شانگهای جریان دارد. این انیمه، که یکی از بهترین انیمه های جاسوسی محسوب می شود، درباره یک سازمان مخفی است که بعد از فاجعه جنگ جهانی اول، سعی دارد با باطل کردن نقشه های جنگ افروزانه، مانع ایجاد جنگ دوم شود. انیمه شبیخون شب 1931، با تم کلاسیک و جذابی که دارد، چین سال 1931 را به تصویر می کشد و با بررسی کردن چالش های سرسام آور برای حفظ صلح، یک روایت تاریخی درجه یک را ارائه می دهد.

Romeo’s blue sky

Romeo's blue sky از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه آسمان آبی رومئو، در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی جریان دارد. این انیمه، داستان پسر جوانی به نام رومئو را در سال 1875 روایت می کند که به همراه خانواده اش، ساکن یک روستا به نام سونونو در سوییس است. اوضاع برای خانواده رومئو و سایر اهالی روستا، چندان خوب پیش نمی رود؛ چرا که قحطی و خشکسالی جدی و شدیدی، آینده روستا را تهدید می کند. تا اینکه مردی مرموز به نام لویینی، به روستا می آید و رومئو، بسیار نظرش را جلب می کند.

او به پدر رومئو، یعنی روبرتو، پیشنهاد می دهد تا با پرداخت مقداری پول، پسرش را از او بخرد. لویینی، می خواهد رومئو را به شهر ببرد و از او به عنوان نظافتچی (در واقع، پاک کننده شومینه) کار بکشد و پول بگیرد. پدر رومئو، این پیشنهاد لویینی را نمی پذیرد و به خاطر این مخالفت، لویینی از شدت لجبازی، تمام دارایی های خانواده رومئو را به آتش می کشد. در جریان آتش سوزی، روبرتو آسیب شدیدی می بیند و از آنجا که اعضای خانواده اش، توان پرداخت هزینه های پزشک و درمان را ندارند، رومئو، تصمیم می گیرد در ازای 25 فرنک، خودش را به لویینی بفروشد…

Mononoke

Mononoke از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه مونونوکه، یکی از جذاب ترین گزینه ها برای کسانی است که عاشق ژاپن فئودال هستند. این انیمه، با حال و هوای تاریخی و سنتی، داستانی فانتزی و افسانه ای را به تصویر می کشد و نتیجه، معجونی شگفت انگیز است که شبیه قصه های مادربزرگ هاست؛ منتها از نوع ترسناک و روانشناختی اش. انیمه مونونوکه، با تمرکز روی یک مرد ولگرد، مرموز و بی نام، که فقط با نام مستعار “دارو فروش” شناخته می شود، ماجراهایی متنوع با محوریت ارواح، موجودات افسانه ای، آیاکاشی، مرزها و دنیاهای دیگر را دنبال می کند.

Baccano!

Baccano! از بهترین انیمه های تاریخی

اگر از طرفداران انیمه گانگستری دورارارا! هستید، نباید انیمه باکانو را از دست بدهید. این انیمه، که اقتباسی از یک لایت ناول اثر ریوگو ناریتاست (که نویسنده دورارارا هم هست)، خرده داستان های بیشماری را مطرح می کند که در نگاه اول، با یکدیگر ارتباط خاصی ندارند و کاملا بی ربط هستند؛ اما به مرور زمان، به یکدیگر مربوط می شوند و بیننده با حیرت و تعجب، می بیند که هر کدام از این موقعیت ها، چطور به همدیگر وصل شده اند و تاثیر هر شخصیت، بر روی زندگی شخصیت دیگر چگونه بوده است.

این انیمه، اتفاقات اصلی را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد و یک تجربه ناب و فراموش نشدنی را در اختیار مخاطبان می گذارد. انیمه باکانو، کمدی منحصر به فرد و واقعا بامزه ای دارد که گاهی اوقات، شکل و شمایل کمدی سیاه را به خودش می گیرد. تک تک موضوعات بیان شده در این انیمه، پرداخت درست و به اندازه ای دارند و به نتیجه قانع کننده ای می رسند. انیمه باکانو، ژانرهای گوناگونی را با یکدیگر ترکیب کرده است و با خلق دنیایی گسترده و دقیق، هیچ چاره ای به جز تحسین برای تماشاگر باقی نمی گذارد.

Golden Kamuy

Golden Kamuy از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه گلدن کاموی، راجع به یک سرباز است که یکی از تنها بازماندگان میدان جنگ محسوب می شود؛ به همین دلیل، نزد مردم، جایگاهی مثل “جان سخت” دارد. او تصمیم می گیرد به بیوه همرزم سابقش، که در شرایط سختی به سر می برد، کمک کند و در همین حال، متوجه می شود که شایعاتی درباره وجود داشتن گنجی عظیم به نام گلدن کاموی بین مردم پخش شده است. او تصمیم می گیرد گلدن کاموی را پیدا کند و زندگی همسر همرزمش را، بهبود ببخشد.

Rainbow

Rainbow از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه رنگین کمان، یکی از تکان دهنده ترین و تامل برانگیزترین آثار این لیست است. این انیمه، داستان غم انگیز چند پسربچه ژاپنی در اواخر قرن بیستم است که خیلی غیرمنطقی، دستگیر و به زندان فرستاده می شوند. آنها، چندین و چند سال، به دور از خانه، مورد انواع شکنجه های جسمی و روانی قرار می گیرند؛ اما به شکل دردناکی، با چنگ و دندان سعی می کنند امیدشان نسبت به آینده ای روشن تر و شادتر را از دست ندهند. انیمه رنگین کمان، به ما یادآوری می کند که خیلی اوقات، انسان ها می توانند حجمی باورنکردنی از احساسات متضاد و درد را تحمل کنند و دوام بیاورند. این انیمه، سیستم قضایی و کیفری موجود در بسیاری از کشورها و جوامع را مورد انتقاد قرار می دهد و از همه می خواهد دست از قربانی کردن کودکان و نوجوانان بردارند.

Grave Of The Fireflies

Grave Of The Fireflies از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه سینمایی “گورستان کرم های شبتاب”، که همواره به عنوان یکی از دردناک ترین و غم انگیزترین انیمه های تاریخ شناخته می شود، یکی از به یادماندنی ترین محصولات استودیو جیبلی است. این انیمه، به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا، راجع به پسری نوجوان به نام سیتا است که بعد از بمباران ژاپن در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا، به همراه خواهر کوچکش، ستسوکو، از والدینش جدا می شود. او تمام تلاشش را می کند تا مراقب خواهرش باشد، بتواند در موقعیت جنجالی و آشفته وطنش دوام بیاورد و پدر و مادرش را پیدا کند. سفر سختی که او به همراه خواهرش شروع می کند، طاقت فرسا و ناراحت کننده است. چیزی که به تاثیر انیمه مدفن کرم های شبتاب می افزاید، ملموس بودن آن است؛ چرا که ما همگی می دانیم که در دنیای واقعی، سیتاها و ستسوکوهای بیشماری وجود داشته اند.

Kingdom

Kingdom از بهترین انیمه های تاریخی

داستان انیمه Kingdom، که یکی از هیجان انگیزترین انیمه های این لیست است، در چین جریان دارد. این انیمه، داستان دو دوست به نام ژین و پیائو را روایت می کند که با هم بزرگ شده اند و مثل دو برادر هستند. هردوی آنها، یک رویای بزرگ را در سر می پرورانند: آنها می خواهند ژنرال هایی بزرگ و بی رقیب در عصر خود باشند و افتخارآفرینی کنند؛ آرزویی که محال به نظر می رسد، زیرا ژین و پیائو، دو یتیم برده هستند و متاسفانه از جایگاه پایینی در جامعه برخوردارند. تا اینکه یک نجیب زاده، به پیائو پیشنهاد می دهد تا به پایتخت بیاید و به یک شغل نظامی آبرومندانه مشغول شود. این دو دوست، مدتی را دور از هم می گذرانند تا اینکه در قصر شورش بزرگی رخ می دهد و پیائو، در جریان کودتا، کشته می شود. ژین بعد از اطلاع پیدا کردن از مرگ پیائو، مصمم تر از قبلا، به مسیرش برای تبدیل شدن به یک فرمانده ادامه می دهد تا آرزوی هردویشان را برآورده کند…

Moriarty the patriot

Moriarty the patriot از بهترین انیمه های تاریخی

ویلیام جیمز موریارتی، یک نجیب زاده بانفوذ است که زندگی بی حاشیه ای دارد. او اعتماد و حمایت عوام را دارد و در برخی مواقع، برای حل مشکلات به آنها کمک می کند. با اینکه در ظاهر، او با داشتن یک زندگی آرام، چندان به چشم نمی آید و همه او را به عنوان مردی نجیب با آرامشی مثال زدنی می شناسند، او قلبا خشمگین است. موریارتی، از نظام حاکم بر جامعه بیزار است و دلش می خواهد ثروتمندانی را که با له کردن سایر مردم زیر پاهایشان دوام آورده اند، نیست و نابود کند. او یک وطن پرست تمام عیار است و آرزو دارد تمام مردم وطنش، بتوانند در کنار هم با شرایط عادلانه ای زندگی کنند. همین خواسته او، باعث می شود که او دست به اقداماتی برنامه ریزی شده بزند و کم کم، پای کارآگاه ها به داستان باز می شوند…

انیمه موریارتی وطن پرست، در بریتانیای اواخر قرن نوزدهم می گذرد؛ زمانی که بریتانیا به آرامی، جایگاهش را در جهان به عنوان یک ابرقدرت محکم می کند. این انیمه، که یکی از بهترین انیمه های کارآگاهی است، برداشت متفاوتی را از داستان های شرلوک هلمز ارائه می دهد، به طوری که کاملا با قاب انیمه تناسب داشته باشد. انیمه موریارتی وطن پرست، یکی از بهترین انیمه ها برای طرفداران دث نوت و در کل، انیمه هایی است که سرشار از بازی های ذهنی، معماها و راز و رمزهای جذاب و تمیز هستند.

91 Days

 91 Days از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه 91 روز یکی از بهترین انیمه های تاریخی راجع به مرد جوانی به نام آنجلو لاگوساست که خاندان ونتی ها، در دهه 1930، یعنی قبل از اینکه وجود داشتن مافیا تائید و علنی شود، خانواده اش را به قتل می رسانند. از آنجا که ونتی ها نفوذ و قدرت بسیار بالایی دارند و از طرف دیگر، مردم عادی حتی فکر وجود داشتن یک گروه سازمان یافته جنایتکار مثل مافیا به ذهنشان خطور نمی کند، برای آنجلو غیرممکن است که بتواند از راه قانونی وارد عمل شود. او تصمیم می گیرد انتقامش را از ونتی ها بگیرد و روزگارشان را سیاه کند؛ اما دشمنان او، کم کسی نیستند و مسیری که به رسیدن به هدفش منتهی می شود، پر از پستی و بلندی و پیچ و خم است…

Emma: A Victorian Romance

Emma: A Victorian Romance از بهترین انیمه های تاریخی

انیمه اما: یک عاشقانه ویکتوریایی، یکی دیگر از انیمه های این لیست است که داستانشان در بریتانیای قرن نوزدهم جریان دارد. این انیمه سینن، به دلیل حال و هوای پخته و آرامی که دارد، اغلب اوقات با آثار جوسی اشتباه گرفته می شود. انیمه اما، که به موضوع اختلاف طبقاتی، به ویژه در لندن، می پردازد، راجع به یک مقام نظامی به نام ویلیام جونز است که به یک خدمتکار به نام اما علاقه دارد. این علاقه، دو طرفه است؛ اما ویلیام جونز به علت قوانین خشک و سفت و سخت خانواده اش، حق ندارد با کسانی که نسبت به خودش از جایگاه اجتماعی پایین تری هستند، ارتباط داشته باشد یا حتی گپ بزند. اما: یک عاشقانه ویکتوریایی، به آرامی داستان این زوج را در حالی که سعی دارند از موانع عبور کنند، به هم برسند و آزاد باشند، به تصویر می کشد.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های تاریخی لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: